Într-o piaţă locală estimată să genereze venituri de 375,4 milioane de dolari în 2024 din outsourcing IT, România îmbină costurile competitive cu livrarea de soluţii tehnice de înaltă calitate, au transmis reprezentanţii companiei 112Hub, specializată în matchmaking pentru outsourcing IT, printr-un comunicat. Cu toate acestea, rata anuală de creştere de 10,02%, prognozată până în 2029, va aduce venituri mai mari, dar fără o creştere proporţională a profitului.
„Pe lângă implementarea soluţiilor bazate pe AI, menite să eficientizeze şi să reducă costurile firmelor de IT din România, tranziţia către dezvoltarea şi comercializarea de produse proprii poate reprezenta o alternativă viabilă, însă una plină de riscuri. Dezvoltarea de produse necesită investiţii iniţiale semnificative şi expertiză solidă în marketing pentru a asigura o poziţionare şi promovare eficientă pe pieţele internaţionale. Având în vedere că doar 5% dintre produsele noi ajung să fie un succes, o astfel de tranziţie ar trebui realizată treptat şi în paralel cu dezvoltarea unor soluţii sofisticate şi strategice de outsourcing”, a spus Lucian Ghinea, CEO al 112Hub – companie cu operaţiuni bazate în Germania şi Marea Britanie, sprijinite de o reţea de furnizori din Portugalia, România şi Bulgaria.
Raportul Romania IT Outsourcing in 2025, realizat de 112HUB, arată că România devine un punct central pe harta globală a outsourcing-ului IT, iar perspectivele sale economice reflectă transformările prin care trece această industrie sub presiunea de reducere a costurilor şi în acelaşi timp de integrare a unor tehnologii avansate care necesită inovare.
„Acest context obligă companiile româneşti să îşi consolideze poziţia pe piaţă prin implementarea soluţiilor bazate pe inteligenţă artificială şi adoptarea unor modele de preţ dinamice, capabile să facă faţă cerinţelor internaţionale tot mai ridicate de eficienţă şi inovaţie.”
De asemenea, România a depăşit modelul simplist al outsourcing-ului bazat pe costuri mici. Astfel, companiile româneşti au adoptat tehnologii avansate precum AI şi soluţii hibride, reducând timpii de livrare cu până la 30%, ceea ce reprezintă un avantaj competitiv şi un exemplu al capacitatăţii României de a livra soluţii de înaltă valoare, potrivit Romania IT Outsourcing in 2025.