Business Hi-Tech

MerchantPro a investit 400.000 euro într-o soluţie nouă

MerchantPro a investit 400.000 euro într-o soluţie nouă

Autor: Ioana Niţă

25.05.2022, 08:00 329

Compania locală ShopMania Net, care are în portofoliu platforma de e-commerce MerchantPro, a investit 400.000 în dezvoltarea MerchantPro Next, un nou storefront dedicat magazinelor de pe platformă. MerchantPro Next cuprinde un sistem deschis de editare a codului HTML&CSS şi a template-urilor de randare a conţinutului, o suită de teme de design preconfigurate şi un modul de creare şi personalizare de pagini după principii de design „no code”. De asemenea, acesta aduce o creştere consistentă a vitezei de încărcare a site-urilor, cu impact direct la nivelul performantei înregistrate pe indicatorii Google Web Core Vitals.

„Dacă în 2020 era important să fii online, în 2022 este esenţial ca prezenţa ta online să fie cât mai eficientă. Viteza de încărcare a site-ului, structura si designul UX & SEO friendly cu impact direct asupra metricilor de performanţă ai motoarelor de căutare, procesul fluid de check-out şi metodele online de plată în cât mai puţini paşi sunt printre elemente ce vor diferenţia jucătorii dintr-o piaţă cu semne clare de maturizare. Deşi nu sunt noţiuni noi, acestea primesc o abordare nouă în contextul în care întregul segment online se rafinează, poziţionarea în motoarele de căutare fiind dependentă mai mult decât oricând de acestea şi nu numai”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Un utilizator decide dacă rămâne sau nu pe un site în 50 de milisecunde, arată studii recente, punând o presiune tot mai mare pe calitatea experienţei utilizatorului în online. Mai mult, dinamica din online continuă în 2022 pe acelaşi trend pozitiv - cu creşteri de aproape 40% în primele patru luni ale anului în valoarea comenzilor, la nivelul celor peste 1.500 de magazine ce funcţionează prin platforma de e-commerce MerchantPro.

Astfel, după doi ani de creştere constantă la nivelul întregului segment de comerţ online şi o concurenţă tot mai pronunţată între retaileri pe toate categoriile de produse, tendinţele arată o nevoie acută de optimizare a experienţei utilizatorului.

Printre beneficiile MerchantPro Next se numără fluidizarea procesului de check-out, cu performanţe crescute în zona de user experience, respectiv impact direct asupra scăderii ratei de abandon la nivel de coş de cumpărături şi creşterea ratei de conversie. Merchant Pro Next permite de asemenea accesul la metode de plată online Hosted, cu introducerea datelor direct în magazin, în timp ce procesul de check out poate fi configurat în one-step sau two-steps.

Totodată, pentru a aduce un plus la nivelul experienţei utilizatorilor, noilor funcţionalităţi li se adaugă „Predictive Search” vizual şi „Search Facets”, care oferă acces instant la produsele căutate, cu acurateţea la care consumatorul se aşteaptă.

Noul storefront de pe platforma MerchantPro oferă o viteză de încărcare rapidă, inclusiv pentru pagini bogate în conţinut, prin utilizarea de soluţii CDN performante pentru servirea acestuia, alături de o optimizare în servirea imaginilor, bazată pe compresie automată. Site-urile se încarcă ultra-rapid, indiferent de complexitatea designului şi a conţinutului livrat.

În ceea ce priveşte designul site-urilor, sistemul MerchantPro Next pune la dispozitia utilizatorilor platformei si o galerie de template-uri de design optimizate atât din punct de vedere UX&UI, cât şi SEO, ce pot fi personalizate, fără intervenţie la nivel de cod.

„Studiile arată că 94% din prima impresie a unui utilizator este legată de elemente vizuale, iar pentru un comerciant este esenţial să aibă acces la elemente configurabile de design fără să depindă neapărat de ajutorul unei echipe externe. MerchantPro Next include funcţii şi funcţionalităţi ce conferă un grad înalt de flexibilitate, iar toate aceste dezvoltări au fost proiectate având ca obiectiv o clasare superioară în raport cu indicatorii Google Core Web Vitals. Am avut de asemenea în vedere exigenţele unei noi generaţii de cumpărători, atentă, cu toleranţă redusă în ceea ce priveşte experienţele neplăcute în online şi mai deschisă decât oricând la piaţa externă, unde concurenţa este pe măsură”, a spus Rădulescu.

Pentru a oferi fiecărui comerciant online posibilitatea de a personaliza rapid interfaţa site-ului său, MerchantPro Next a dezvoltat „Widget Studio”, un sistem dedicat proiectării vizuale a paginilor. Astfel, utilizatorii platformei au posibilitatea de a-şi crea landing page-uri complexe pentru a maximiza performanţa campaniilor, şi chiar de a-şi reconfigura conţinutul şi structura paginilor clasice din magazin.

Pentru cei care îşi doresc şi mai multă flexibilitate în personalizarea magazinului online, suita de template-uri MerchantPro Next dispune de un sistem deschis de editare a codului în HTML şi CSS, ce poate fi personalizat atât de echipa proprie, cât şi cu ajutorul echipei de suport tehnic a MerchantPro.

„Ştim cât de important este pentru comercianţi să aibă predictibilitate în ceea ce priveşte costurile şi durata unei dezvoltări. Astfel, soluţiile noastre oferă instrumentele necesare pentru a atinge performanţa în online, indiferent dacă clienţii noştri au sau nu o echipă dedicată”, a punctat CEO-ul MerchantPro.

Toate magazinele care accesează soluţiile MerchantPro, fie că sunt magazine online nou-înfiinţate sau migrate de pe alte platforme, vor funcţiona automat cu storefront-ul MerchantPro Next. În ceea ce priveşte cele peste 1.500 de magazine active pe platformă, estimările arată că până la finalul anului, peste 90% dintre magazinele de pe platformă vor realiza tranziţia către noul storefront.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO