Business Hi-Tech

Lion Sound Technology a câştigat competiţia de aplicaţii de la ZF Mobilio ’15

Lion Sound Technology a câştigat competiţia de...

Autor: Ioana Nita

23.04.2015, 00:03 897

Lion Sound Technology (LST), start-up local care a dezvoltat un software pentru redarea sunetului 3D, a strâns cele mai multe voturi din partea investitorilor şi participanţilor ZF Mobilio 2015, fiind desemnat câştigătorul sesiunii de pitching din cadrul evenimentului ZF dedicat echipamentelor şi soluţiilor mobile. Premiul constă în promovare în valoare de 10.000 de euro în reţeaua Mediafax Group.

La concurs au participat în total 9 aplicaţii mobile dezvoltate de firme locale – SafeDrive, MyCityMall (S.C. Panoramic Solutions SRL), Agenda Visurilor (Soft­Expert Mobility), Felicitaro, Vound, Swapr, Mobile Customer Enrollment (Star Storage), Parking Plus şi Lion Sound Technology. Echipa Lion Sound Technology, formată din Zoltan Papp, Matei Stănculescu, Viorel Pascale, George Toader şi Andrei Constantinescu, le oferă utilizatorilor posibilitatea de a asculta muzică, de a se uita la un film sau de a juca un joc, având la dispoziţie aceeaşi calitate a sunetului la câştile audio la fel ca aceea redată de sistemele de tip „surrounding“. Ast­fel, prin intermediul unei aplicaţii mobile, utilizatorii pot transforma sunetul stereo redat de câştile audio în sunet 3D. Practic, utilizatorii nu mai aud doar stereo, ci sunetul îi înconjoară.

Pe locurile doi şi trei s-au clasat start-up-urile Fe­li­­citaro - aplicaţie care permite trimiterea pozelor făcute cu smartphone-uri sub formă de cărţi poştale - şi Vound, o reţea de socializare axată pe voce, nu pe scris sau fotografii.

Felicitaro este deja disponibilă pentru smartphone-urile Apple şi cele care utilizează sistemul de operare Android, însă Florin Blejan, fondatorul aplica­ţiei, mai are nevoie de fonduri pentru a se extinde la nivel global. În prezent, aplicaţia se adresează doar pieţei locale. Utilizatorii Felicitaro pot trimite vederi personalizate prin poştă cu pozele realizate cu camera foto a smartphone-ului. Ei trebuie doar să facă o poză, să adauge mesajul dorit, să se semneze şi să selecteze un destinatar sau mai mulţi, iar aceştia din urmă primesc apoi vederea în cutia poştală. Odată trimisă cartea poştală din aplicaţie, aceasta este printată la tipografie, pusă în plic şi expediată către destinatar. Vederile pot fi trimise oriunde în lume, costul fiind de 1,8 euro/vedere. Timpul de livrare pe tot teritoriul României este de cel mult două zile lucrătoare.

Cei 8 membri ai echipei Vound, atât români, cât şi străini, propun o reţea de socializare prin voce care să permită distribuirea unor fişiere audio de 11 secunde.

Apli­caţia este stadiul beta şi se va putea integra şi cu alte reţele de socializare, aplicaţii de mesagerie precum Facebook, Twitter şi Whatsapp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO