Business Hi-Tech

Maja Mikic, executive director for digital transformation, BRD: Digitalizarea a redus procesul de deschidere a conturilor şi de accesare a creditelor ipotecare de la o oră la doar 10 minute. Acesta este un pas important, deoarece noua generaţie nu ar aloca o oră pentru un astfel de proces

Maja Mikic, executive director for digital transformation, BRD

Maja Mikic, executive director for digital transformation, BRD

Autor: Alexandra Cepăreanu

13.12.2024, 17:13 139

Înainte de digitalizare, procesul de creare şi deschidere a conturilor pentru creditele ipotecare dura o oră, însă tehnologia a redus acest timp la doar 10 minute, a declarat Maja Mikic, executive director for digital transformation, BRD, în cadrul conferinţei Regulated Markets Modernization, organizată de GFT Poland săptămâna aceasta.

„Surprinzător, clienţii erau dispuşi să aloce o oră, pentru că nu fac acest proces zilnic. Însă, noua generaţie nu va aloca o oră pentru asta, ei nu ar aloca o oră pentru nimic. Trebuie să abandonăm vechea paradigmă care ne lega de procesele rigide şi să folosim tehnologia care ne ajută să învăţăm modele de comportament şi utilizare”, a spus Maja Mikic.

Ea a mai vorbit în cadrul evenimentului şi despre cum este folosită inteligenţa artificială şi machine learning-ul pentru a detecta fraudele.

„Spre exemplu, am observat că persoanele implicate în fraude, precum cei care iau împrumuturi pe numele altora, acţionează mult mai rapid. De ce? Pentru că, de regulă, sunt la al 100-lea împrumut consecutiv şi au perfecţionat procesul. Ei controlează telefonul victimei prin VPN şi utilizează platformele de creditare online, fără să fie nevoie să meargă fizic la sucursală. În schimb, un client obişnuit se opreşte pentru a citi informaţiile de pe ecran, contractul şi alte detalii, ceea ce face ca procesul să fie mai lent. Această rapiditate suspectă este, de fapt, un indicator important de fraudă. Folosind machine learning pentru a analiza modele de comportament, am reuşit să prevenim astfel de situaţii sau să generăm alerte. Este mult mai eficient decât să ne bazăm pe presupuneri sau pe încercări de a identifica profiluri într-un mod subiectiv”, a explicat Maja Mikic.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels