Business Hi-Tech

Microsoft atacă piaţa locală cu Windows Phone 7

Microsoft atacă piaţa locală cu Windows Phone 7

Autor: Anca Barbulescu

12.10.2010, 23:20 33

LGOptimus 7, HTC 7 Mozart, HTC HD7 şi Samsung Omnia sunt cele patrumodele de terminale mobile dotate cu noul sistem de operare WindowsMobile 7 al Microsoft care vor fi lansate în România în următoareleluni. Primul va fi chiar modelul LG pe care Vodafone îl va scoatela vânzare "cel mai probabil după 21 octombrie", potrivit lui IonuţGaotă, mobile communication business development manager în cadrulMicrosoft România, în timp ce restul vor ajunge în primă fază înoferta Orange.

Celelalte cinci smartphone-uri cu Windows Phone 7 anunţate laînceputul acestei săptămâni de Steve Ballmer, directorul executival Microsoft, cu ocazia lansării sistemului de operare în SUA,anume HTC 7 Trophy, HTC 7 Surround, Dell Venue Pro, Samsung Focusşi LG Quantum, vor fi lansate pe piaţa locală cel mai probabilîncepând cu anul viitor.

"Telefoanele vor fi disponibile în oferta operatorilor Vodafone,Orange şi Cosmote, fiecare urmând să comercializeze cel puţin unuldintre modele în lunile următoare. În plus, telefoanele vor ajungeşi în lanţul de retail GSM Internity şi în magazinul de comerţonline eMAG din noiembrie", a spus Gaotă imediat după prezentareasistemului de operare pe terminalul LG.

În ce priveşte aşteptările, managerul s-a arătat destul derezervat şi nu a dorit să facă nicio estimare exactă legată devânzări sau cota de piaţă a platformei Windows Phone 7 în România,precizând că o contribuţie importantă vor avea oferteleoperatorilor de telefonie mobilă, care însumează până la 80% dinvânzările de telefoane mobile cu Windows în România. "Rata deadopţie a Windows Phone 7 va fi destul de mare", a rezumat Gaotă,explicând faptul că noua platformă se adresează consumatorilororientaţi spre socializare, în timp ce versiunile Windows Mobileincompatibile cu noul sistem, care vor fi distribuite în continuarepe piaţă, au fost mai degrabă axate pe consumatorii debusiness.

Prin această schimbare de abordare, Microsoft încearcă de faptsă recâştige terenul pierdut în faţa rivalilor Apple şi Google pesegmentul exploziv al smartphone-urilor, în condiţiile în carecompania deţine la nivel mondial o cotă de numai 5% din piaţă, întimp ce sistemul de operare Android al Google a crescut la o cotăde 17% faţă de nivelul de două procente de anul trecut. Obiectivulcompaniei a fost să ofere "un altfel de telefon", iar orientareacătre socializare este vizibilă inclusiv prin organizareaaplicaţiilor în hub-uri - People, unde sunt agregate toatecontactele din agendă, e-mail sau reţele sociale, Pictures, careafişează toate pozele din telefon, dar şi cele publicate pepaginile reţelelor sociale folosite de consumator, Music &Video şi Office Mobile, care agregă suita de aplicaţii Office. Lafel de importante sunt şi aplicaţiile software dezvoltate pentrutelefoanele cu Windows Phone 7, care vor fi disponibile înMarketplace. Românii nu vor avea însă acces la magazinul deaplicaţii al Microsoft şi nu vor putea achiziţiona aplicaţii noipentru terminalul lor din cauza sistemului de plată care nu a fostîncă implementat pe piaţa locală. Şi nici dezvoltatorii nu vorputea publica deocamdată aplicaţii, cu toate că România se află pelocul al doilea după Rusia după numărul de descărcări ale kit-uluide dezvoltare de software pentru Windows Phone 7, pus la dispoziţiede Microsoft.

"Chiar astăzi am primit alte câteva întrebări legate deprocedurile care trebuie urmate de dezvoltatorii interesaţi.Obstacolul legat de localizare nu este unul de neocolit", a spusTodi Pruteanu, platform strategy manager la Microsoft România.

Patru dintre cele nouă telefoane mobile dotate cu platformaWindows Phone 7 de la Microsoft vor fi lansate în România înurmătoarele luni

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO