Business Hi-Tech

Limba oficiala a publicitatii online este engleza

09.08.2007, 20:28 54

Desi Internetul este o platforma globala, cand vine vorba de publicitate online, limba engleza se dataseaza clar de restul - o concluzie la care au ajuns si un numar de ziare europene care incearca sa castige o cota cat mai mare pe aceasta piata, care ar putea ajunge la 62 mld. dolari (45,2 mld. euro) pana in 2011, scrie Wall Street Journal.
Pe masura ce veniturile publicitare din ziare intra in declin, publicatiile se bazeaza din ce in ce mai mult pe site-urile proprii pentru a compensa scaderea. Pentru a maximiza veniturile publicitare, aceste site-uri trebuie sa starneasca interes la nivel global. Unele site-uri de stiri europene au constientizat acest lucru si incearca sa atraga cititori, dar si cumparatori de publicitate din intreaga lume prin o oferta mai bogata de continut in limba engleza.
Administrarea unui site de stiri in mai multe limbi nu este o sarcina usoara insa. Procesul de recrutare a unui personal calificat este dificil, iar pretentiile salariale sunt mari. In plus, site-urile traduse au nevoie de timp pentru a se face cunoscute pe Internet si pentru a atrage interesul consumatorilor.
Printre cele mai recente publicatii care resimt aceasta tendinta se numara Les Echos, cel mai mare cotidian de business din Franta, detinut de catre Pearson. Compania deja intentioneaza sa vanda ziarul, pentru ca este ingrijorata ca articolele sale scrise in limba franceza nu se bucura de o circulatie mare pe restul globului. "Strategia noastra implica mai mult continut digital si o raspandire globala, in timp ce Les Echos inseamna mai mult print", a declarat Marjorie Scardino, directorul executiv Pearson, adaugand ca Les Echos este, in esenta, un brand national.
"Unde exista audienta, exista si bani", a precizat David Katz, directorul departamentului de tranzactionari al agentiei Media Contact. "Esti in avantaj daca ai continut in limba engleza", a adaugat el.
Site-ul canalului de stiri France 24 este disponibil in limbile engleza, franceza si araba. "Ai nevoie de limba engleza pentru a ataca piata internationala a publicitatii", a spus Stanislas Leridon, directorul departamentului de Internet si media al postului francez.
Publicatia saptamanala germana Der Spiegel isi traduce aproximativ 20% din stirile sale in limba engleza, continut pe care il ofera gratuit pe site-ul sau. Daryl Lindsey, editorul managerial al site-ului in limba engleza, a declarat ca aceasta decizie a reusit sa atraga cumparatori de publicitate importanti din intreaga lume.
"Unii dintre acestia au descoperit Der Spiegel prin intermediul site-ului nostru international, care chiar a contribuit la promovarea brandului nostru", a mai spus Lindsey. Site-ul reuseste de asemenea sa genereze venituri promovandu-si articolele prin intermediul New York Times. Potrivit lui Lindsey, versiunea in limba engleza a Der Spiegel atrage 27% din vizitatorii unici ai site-ului publicatiei.
In timp ce limba engleza ramane mult mai atractiva pentru cumparatorii globali de publicitate, alte limbi - precum spaniola, chineza si franceza - sunt de asemenea de interes, avand in vedere faptul ca o mare parte a segmentului de publicitate online se adreseaza unor piete locale. Editia online a cotidianului francez Le Monde este cel mai popular site din Franta, iar peste o treime din cititorii sai nu locuiesc pe teritoriul acestei tari. Site-ul insa nu a reusit sa atraga decat foarte putini cumparatori de publicitate straini. Elodie Buronfosse, seful departamentului de marketing al Le Monde Online, a declarat ca site-ul este totusi profitabil, deoarece a reusit sa atraga multi cumparatori de publicitate care se axeaza pe piata locala.
"Desigur ca ne-ar placea sa atragem atentia internationala, insa nu este practic sa traducem site-ul in limba engleza. Aceasta operatie presupune foarte multa munca, iar potentialele castiguri nu merita efortul", a spus Buronfosse.
Intre timp, site-urile britanice care ofera continut media au inregistrat o crestere puternica. Faptul ca engleza este de fapt limba nativa le confera redactorilor acestor publicatii un avantaj considerabil asupra rivalilor europeni. Serviciul online BBC News a fost vizitat de 7,2 milioane de utilizatori in luna iunie, devenind cel mai popular site din Marea Britanie.
Cele mai importante site-uri de stiri din Franta si Germania, respectiv TF1 News si Spiegel Online, nu au reusit sa atraga nici macar jumatate din vizitatorii site-ului britanic, potrivit unui studiu efectuat de agentia Nielsen//NetRatings. Analistii firmei de cercetare comScore au declarat ca numarul de vizitatori straini pe site-urile ziarelor nationale din Marea Britanie il depaseste pe cel al utilizatorilor locali.
Un purtator de cuvant al BBC, care atrage circa 40 de milioane de vizitatori in fiecare luna, a declarat ca postul intentioneaza sa vanda publicitate online adresata vizitatorilor din afara Marii Britanii.
In plus, comScore a anuntat ca 85% din audienta site-ului britanic Financial Times, detinut de catre Pearson, provine din afara Marei Britanii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO