Mediafax Group, una dintre cele mai importante companii media din România, şi BAC Investment Banking, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de consultanţă în fuziuni şi achiziţii, au intrat în această lună în acţionariatul FlorideLux, preluând un pachet de 35% din acţiunile companiei care estima afaceri de 0,75 mil. euro în anul precedent.
FlorideLux operează magazinele online www.floridelux.ro, www.brazidecraciun.ro, www.coroane.ro, www.cosuridelux.ro, dar şi florăriile clasice care funcţionează sub brandul FlorideLux.
Discuţiile cu cei doi noi investitori au durat peste un an, fiind iniţiate în cadrul ediţiei din 2013 a evenimentului VentureConnect, în urma prezentării susţinute de Marius Dosinescu, CEO şi fondator al FlorideLux. În urma negocierilor, două companii membre ale grupului BAC Investment Banking au intrat în acţionariatul FlorideLux cu o participaţie de 25%, iar Mediafax Group cu o cotă de 10%.
Obiectivul noii structuri de acţionariat este consolidarea poziţiei de lider deţinute de FlorideLux pe piaţa de flori online din Ro-mânia şi intrarea pe noi pieţe, concomitent cu dezvoltarea sistemului de francize offline. În prezent, FlorideLux are florării francizate în Braşov, Cluj, Arad, Piteşti şi Iaşi.
Niciuna dintre companii nu a oferit detalii despre valoarea tranzacţiei. În luna noiembrie a anului trecut Marius Dosinescu declara la emisiunea ZF Live că este în căutarea unei finanţări de 2,5 milioane de euro şi că îşi evaluează compania la 10 milioane de euro.
„BAC a decis să investească în FlorideLux ţinând cont de echipa de management condusă de Marius Dosinescu şi Ioana Buiacu, precum şi de potenţialul mare de creştere datorat modelului bine definit al afacerii FlorideLux, într-un sector de activitate încă fragmentat“, a declarat Dan Vişoiu, partener al BAC Investment Banking.
Scopul principal al managementului şi al acţionarilor FlorideLux este extinderea francizelor FlorideLux pe raza tuturor judeţelor ţării, cu livrarea produselor în aceeaşi zi, în sistem propriu. „Achiziţia a 10% din FlorideLux e un pas natural făcut de Mediafax Group în segmentul serviciilor online. Ne uităm de câţiva ani la această piaţă şi suntem încrezători că această nouă investiţie va potenţa dezvoltarea rapidă a sistemului FlorideLux, concomitent cu accelerarea celorlalte iniţiative ale Mediafax în domeniul ecommerce-ului“, a afirmat Orlando Nicoară, director general al Mediafax Group.
Marius Dosinescu spune că rolul noilor investitori este de a stimula dezvoltarea businessului prin implicarea în management şi strategie, fără a se angaja însă pe partea operaţională. Investiţiile FlorideLux, care vor avea loc în perioada următoare, vor fi orientate către dezvoltare, marketing şi comunicare, în paralel cu creşterea infrastructurii actuale.
Extinderea francizelor FlorideLux pe raza tuturor judeţelor ţării, cu livrarea produselor în aceeaşi zi, în sistem propriu, este de asemenea unul dintre obiectivele grupului pe termen scurt. „Dezvoltarea businessului avea un curs natural, însă asocierea cu BAC Investment Banking şi Mediafax ne va permite să ardem etape şi să ne atingem obiectivele mult mai repede şi mai eficient. Suntem conştienţi că piaţa de floristică este pe cât de promiţătoare, pe atât de segmentată, aşa că o strategie foarte bine pusă la punct ne este necesară atât nouă, cât şi pieţei“, declară Dosinescu. „Am pornit FlorideLux în 2003 din pasiune pentru IT şi online, care ulterior s-a transformat în pasiune pentru business-ul cu flori. Modelul actual al FlorideLux.ro, în care online-ul şi offline-ul se completează, este unul cu totul nou şi aveam nevoie de parteneri cu viziune pe termen lung, care să ne ajute în atingerea obiectivelor“, a adăugat el.