Business Hi-Tech

Ling Leng, CEO al brandului chinezesc Tineco: Vrem să ajungem numărul unu pe piaţa aspiratoarelor verticale smart din România în următorii 3 ani

Ling Leng, CEO-ul Tineco: Economia României creşte foarte rapid între toate pieţele europene, iar categoria noastră de produse (aspiratoarele verticale şi cele care includ şi funcţie de spălare – n. red.) creşte, de asemenea, rapid. Pentru poziţionarea mărcii noastre, ţintim de la segmentul mediu către cel premium. Am descoperit că în multe pieţe, oamenii sunt dispuşi să plătească mai mulţi bani pentru produse de înaltă calitate cu funcţii inteligente.

Autor: Ioana Nita

24.04.2025, 12:00 147

Compania, prezentă pe plan local de aproape un an, consideră că România este o piaţă cu o creştere foarte rapidă, unde oportunităţile sunt semnificative.

Tineco, brandul chinez cunoscut în principal pentru aparatele inteligente de curăţenie şi îngrijire a pardoselilor, şi-a propus să devină lider în România pe segmentul aspiratoarelor verticale cu funcţie de spălare în următorii circa trei ani şi să capteze jumătate din această piaţă. Compania a început ofi­cial vânzările pe plan local de la mij­locul anului trecut (2024), având în prezent în gamă 12 modele de aspi­ra­toare verticale. Produsele Tineco sunt distribuite în România de Green Leaves Technical, compania care aduce pe plan local şi brandurile chi­ne­ze de smartphone-uri Oppo şi OnePlus.

„Suntem deja numărul unu în această categorie - aspirare şi spălare simultană – la nivel global, iar pe piaţa europeană am început în principal pe pieţele din Germania şi Franţa. În Europa de Est, România este a doua piaţă pe care o abordăm după Polonia. Fiind numărul unu la nivel global, obiectivul nostru pe termen mediu este să devenim, de asemenea, numărul unu în această categorie pe piaţa românească“, a declarat într-un interviu pentru ZF Ling Leng, CEO-ul Tineco. El a adăugat că ţinta companiei este de a câştiga 50% cotă de piaţă pe plan local: „Pe baza calculelor noastre interne, în pieţele mature din Europa de Vest unde operăm, preluăm aproape jumătate din cota de piaţă în această categorie. Acesta va fi, de asemenea, obiectivul nostru aici. Avem două obiective: să fim numărul unu în categorie şi să captăm jumătate din piaţă. Suntem o marcă foarte tânără în România, dar matură la nivel global şi de obicei ne ia aproximativ trei până la patru ani pentru a atinge astfel de obiective. Dar vrem să realizăm acest lucru aici în doi până la trei ani.“

Compania Tineco, fondată în 1998, a lansat primul său aspirator inteligent în 2019, dezvoltând o gamă întreagă de aspiratoare verticale cu o serie de funcţii inteligente precum sistem de auto-curăţare sau tehnologia HyperSteam pentru dezinfectarea podelelor cu ajutorul aburului.

Gama “vedetă” a brandului este cea dedicată modelelor ce îmbină funcţia de aspirare cu cea de spălare, îndeplinind astfel simultan şi rolul de aspirator, cât şi cel de mop. Mai exact, aceste modele Tineco pot aspira o serie de tipuri de murdărie de pe jos – de la praf şi păr până la mâncare, spălând în acelaşi timp pardoselile, separând apa murdară de cea curată pentru o igienizare adecvată. În plus, majoritatea modelelor Tineco, în special cele din gama premium cu funcţii avansate, se conectează la aplicaţia Tineco care permite controlul aspiratorului, monitorizarea statusului şi primirea de notificări şi mementouri utile pentru întreţinere. 

„Categoria de aspirare şi spălare creşte foarte rapid. Putem observa că din perspectiva categoriei, tendinţele din România sunt similare cu cele din Europa de Vest, trecând de la aspiratoarele tradiţionale la modelele fără fir, şi apoi nu doar la aspiratoarele robotice, ci şi la variantele cu funcţie de aspirare şi spălare simultană. Ştim că aceasta va fi tendinţa şi pentru piaţa românească“ a precizat Ling Leng, , adăugând că piaţa din România este diferită faţă de cele din vestul Europei. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro