Business Hi-Tech

Media Sat a lansat primul messenger romanesc

Media Sat a lansat primul messenger romanesc

Liviu Gheorghe, directorul general al Media Sat: Intram pe mass-market si trecem dincolo de barierele infrastructurii fizice de operator alternativ de telefonie. Roxana Patrascu: Romanii aveau nevoie de un astfel de produs, deoarece tarifele aferente Skype sau Yahoo! Messenger sunt foarte mari

04.12.2008, 18:06 906

Furnizorul de servicii de telefonie fixa, internet si call-center Media Sat a lansat prima aplicatie romaneasca de comunicatii pe internet - Alonia, care ofera utilizatorilor servicii de mesagerie instantanee, apeluri telefonice, videoconferinta si transfer de fisiere.

"Intram pe mass-market si trecem dincolo de barierele infrastructurii fizice de operator alternativ de telefonie. Alonia nu a pornit de la ideea unei lupte directe cu Yahoo! Messenger sau Skype. Am vrut un serviciu transparent de comunicatii, pe care romanii din intreaga lume sa il poata accesa oriunde - o patrie a acestora pe internet", a declarat Liviu Gheorghe, directorul general al Media Sat.
Mai multe companii IT&C din regiune au dezvoltat aplicatii similare de comunicatii, cea mai cunoscuta fiind Gadu-Gadu din Polonia, care are aproape opt milioane de conturi inregistrate si este lider local, cu o cota de piata de peste 40%.
"Nu suntem in competitie cu Yahoo! pentru ca suntem un jucator local. Este un serviciu romanesc pentru romani si de aceea am ales sa lansam produsul pe 1 decembrie", explica Roxana Patrascu, directorul de dezvoltare al Media Sat.
Ea a adaugat ca soft-ul a avut un impact cu mult peste asteptarile initiale. "Estimasem ca intr-un an de zile vom avea 30.000 de utilizatori. La trei zile de la lansare, avem deja 20.000. Am fost luati prin surprindere, a fost ca un tsunami."
Citand date ale serviciului de monitorizare Google Analytics, Roxana Patrascu a precizat ca site-ul Alonia a avut 91.000 de vizitatori si 342.000 de pagini accesate in trei zile de la lansare. Majoritatea IP-urilor inregistrate provin din Romania, desi compania se astepta sa aiba un impact mai mare asupra comunitatilor de romani din afara tarii.
Alonia este, potrivit Media Sat, primul serviciu romanesc integrat care ofera servicii de mesagerie instantanee, apeluri telefonice, videoconferinta si transfer de fisiere.
Aplicatiile de mesagerie instantanee sunt foarte populare in randul utilizatorilor de internet, in special in randul tinerilor care petrec mult timp online si prefera aceasta metoda de comunicare telefonului fix, spre exemplu. Oficialii portalului american Yahoo! spun ca au peste sapte milioane de conturi active Messenger in Romania.
Utilizatorii Alonia primesc un numar de telefon in reteaua Media Sat (037, fara corespondenta geografica) pe care pot fi apelati si de pe care pot apela retele traditionale de telefonie fixa si mobila.
Asemenea Yahoo! Messenger sau Skype, apelurile pe internet sunt gratuite. Pentru apeluri catre numere Romtelecom din Bucuresti, utilizatorii platesc 0,9 eurocenti pe minut, in timp ce tariful pentru alte retele fixe sau Romtelecom national este de 1,5 eurocenti pe minut. Pretul pe minut pentru apelurile catre retelele mobile din Romania este de 5,9 eurocenti (Orange, Vodafone), respectiv 7,3 eurocenti (Cosmote, Zapp/Telemobil, DigiMobil/RCS&RDS).
Aplicatia este interoperabila cu principalele servicii de pe piata - Yahoo!, Google, Windows Live/ MSN, AOL, insa numai la nivel de mesaje text. Videoconferintele sau transferurile de fisiere pot fi realizate numai in cadrul aceleiasi retele.
Pentru a realiza apeluri catre retelele de telefonie, utilizatorii Alonia trebuie sa cumpere credit, prin SMS la un numar scurt Orange sau prin intermediul unui card bancar.
Liviu Gheorghe a precizat ca isi propusese initial venituri de 40.000 de euro din aplicatie, dar isi va revizui obiectivul avand in vedere statisticile primelor trei zile. "Am facut 1.400 de euro pana acum si ne vom bugeta venituri si din publicitate intr-un viitor mai indepartat. Aplicatia va fi o sursa importanta de venituri, iar la maturitate s-ar putea sa depaseasca ponderea serviciilor de telefonie", a spus el.
Patrascu a adaugat ca Media Sat se va concentra pe integrarea de continut media din cadrul trustului Media Pro. "Obiectivul nostru nu este sa vindem publicitate. Ne dorim sa dezvoltam si alte module pentru soft - avem deja un flux de stiri Mediafax si am putea introduce posturi de radio, cum ar fi InfoPro", a spus ea.
Media Sat a investit circa 400.000 de euro in dezvoltarea aplicatiei, la care a lucrat o echipa de zece oameni timp de aproape un an.
"Romanii aveau nevoie de un astfel de produs, deoarece tarifele aferente Skype sau Yahoo! Messenger sunt foarte mari. Am constatat ca avem posibilitatea sa oferim utilizatorilor preturi mult mai mici, in mare parte datorita faptului ca avem tarife de terminare scazute in urma reglementarilor ANC - 1,15 eurocenti pe minut", a mai spus Patrascu.
In prezent, circa 95% din cifra de afaceri a Media Sat, estimata sa creasca cu 25%, la 26 mil. lei (6,8 mil. euro) anul acesta, este realizata de catre clienti persoane juridice. Compania a raportat afaceri de 21 mil. lei (6,3 mil. euro) anul trecut, iar marja profitului brut a fost de aproximativ 15%.
Pentru anul in curs, Gheorghe anticipeaza o crestere de 15% si mentinerea indicatorului de profitabilitate.
"Obiectivul pentru 2009 nu a fost revizuit in contextul situatiei economice internationale, dar am revizuit estimarile noastre privind ritmul de cresterii al pietei. Anticipam o stagnare - unii jucatori vor creste, alti vor scadea, dar preturile vor mentine un trend descendent", a precizat directorul Media Sat, adaugand: "Asta ne aduce criza, bugete mai stranse si clienti care sunt din ce in ce mai preocupati de reducerea costurilor. Aceasta determina si o competitivitate mai ridicata a domeniului".
Compania are in prezent 103 angajati, iar numarul acestora va creste cu circa 10% in 2009. Principalele linii de business (servicii internet, telefonie, call-center si broadcasting prin satelit) au ponderi aproximativ egale in businessul total. Media Sat a preluat anul acesta Total Telecom din Bucuresti si nu exclude posibilitatea achizitiei altor operatori de dimensiuni mai mici.
Printre clientii companiei se numara Ciel, Danone, Aeroportul Henri Coanda, Intrarom, Pro TV, Romavia, Radcom si Ringier.
Infiintata in 1997, Media Sat este detinuta in mod egal de Media Pro si ComputerLand.
Media Pro detine si Ziarul Financiar.
Liviu Gheorghe, 47 de ani, a absolvit in 1987 Facultatea de Tehnologia Constructiilor de Masini din cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti, iar in 1996 a finalizat un Executive MBA Asebuss. A fost directorul executiv al companiei Mediacom 95, distribuitor de produse si servicii GSM. In intervalul 1996-1997 a fost directorul de vanzari al MobilRom, fiind responsabil de implementarea sistemului de telefonie mobila Orange in Romania. Din 1999 este directorul general al Media Sat.
Roxana Patrascu, 36 de ani, a absolvit de asemenea cursurile Universitatii Politehnica din Bucuresti si are un MBA canadian. Face parte din Media Sat de la infiintarea firmei, in 1997.
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO