Business Hi-Tech

Mai putin somn, mai mult televizor si Internet

11.10.2005, 19:15 23

Timpul alocat somnului de catre omul obisnuit a fost depasit de timpul petrecut in fata diverselor echipamente electronice precum televizorul sau computerul conectat la Internet, releva un studiu efectuat recent in Statele Unite.

Astfel, americanii petrec in medie noua ore zilnic urmarind televizorul, utilizand Internetul sau vorbind la telefonul mobil.

O treime din acest timp este dedicata folosirii in paralel a cel putin doua echipamente, a spus Bob Papper, profesor la Ball State University din statul american Indiana si unul dintre coautorii studiului.

"Se pare ca aceste rezultate depasesc cu mult tot ceea ce ne-am imaginat in urma cu 10 ani", a spus Papper citat de BBC News Online.

Echipa care a realizat studiul a urmarit un esantion de 400 de persoane, timp de peste 5.000 de ore. Ei au inregistrat modul in care acestia au accesat 15 mijloace de informare printre care televizorul, carti, reviste, telefonul mobil, Internetul, mesageria online si e-mailul.

Astfel, timpul petrecut in compania acestor mijloace de informare ocupa cea mai mare parte din ziua unei persoane si este, fara indoiala, activitatea care ia cel mai mult timp de-a lungul vietii, au conchis analistii.

Pe primul loc s-a clasat in continuare timpul alocat televizorului, insa pe locul doi a urcat cel alocat utilizarii PC-ului sau laptop-ului.

"Daca adunam timpul consumat cu navigarea pe Internet, e-mailul, mesageria online si cu utilizarea de software cum sunt programele de editare de text, computerul eclipseaza orice alta modalitate de informare, cu exceptia televizorului", a spus profesorul Papper.

Cu toate acestea, echipamentul care se afla in raza de actiune a unei persoane cea mai mare parte dintr-o zi este telefonul mobil (94,6% din timp). Majoritatea oamenilor (56,9%) folosesc echipamentele media acasa, dar 21% fac acest lucru la serviciu, 8% in masina si 13,7% in alte locuri.

Studiul confirma ceea ce analistii au presupus de mai mult timp cu privire la obiceiurile de consum media ale americanilor, inclusiv faptul ca televizorul este "rege" in living-room-ul acestora, comenteaza BBC.

Un studiu paralel realizat de Nielsen Media Research sustine de asemenea ca familiile americane se uita mai mult timp la televizor decat in urma cu 10 ani.

Intre septembrie 2004 - septembrie 2005, familia americana obisnuita a urmarit programele TV timp de 8 ore si 11 minute pe zi, cu 2,7% mai mult decat in anul anterior. Exact cu 10 ani in urma, timpul mediu in care televizorul statea deschis era de 7 ore si 15 minute.

Totusi, studiul facut de Ball State University pare sa contrazica cliseul conform caruia utilizatorii cei mai pasionati ai Internetului sunt tinerii.

Astfel, "internautii" intre 18-24 de ani s-au clasat pe penultimul loc ca timp petrecut online, reusind sa depaseasca o singura categorie de utilizatori - persoanele trecute de 65 de ani.

Si numarul total de utilizatori de web a crescut in Statele Unite, ajungand la finalul anului trecut la 70 de milioane, cu 37% mai mult decat in urma cu patru ani, conform unor date publicate de organizatia US Pew Internet and American Life. mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO