Business Hi-Tech

Majoritatea numelor mari din industria IT&C au anuntat profituri in crestere

Majoritatea numelor mari din industria IT&C au anuntat profituri in crestere
22.07.2009, 17:50 36

Apple 

Profitul net al Apple, producatorul iPhone, iPod si al computerelor Macintosh, a crescut cu 14% in trimestrul al doilea al acestui an (corespunzator trimestrului al treilea al anului fiscal 2008-2009), de la 1,07 mld. dolari la 1,22 mld. dolari (896 mil. euro), depasind semnificativ estimarile analistilor, pe fondul vanzarilor ridicate ale computerelor Mac si telefoanelor mobile iPhone, scrie presa internationala.

Apple a vandut de trei ori mai multe iPhone-uri - 5,2 milioane de unitati - decat in aceeasi perioada din 2008, in timp ce vanzarile computerelor Mac au urcat cu 4%, la 2,6 milioane de unitati. Pentru media player-ul iPod, vanzarile au scazut cu 7%, la 10,2 milioane de unitati.

Incasarile din vanzari au urcat in T2 cu 11,6%, de la 7,46 mld. dolari la 8,33 mld. dolari (6,12 mld. euro), iar profitul operational a avansat cu 20,1%, la 1,67 mld. dolari (1,22 mld. euro).

Rezultatele Apple au depasit cu mult media estimarilor vehiculate pe Wall Street, care indica un profit de putin peste un miliard de dolari pentru perioada aprilie-iunie, si s-au pozitionat chiar usor peste cele mai optimiste cifre anticipate de analisti.

Desi iPhone-ul este considerat un produs destinat in principal segmentului retail, Apple a aratat ca aproape 20% dintre cele mai mari 100 de companii americane (lista Fortune 100) au cumparat cel putin 10.000 de unitati fiecare, iar cererea depaseste in prezent capacitatea de productie.

In primele noua luni ale anului fiscal, respectiv perioada octombrie 2008 - iunie 2009, vanzarile Apple au urcat cu 8,4%, la 26,66 mld. dolari (20,1 mld. euro), de la 24,58 mld. dolari (18,5 mld. euro) in perioada similara a anului fiscal 2007-2008. Profitul net a crescut, totodata, cu 9,2%, de la 3,69 mld. dolari (2,9 mld. euro) la 4,03 mld. dolari (3,1 mld. euro).

 

Yahoo!

Profitul net al Yahoo!, operatorul celui de-al doilea motor de cautare pe internet, a crescut cu 7,4% in trimestrul al doilea, la 141 mil. dolari (103,6 mil. euro), fata de nivelul de 131,2 mil. dolari (96,4 mil. euro) inregistrat in aceeasi perioada din 2008, relateaza presa internationala. Veniturile companiei au scazut cu 13% in perioada mentionata, la 1,57 mld. dolari (1,15 mld. euro), din cauza declinului puternic al incasarilor din publicitate.

Yahoo! a aratat ca veniturile din publicitate online au scazut cu 14% in perioada aprilie-iunie, comparativ cu trimestrul al doilea din 2008, in timp ce incasarile din publicitate pe internet distribuita prin intermediul motorului de cautare au coborat cu 15%.

Veniturile Yahoo! s-au incadrat in estimarile analistilor, iar profitul a depasit cifrele vehiculate pe Wall Street, insa prognozole portalului american pentru trimestrul al treilea s-au plasat sub asteptarile pietei.

Compania a prezentat rezultatele pe trimestrul al doilea simultan cu lansarea unei versiuni redesenate a paginii principale a portalului, gandita pentru a atrage utilizatorii care se orienteaza catre marile retele de socializare online, precum Facebook si Twitter.

Yahoo! este al doilea cel mai utilizat motor de cautate pe internet in Statele Unite, cu o cota de 19,6% din piata, potrivit datelor firmei de cercetare comScore. Liderul Google controleaza 70% din totalul cautarilor efectuate online, in timp ce Microsoft, care a lansat recent motorul Bing, se claseaza pe pozitia a treia, cu o cota de 8,4%.

Cotatia titlurilor Yahoo! s-a depreciat marti cu 3,2% pe bursa din New York.

 

LG Electronics

Producatorul sud-coreean de electronice, electrocasnice si produse IT LG Electronics a inregistrat un profit net de 1.146 mld. woni (673 mil. euro) in al doilea trimestru al anului, in crestere cu 62% fata de perioada similara a anului trecut si peste estimarile analistilor, anunta presa internationala.

Evolutia se datoreaza monedei locale slabe si avansului vanzarilor. "Cele 222 mil. dolari (156 mil. euro) obtinute din rata de schimb valutar si cele 357 mil. dolari (251 mil. euro) castigate din actiunile companiilor subsidiare si afiliate la nivel global au dus la cresterea profitului net", potrivit reprezentantilor companiei.

Vanzarile companiei au urcat cu 13,3% in perioada analizata, la 18.660 mld. woni (11 mld. euro), in timp ce profitul operational s-a plasat la 1.410 mld. woni (830 mil. euro), depasind puternic estimarile pietei, desi se afla in scadere cu 3,3% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

In pofida evolutiei bune din perioada aprilie-iunie, care contrasteaza cu pierderile raportate in cele doua trimestre anterioare ca urmare a crizei mondiale, al treilea mare producator de telefoane mobile si ecrane LCD din lume a avertizat ca trimestrul al treilea al acestui an ar putea fi caracterizat de dificultati, afectand profitabilitatea.

