Business Hi-Tech

merXu, platformă de tranzacţionare B2B lansată în noiembrie 2021, utilizată de 3.000 de companii româneşti: „Au fost în jur de 1.850 de tranzacţii efectuate, iar valoarea comenzilor în primele trei luni a fost de 862 euro”

Attila Okányi, Country Manager merXu România şi Ungaria

Attila Okányi, Country Manager merXu România şi Ungaria

Autor: Alexandra Cepăreanu

19.04.2022, 18:55 80

Aproximativ 3.000 de afaceri româneşti folosesc platforma de tranzacţionare B2B merXu, lansată pe piaţa naţională în luna noiembrie a anului trecut, arată un comunicat de presă. În cele şase luni de la lansare, au fost aproximativ 1.850 de tranzacţii efectuate, dintre care 1.480 doar în perioada ianuarie-martie 2022, iar valoarea comenzilor în primele trei luni a fost de 862 euro.

„În prezent, sunt 2.990 de afaceri româneşti înregistrate pe merXu, din care 135 sunt vânzători. Echipa locală, formată din 19 angajaţi, a reuşit în ultimele trei luni să crească interesul companiilor locale şi să prezinte beneficiile unei astfel de platforme, lucru care se vede şi în evoluţia vânzărilor. Suntem optimişti că numărul tranzacţiilor va creşte, mai ales prin prisma investiţiilor în sisteme energetice verzi, sustenabile,” a spus Attila Okányi, Country Manager merXu România şi Ungaria.

Cele trei categorii best seller sunt produse electrice şi electrotehnice (35% din tranzacţii), scule electrice (25% din tranzacţii) şi HoReCa (20-25% din tranzacţii). Cele mai căutate produse sunt panourile şi componentele de sisteme fotovoltaice, după care sculele electrice profesionale. De asemenea, pe platforma merXu.com sunt peste 1.700 de vânzători din Polonia.

„Ambele categorii de produse au o expunere limitată în online, cu puţine magazine, iar majoritatea vânzărilor în aceste categorii încă se fac în offline, ceea ce ne oferă un avantaj major”, a adăugat Attila Okányi.

Înfiinţată în 2020 de Przemyslaw Budkowski, Tomasz Nowak şi Sebastian Pietrowski, foştii CEO, COO şi Director de Dezvoltare ai Grupului Allegro, merXu este o platformă internaţională B2B pentru piaţa industrială care în prezent îşi desfăşoară activitatea în Cehia, Estonia, Germania, Lituania, Polonia, România Slovacia şi Ungaria.

Pentru operaţiunile din România şi Ungaria, compania l-a recrutat pe Attila Okányi, fostul director general al platformei Autovit.ro. Compania deserveşte mii de entităţi mici şi mijlocii.

De asemenea, în prezent, compania se află în proces de recrutare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO