BucureÅŸtiul generează în preÂzent 30% din vânzările online, pondere în scădere faţă de nivelul din urmă cu câţiva ani, de 50%, oraÅŸele mari, precum ConstanÅ£a ÅŸi IaÅŸi, recuÂperând treptat terenul, a declarat la ZF Live Marius Lăzărescu, fondaÂtoÂrul agenÅ£iei de marketing online Today's.
„Se remarcă un trend ascendent în caÂzul consumatorilor din provincie. ConÂstanÅ£a, IaÅŸi au ajuns la 10-15% din coÂmerÅ£ul online. Sunt ÅŸi oraÅŸe mai mici unde nu sunt de exemplu librării ÅŸi oaÂmeÂnii comandă online“, a spus LăzăÂresÂcu. O situaÅ£ie paradoxală se întâlÂneÅŸte în cazul Clujului, important centru de IT, extrem de activ pe piaÅ£a de outsourcing, cu un număr mare de proÂgramatori, dar cu o prezenţă timidă pe zona de comerÅ£ online.
„Clujul e foarte activ pe outsourÂcing, dar nu pe consum online. Nu fac cumpărături online. Sunt doar câteva agenÅ£ii care fac marketing online în zonă ÅŸi au foarte puÅ£ini clienÅ£i.“