Business Hi-Tech

Logitech: Vânzările de tastaturi, mausuri şi boxe scad şi anul acesta

31.08.2010, 23:49 201

Vânzările de periferice pentru calculatoare (mausuri, tastaturi,boxe, camere web etc.) din România vor scădea în acest an până laaproximativ 18 milioane de euro urmând declinul înregistrat devânzările de computere, estimează Camelia Barbălată, countrymanager pentru România şi Bulgaria al companiei Logitech, unuldintre cei mai mari jucători de pe piaţă.

"După scăderea de 45% din 2009, anul acesta piaţa a scăzut maiîncet în primul semestru, cu 25-30%. Dar şi dacă vom avea un sezonbun de vânzări în al doilea semestru piaţa va scădea cu 10-15% lanivelul întregului an", a declarat pentru ZF managerul Logitech."Cel mai bun an pentru piaţa de periferice din România a fost 2007,când vânzările au depăşit 30 de milioane de euro. În 2008 piaţa acăzut exact când ar fi trebuit să înceapă sezonul de vânzări desărbători, în luna noiembrie", a spus managerul Logitech.

În 2007 afacerile Logitech au fost de 8 milioane de euro, iaranul trecut afacerile companiei au scăzut cu 30%. "Practic amcrescut în 2009 având în vedere că la nivelul pieţei scăderea afost mai mare. Au pierdut companiile care nu au avut în spateproducători puternici, care să le asigure suport financiar şilogistic. De la începutul crizei finanţarea a devenit foarteimportantă".

În acest an compania estimează o cotă de piaţă de 25% din piaţaevaluată la 18 mil. euro, după ce în primul semestru veniturilecompaniei au crescut cu 30%. "Ne-am adaptat la schimbărilemacroeconomice şi am deschis noi canale de vânzare şi am intrat pepiaţă şi cu produse din segmente pe care în trecut nu le abordam,care au preţuri mai mici", explică managerul Logitech creştereaîncasărilor.

Camelia Barbălată spune că principalul rival al companiei înRomânia este Microsoft, iar cele mai bine vândute produse suntsistemele de boxe. "În România cele mai bine vândute produseLogitech sunt sistemele de boxe. În 2007, spre exemplu, am vândutcel mai puternic sistem de boxe din gama Logitech mai bine decât înGermania, timp de două trimestre. Şi camerele web se vând foartebine".

Anual compania vinde în România câteva zeci de mii de sisteme deboxe şi de mausuri.

Compania vinde şi accesorii pentru jocurile pentru PC, segmentcare are două vârfuri de vânzări în fiecare an, spune CameliaBarbălată: în iunie când intră copiii în vacanţă şi înainteasărbătorilor de Crăciun.

În acest an un segment care a înregistrat creşteri a fost şi celal căştilor utilizate pentru telefonie prin internet. "Pe segmentulde vânzări către companii s-au dublat vânzările de căşti, utilizatepentru telefonia prin internet. Este vorba atât de companii careîşi raţionalizează costurile şi folosesc mai mult telefonia IP câtşi de call-centere - care cumpără şi câte 2.500 - 3.000 de căşti".Distribuitorii Logitech pe piaţa locală sunt RHS şi Skin Media, darcompania lucrează direct şi cu retailerii Altex/Media Galaxy şiDomo. Camelia Barbălată a preluat în aprilie 2010 şi coordonareaafacerilor Logitech din Bulgaria şi Republica Moldova. Piaţa dinBulgaria este la o treime faţă de România, în timp ce în Moldovabusinessul este de aproximativ 10 ori mai mic.

Managerul Logitech estimează că piaţa de periferice din Româniaar putea depăşi peste doi ani nivelul de peste 30 mil. euro atinsîn 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO