• Leu / EUR4.7556
  • Leu / GBP5.5125
  • Leu / USD4.2732
Business Hi-Tech

Mega Image face teste cu tehnologii furnizate de Vodafone pentru un supermarket “inteligent”

Autor: Adrian Seceleanu

9 oct 2018 3866

Lanţul de supermarketuri şi de magazine de proximitate Mega Image, deţinut de grupul belgian  Ahold Delhaize, a demarat teste într-una dintre cele mai mari unităţi din Bucureşti - din zona Barbu Văcărescu - cu tehnologii şi tehnologii furnizate de Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, cu scopul de a reduce timpul de aşteptare la case, de a îmbunătăţi serviciile din magazin şi de a reduce costurile.

Testele din magazinul Mega Image din Barbu Văcărescu - situat lângă unul dintre cele mai mari poluri de clădiri de birouri din Bucureşti - includ nouă soluţii pentru retail din portofoliul Vodafone, printre care se numără senzori care oferă date despre numărul de clienţi care intră şi ies, despre zonele cele mai aglomerate din magazin precum şi o soluţie de afişaj digital care prezintă mesaje personalizate în funcţie de clientul care trece prin faţa ecranului, şi care este detectat cu ajutorul unei camere video, a explicat Natalia Chiriţescu, global enterprise director în cadrul Vodafone. “Este un proces de digitalizare a proceselor retailerului, cu scopul de a îmbunătăţi experienţa clienţilor şi de a reduce costurile”.

După instalarea senzorilor care numără oamenii care intră şi ies din magazin, Mega Image a observat că există 5499 de intrări în magazin şi 6000 de ieşiri. Explicaţia este dată de faptul că 500 de oameni au intrat doar în holul magazinului de unde au extras bani de la bancomatul montat în acea zonă sau au achiziţionat cafea de la automatul din aceeaşi arie. „Acei oameni nu au intrat în magazin, am avut nevoie de această soluţie pentru a ne da seama“, a explicat Adrian Nicolaescu - vicepreşedinte pentru marketing în cadrul Mega Image. El a adăugat că automatele vor fi mutate în cadrul magazinului.

O altă soluţie implementată este cea prin care o serie de senzori transmit alerte atunci când stocul pentru anumite produse este aproape de epuizare, astfel că personalul magazinului poate aduce marfă din nou la raft, a explicat Natalia Chiriţescu.

O altă soluţie implementată este cea prin care un asistent care poate oferi date despre produse poate fi chemat la apăsarea butoanelor montate în diferite zone din magazin.

Deocamdată este vorba doar de un proiect pilot, a declarat Adrian Nicolaescu. “Ce avem acum este un pilot, pe care îl derulăm pentru a putea lua o decizie corectă. Nu sunt soluţii simple, ieftine. Mai funcţionăm câteva luni aşa să vedem care sunt cele mai viabile soluţii”.

Niciuna dintre companii nu a dorit să ofere detalii despre costurile proiectului.
 

Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7556
Diferență: 0,1769
Ieri: 4.7550
Azi: 4.2732
Diferență: -1,2388
Ieri: 4.2719
Azi: 5.5125
Diferență: 3,5795
Ieri: 5.5278
Azi: 4.3243
Diferență: -0,6867
Ieri: 4.3002