Producatorul de ecrane LG Display, la care LG Electronics detine o participatie de 37,9%, a inregistrat un castig din investitii de 87 mil. dolari (61 mil. euro).

Pentru trimestrul al treilea, LG Electronics estimeaza o crestere cu 10% a vanzarilor comparativ cu anul anterior, ca urmare a avansului cererii pentru televizoare LCD si pentru terminalele mobile.

AMD

Advanced Micro Devices (AMD), al doilea mare producator de microprocesoare dupa Intel, si-a diminuat pierderile in trimestrul al doilea in pofida faptului ca vanzarile companiei au coborat cu 13%, scrie New York Times.

Desi compania a inregistrat vanzari bune pe segmentul de placi video (ATI, companie achizitionata de AMD), pierderile de 330 mil. dolari (242 mil. euro) s-au situat sub asteptarile Wall Street, determinand o scadere de 11% a cotatiei titlurilor la bursa.

AMD a inregistrat pierderi de 330 mil. dolari sau 49 de centi pe actiune in trimestrul al doilea, fata de rezultatul negativ de 1,2 mld. dolari (881 mil. euro) sau 1,97 dolari pe actiune cu un an in urma.

Excluzand incasari exceptionale, AMD spune ca a avut o pierdere de 62 de centi pe actiune, comparativ cu estimarile de 47 de centi ale analistilor.

Compania incearca de doi ani sa revina pe profit. Vanzarile AMD au scazut cu 13%, totalizand 1,18 mld. dolari (867 mil. euro) - putin peste volumul de 1,13 mld. dolari (830 mil. euro) prognozat de analisti.

Raportul financiar a determinat un declin de peste 11% al pretului actiunilor companiei dupa sedinta de tranzactionare. La finalul sedintei, titlurile AMD pierdusera 2,2%, inchizand la 4,08 dolari (2,87 euro).

Pe piata din Romania, AMD se afla la mare distanta fata de rivalul Intel, avand in primul trimestru al anului o cota de 12,2% din punctul de vedere al numarului de unitati vandute, potrivit datelor firmei de analiza IDC (International Data Corporation). Din punct de vedere valoric, AMD avea 8,6% din piata. Intel a avut cote de 87,8%, respectiv 91,4%.

 

Lexmark

Lexmark, unul dintre principalii producatori de imprimante si echipamente multifunctionale, a raportat venituri sub asteptari in trimestrul al doilea, pe fondul prabusirii cererii pentru imprimante si consumabile, anunta New York Times. Prognoza companiei pentru trimestrul al treilea se afla, de asemenea, sub estimarile analistilor.

Oficialii companiei au precizat ca mediul economic global continua sa afecteze in mod negativ Lexmark, precum si intreaga piata a producatorilor de imprimante.

Profitul net al companiei a scazut in trimestrul al doilea de la 83,7 mil. dolari (61,5 mil. euro) sau 22 de centi pe actiune la 17 mil. dolari (12,4 mil. euro) sau 89 de centi pe actiune - fiind al patrulea trimestru consecutiv in care Lexmark anunta o micsorare a castigurilor.

Veniturile au scazut cu 21% in perioada analizata, de la 1,14 mld. dolari (837 mil. euro) la 904,6 mil. dolari (664 mil. euro). Lexmark, care concureaza cu firme precum Hewlett-Packard (HP), Canon si Brother, a avut un declin de 25% in Europa.

Reprezentantii companiei au precizat ca veniturile pe segmentul de imprimante laser si consumabile cu jet de cerneala - care au cea mai mare marja de profit - au scazut cu 18%, in timp ce incasarile din echipamente - care sunt adesea vandute in pierdere - au cazut cu 29% fata de perioada similara din 2008.

Lexmark apreciaza ca trendul descrescator se va mentine si in trimestrul al treilea.

 

Instabilitatea cursului valutar si prabusirea consumului au lovit afacerile Apple in Romania

 

Apcom Romania, fostul I.R.I.S., unicul distribuitor autorizat al produselor Apple in Romania, si-a revizuit estimarile privind vanzarile de computere Mac si dispozitive iPod pentru anul in curs la aproximativ 10 mil. euro, fata de nivelul de 15 mil. euro prognozat anterior. "Intreaga piata IT din Romania a suferit inca din primul trimestru a acestui an, cu scaderi de pana la 67% comparativ cu 2008. Avand in vedere diminuarea consumului si instabilitatea valutara, si businessul Apple din Romania a fost afectat. Imediat am luat masuri de optimizare a stocurilor, precum si a gamei de produse din retelele partenerilor, iar rezultatele se fac deja simtite (...) Cifra de afaceri pentru anul 2009 se va ridica la aproximativ 10 mil. euro", a precizat Zsolt Kadar, directorul de marketing al Apcom. Compania, care mai distribuie printre altele si produse Adobe sau Palm, a incasat anul trecut 13 mil. euro din vanzarile de produse Apple catre parteneri (sell-in). Apcom nu comercializeaza iPhone, terminalul fiind distribuit exclusiv de catre Orange Romania. Pe de alta parte, Kadar a precizat ca Apcom a realizat in primul semestru al acestui an aproape 40% din cifra de afaceri aferenta intregului an, respectiv 4 mil. euro. Cele mai vandute produse au ramas playerele multimedia iPod si gama de laptopuri MacBook. Gama de desktopuri iMac si Mac Mini si-au pastrat ponderea de 35% din totalul vanzarilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO