Business Hi-Tech

Madhav Sheth, vicepreşedinte al producătorului de smartphone-uri realme: Piaţa din România are un potenţial semnificativ pentru noi

Madhav Sheth: Piaţa românească este una cu un potenţial semnificativ pentru realme în UE. Am început deja discuţiile oficiale şi cooperarea cu principalii jucători de pe piaţă, cu cel mai recent portofoliu, inclusiv smartphone-uri şi produse AIoT

Madhav Sheth: Piaţa românească este una cu un potenţial semnificativ pentru realme în UE. Am început deja discuţiile oficiale şi cooperarea cu principalii jucători de pe piaţă, cu cel mai recent portofoliu, inclusiv smartphone-uri şi produse AIoT

Autor: Adrian Seceleanu

27.05.2021, 10:50 871

Compania ţinteşte să ajungă în acest an în primele 5 branduri de telefoane smart din Europa.

Producătorul de smartphone-uri realme din China, aflat într-un proces de expansiune accelerată la nivel global, are în plan să-şi intensifice prezenţa şi pe piaţa din România - considerată de o importanţă strategică, ca parte a planului companiei de a ajunge unul dintre cei mai mari cinci jucători din industrie din Europa. realme a fost desemnată în 2020 compania care a ajuns cel mai rapid, la nivel global, la vânzări de 50 de milioane de unităţi, conform companiei de cercetare Counterpoint. Compania încearcă să se impună pe piaţă oferind smartphone-uri dotate cu unele dintre cele mai noi tehnologii disponibile, precum 5G, la preţuri mai mici decât cele ale marilor jucători din piaţă.

„Piaţa europeană reprezintă un obiectiv strategic pentru noi, iar România face parte din această strategie, deoarece prezintă deja semne de creştere şi de conştientizare a mărcii. Piaţa românească este una cu un potenţial semnificativ pentru realme în UE. Am început deja discuţiile oficiale şi cooperarea cu principalii jucători de pe piaţă, cu cel mai recent portofoliu, inclusiv smartphone-uri şi produse AIoT. Credem că tinerii români merită să achiziţioneze cu uşurinţă produse de înaltă tehnologie la preţuri foarte atractive”, a declarat într-un interviu pentru ZF Madhav Sheth, vicepreşedinte al realme şi CEO al realme pentru India şi Europa.

În România s-au vândut în 2020 circa 4 milioane de smartphone-uri, piaţa fiind dominată de Samsung, care vinde circa o jumătate din telefoane şi încasează de asemenea circa o jumătate din bugetele alocate acestui tip de achiziţii. Alt jucător semnificativ este Apple - cu circa 10% din numărul de smartphone-uri livrate în România în 2020. Un jucător puternic este şi compania chinezească Huawei cu o cotă de circa 20% după numărul de unităţi livrate în 2020, cotă care se află însă în scădere pe fondul restricţiilor comerciale cu care se confruntă compania, această evoluţie oferindu-le spaţiu de creştere altor jucători din industrie.

Reprezentanţii realme, care au intrat în acest an pe piaţa locală, nu au oferit detalii despre vânzări, dar au precizat că pentru a-şi mări prezenţa pe piaţa locală compania va încerca să-şi extindă prezenţa pe toate canalele disponibile. “Având deja parteneri de încredere pe piaţă, ne propunem să creştem atât vânzările prin canalele tradiţionale, cât şi pe cele online. Deoarece de-abia ne-am lansat pe piaţa din Româina anul acesta, strategia noastră pentru perioada următoare este de a ne consolida relaţia cu partenerii din mediul online. Sunt încrezător că mediul online ne va ajuta să ajungem mai uşor la publicul nostru ţintă, iar ridicarea treptată a restricţiilor ne va oferi oportunitatea de a ne pune clienţii faţă în faţă cu produsele noastre”, a explicat Madhav Sheth.

