Utilizarea unei suite de instrumente diferite pentru învăţământul de la distanţă are avantaje, dar un număr prea mare de soluţii printre care elevii şi părinţii trebuie să treacă de la o materie la alta ar putea îngreuna procesul de educaţie, a explicat Marilena Ionaşcu, education director, Microsoft, în timpul videoconferinţei ZF #Teamswork.
„Un alt punct pe care cred că este important să ni-l însuşim este că descentralizarea are limitele ei. Total de acord că nu trăim în era în care o singură soluţie, un singur furnizor are răspunsul la toate. Au apus acele vremuri, dar trebuie să vedem în ce măsură ar fi mai benefic pentru o şcoală să aleagă una maxim 2 soluţii pe care să le implementeze la nivelul şcolii. Nu vorbesc doar din experienţă, ci şi din feedback-ul primit. Este foarte dificil ca la fiecare materie copilul şi părintele să utilizeze o altă tehnologie. Inclusiv pentru profesori e dificil pentru că au nevoie de această pregătire”, a declarat Marilena Ionaşcu, în cadrul evenimentului.
În ceea ce priveşte cadrul necesar pentru transformarea educaţiei şi integrarea instrumentelor digitale – fie că e vorba de o singură soluţie sau mai multe – una dintre principalele nevoi este cea de educaţie şi pregătire, atât a elevilor, cât şi a profesorilor.
„Nu ai cum să faci o modernizare a sistemului de învăţământ fără pregătirea profesorilor. Ei sunt prima şi principala verigă în care este necesară o investiţie continuă. E nevoie de transformarea experienţei de lucru a profesorilor într-una constantă, continuă, bazată pe tehnologie. Evident, nu 100% - rezonez cu faptul că nu poţi face doar învăţământ la distanţă – dar cred ca trebuie să fim pregătiţi pentru ambele variante pentru că este nevoie de socializare, suntem fiinţe umane”, a spus ea.