Business Hi-Tech

Marilena Ionaşcu, education director, Microsoft: Descentralizarea are limitele ei în educaţia de la distanţă. Nu mai trăim în era în care un singur furnizor are răspunsul la toate, dar este foarte dificil pentru copil să utilizeze o altă tehnologie la fiecare materie

Videoconferinţa ZF #Teamswork

Marilena Ionaşcu, education director, Microsoft: Descentralizarea are limitele ei în educaţia de la distanţă. Nu mai trăim în era în care un singur furnizor are răspunsul la toate, dar este foarte dificil pentru copil să utilizeze o altă tehnologie la fiecare materie

Autor: Alex Ciutacu

03.06.2020, 15:59 91

Utilizarea unei suite de instrumente diferite pentru învăţământul de la distanţă are avantaje, dar un număr prea mare de soluţii printre care elevii şi părinţii trebuie să treacă de la o materie la alta ar putea îngreuna procesul de educaţie, a explicat Marilena Ionaşcu, education director, Microsoft, în timpul videoconferinţei ZF #Teamswork.

„Un alt punct pe care cred că este important să ni-l însuşim este că descentralizarea are limitele ei. Total de acord că nu trăim în era în care o singură soluţie, un singur furnizor are răspunsul la toate. Au apus acele vremuri, dar trebuie să vedem în ce măsură ar fi mai benefic pentru o şcoală să aleagă una maxim 2 soluţii pe care să le implementeze la nivelul şcolii. Nu vorbesc doar din experienţă, ci şi din feedback-ul primit. Este foarte dificil ca la fiecare materie copilul şi părintele să utilizeze o altă tehnologie. Inclusiv pentru profesori e dificil pentru că au nevoie de această pregătire”, a declarat Marilena Ionaşcu, în cadrul evenimentului.

În ceea ce priveşte cadrul necesar pentru transformarea educaţiei şi integrarea instrumentelor digitale – fie că e vorba de o singură soluţie sau mai multe – una dintre principalele nevoi este cea de educaţie şi pregătire, atât a elevilor, cât şi a profesorilor.

„Nu ai cum să faci o modernizare a sistemului de învăţământ fără pregătirea profesorilor. Ei sunt prima şi principala verigă în care este necesară o investiţie continuă. E nevoie de transformarea experienţei de lucru a profesorilor într-una constantă, continuă, bazată pe tehnologie. Evident, nu 100% - rezonez cu faptul că nu poţi face doar învăţământ la distanţă – dar cred ca trebuie să fim pregătiţi pentru ambele variante pentru că este nevoie de socializare, suntem fiinţe umane”, a spus ea.

AFACERI DE LA ZERO