Producătorul de smartphone-uri are în plan să ajungă în topul celor mai mari jucători de profil din Europa, a adăugat Sheth. “Este crucial să subliniem că am intrat în majoritatea pieţelor europene, iar rezultatele sunt foarte promiţătoare, deoarece anul trecut am deschis multe alte pieţe noi. Odată cu deschiderea noului nostru sediu în Germania angajăm complet echipe locale pentru a ne sincroniza operaţiunile pe pieţele europene, astfel încât fiecare piaţă să poată accesa noile noastre produse în acelaşi timp. De asemenea, sperăm să fim top 3 jucători de pe piaţa europeană. Pare un obiectiv extrem de ambiţios,  dar din analiza noastră  este un obiectiv realist. Vrem să fim printre cele mai bune 5 mărci de smartphone-uri la nivel global (cu 15 milioane de dispozitive vândute) până la sfârşitul anului 2021. Şi până la sfârşitul anului 2023 vrem să ajungem la 100 de milioane de clienţi la nivel global. Cum se realizează acest lucru? Urmând strategia de livrare a produselor cu tendinţe cu caracteristici pe care doresc clienţii noştri din generaţia tânără. În afară de tehnologia de vârf, vom oferi întotdeauna preţuri agresive, şi vom fi liderul în popularizarea dezvoltării 5G”.

 

Ce a mai declarat Madhav Sheth în cadrul interviului despre:

⇒ partenerul de service din România - Partenerul nostru local de service este ESD Service Technology Solution, care s-a impus pe piaţa din România prin reparaţii rapide şi de înaltă calitate. În ceea ce priveşte actualizările, lucrăm la oferirea celor mai recente actualizări clienţilor noştri. De exemplu, noul nostru software UI va fi disponibil în ţările UE foarte curând.

⇒ istoria realme - realme s-a născut în 2018 cu scopul de a satisface nevoile tinerilor consumatori. Suntem încântaţi că am reuşit să fim brandul cu cea mai rapidă creştere (conform Counterpoint am arătat un progres de plus 186% în primul trimestru din 2021 comparativ cu anul trecut). Aceasta înseamnă că abordarea noastră de piaţă a fost şi este încă cea potrivită.

Suntem foarte mulţumiţi că creşterea noastră de mare viteză ar putea fi văzută pe tot parcursul anului. Anul trecut, ne-am clasat pe locul 7 şi am fost calificaţi de Counterpoint ca fiind marca de smartphone-uri cu cea mai rapidă creştere din lume. Deşi fiind recunoscut ca unul dintre cele mai importante branduri, realme are doar 3 ani. Pentru a avea un punct de sprijin pe piaţă, trebuie să avem o dorinţă mai puternică de supravieţuire şi să fim mai ambiţioşi decât celelalte mărci. Datorită presiunii de supravieţuire, suntem mai activi pe piaţă, astfel încât să atingem obiectivele. Din martie până în mai 2020, multe mărci au rămas stagnante, dar Realme nu a suspendat niciodată activităţile din lansările de noi produse şi negocierile cu canalele de pe pieţele de peste mări. În viitor, realme va menţine dorinţa de supravieţuire. Nu vom înceta să căutăm noi surse de creştere. Fie că sunt produse sau campanii de marketing, vom continua să aducem idei noi pe piaţă ca întotdeauna.

⇒ obiectivele realme - Viziunea noastră este de a crea stilul de viaţă inteligent şi tehnologic bazat pe AIoT pentru tinerii globali. Misiunea noastră este de a permite tinerilor din întreaga lume să cumpere produse inteligente cu performanţe avansate şi design de tendinţă la preţuri rezonabile.

Acesta este motivul pentru care este esenţial să împărtăşim ideea din spatele strategiei AloT. Luăm smartphone-urile ca bază, dezvoltăm dispozitive inteligente care sunt cel mai strâns legate şi interacţionează cu smartphone-uri, cum ar fi o varietate de ecrane inteligente pe care tinerii le folosesc pentru cea mai lungă durată - televizoare, ceasuri şi difuzoare şi căşti inteligente - cele patru grupuri majore de dispozitive pentru stilul de viaţă, astfel încât experienţa mobilă a jocurilor, a muzicii şi a altor distracţii să poată fi extinsă la scenarii de acasă şi de călătorie, cu experienţă neîntreruptă a stilului de viaţă al celor care stabilesc tendinţele. În acest fel, vom acoperi trei scenarii majore de aplicaţii: personale (cum ar fi dispozitivele audio-vizuale, căştile TWS), acasă (cum ar fi televizorul inteligent şi difuzorul inteligent) şi călătoriile (cum ar fi ceasul inteligent), pentru a crea tehnologie bazată pe AIoT stilul de viaţă al creatorilor de tendinţe.

⇒ modelul de business - Luând smartphone-urile ca bază, dezvoltăm dispozitive inteligente care sunt cel mai strâns legate şi interacţionează cu smartphone-uri, cum ar fi o varietate de ecrane inteligente pe care tinerii le folosesc cel mai frecvent - televizoare inteligente, ceasuri, difuzoare şi căşti - cele patru grupuri majore de stil de viaţă dispozitive, astfel încât experienţa interactivă a utilizatorului să fie mai integrată. Prin dezvoltarea mai multor produse inteligente asociate celor patru grupuri majore de dispozitive de viaţă, experienţa utilizatorului se extinde de la personal la casă şi călătorie.

⇒ cererea de produse din Europa - În 2020 am reuşit să lansăm pe piaţă peste 50 de produse AIoT şi ne propunem mai mult de 100 în 2021. Sperăm să construim un ecosistem matur AIoT până la sfârşitul anului, cu cel puţin 8 milioane de dispozitive conectate la realme Link , platforma software AIoT a mărcii. ecosistemul divers al realme va aduce categorii de produse AIoT mai interesante. Realme se va concentra pe scenarii personale, familiale şi de călătorie. Pentru produsele personale, vom lansa o varietate de produse portabile şi audio. Pentru familii, vom încerca să facem viaţa la domiciliu mai uşoară şi mai inteligentă, incluzând două categorii importante: ecrane inteligente şi difuzoare. Pentru călători, vă puteţi aştepta la câteva gadget-uri foarte elegante şi de înaltă calitate de la noi în curând.

Pe 24 martie am lansat oficial două noi produse AIoT: Watch S Pro, cu ecran AMOLED de 3,5 cm şi Always on display, şi Buds Air 2 cu modul ANC şi Transparency.

realme a anunţat la începutul acestui an strategia 1 + 4 + N: Smartphone + diverse AIoT - compania depune toate eforturile pentru a deveni „marca AIoT cu cea mai rapidă creştere din lume”.

⇒ disponibilitatea tehnologiei 5G - Pentru a fi popularizatorul 5G pe piaţa smartphone-urilor, realme va oferi cele mai bune produse din clasa 5G, de la nivel de intrare până la gama emblematică, oferind cea mai bună experienţă 5G consumatorilor noştri. De exemplu, realme este unul dintre primii producători care a introdus Snapdragon 888, cea mai recentă platformă mobilă 5G Qualcomm. Noul flagship al realme GT este alimentat de Snapdragon 888, iar numele său de cod „Race” arată că flagship-ul va veni cu viteză rapidă şi performanţă ridicată. În 2021, realme va continua să colaboreze îndeaproape cu MediaTek pentru a promova dezvoltarea popularităţii pe scară largă 5G în întreaga lume. MediaTek tocmai a lansat cipul mobil emblematic 5G Dimensity 1200 cu procesul de producţie avansat de 6nm, care este mai puternic în performanţă şi mai mic în consumul de energie şi am anunţat la lansare că realme va fi şi primul patch care va adopta modelul emblematic 5G Dimensity 1200 cip mobil în produsele noastre viitoare.

La lansarea noului cip de smartphone 5G MediaTek 1200, Realme a anunţat că va fi unul dintre primii care vor lansa un smartphone cu Dimensity 1200. Bazându-se pe îmbunătăţirea cuprinzătoare a Dimensity 1200 în 5G, AI, fotografie, video şi jocuri, smartphone-ul realme le va oferi utilizatorilor o experienţă superioară de 5G.

În luna mai, realme a adus pe piaţa 5G din România dispozitivul realme 8 5G, care îşi propune să promoveze tehnologia 5G şi să o facă accesibilă pentru toată lumea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO