Business Hi-Tech

Microsoft: Avem multi competitori locali puternici pe solutiile soft pentru firmele mici

Microsoft: Avem multi competitori locali puternici pe solutiile soft pentru firmele mici

Jeff Raikes, presedintele diviziei de business al Microsoft a anuntat ca linia de produse Dynamics a adus companiei venituri de peste 1 mld. $

30.10.2007, 19:54 35

Europa Centrala si de Est reprezinta pentru divizia Microsoft Business Solutions (MBS) regiunea cu cel mai rapid ritm de crestere din lume, insa Romania nu se situeaza inca in topul cinci al tarilor din aceasta zona.
Afacerile MBS in Europa Centrala si de Est vor creste anul acesta fiscal (care se incheie pe 30 iunie 2008 - n.red.) cu 22-25%, iar Romania va genera intre 3,8% si 4% din venituri, a declarat pentru ZF Jean-Christophe Berthier, directorul de marketing pentru regiunea Europei Centrale si de Est in cadrul Microsoft Business Solutions.
"Avem cinci tari care realizeaza circa 75% din afacerile companiei in regiune - Rusia, Polonia, Cehia, Ungaria si Grecia. Urmatoarea categorie este reprezentata de tari al caror procentaj nu depaseste 5%, iar Romania se situeaza aici in partea superioara a listei, prezentand un potential ridicat de crestere", a adaugat Berthier. Cresterea in regiune este sustinuta in principal de zona de tranzactii si nu de solutiile software. "Un factor important care contribuie la aceasta ascensiune este legalizarea, care, in Rusia spre exemplu, s-a amplificat considerabil in ultimele luni", a declarat Berthier.
Potrivit lui Berthier, regiunea Europei Centrale si de Est are o pondere de circa 7-8% din totalul veniturilor.
Divizia de business a Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, a inregistrat venituri de peste 1 mld. dolari din linia de produse de business Dynamics in anul fiscal incheiat pe 30 iunie 2007, in crestere cu 21% fata de anul precedent, a declarat Jeff Raikes, presedintele MBS.
"In functie de regiune, pe partea de tranzactii inregistram cresteri de peste 100%, iar pe segmentul de solutii ERP (planificarea resurselor intreprinderii) si CRM (managementul relatiilor cu clientii) depasim ritmul de crestere al pietei de doua sau de trei ori", a adaugat Berthier.
Oficialul companiei a precizat ca principala prioritate Microsoft in Romania este recrutarea mai multor parteneri, in special pe segmentele pe care Microsoft nu are o prezenta puternica.
"Principalele verticale pentru Microsoft sunt axate pe solutiile ERP Dynamics AX si Dynamics NAV, precum si pe aplicatia Dynamics CRM. Vom analiza intai daca avem suficienti parteneri pe aceste segmente, iar ulterior vom incepe procesul de recrutare", a declarat Berthier.
Un segment care nu este foarte bine acoperit de catre produsele Microsoft este cel al intreprinderilor mici. "Pe acest sector intalnim numerosi competitori locali puternici. Microsoft a lansat de curand un produs ce vizeaza aceasta piata (Dynamics Entrepreneur 2008), dar acesta nu este inca disponibil in regiunea Europei Centrale si de Est", a mai spus Berthier.
Bethier recunoaste faptul ca alternativele locale la solutiile Microsoft ocupa o pozitie importanta pe piata, iar competitia pe pietele ERP si CRM din majoritatea tarilor Europei Centrale si de Est este foarte ridicata.
"Este dificil sa concuram cu firmele locale numai din punctul de vedere al pretului final de vanzare. Produsele Microsoft sunt mai scumpe pentru ca asigura in primul rand stabilitate, ceea ce multe companii locale nu pot oferi", a declarat Berthier, adaugand ca partenerii Microsoft vor avea de jucat un rol important aici, asigurand utilizatorilor servicii de intretinere mai bune, actualizari frecvente, precum si un plan de dezvoltare pe termen lung.
"Pe termen scurt, poate parea mai avantajos sa platesti mai putin, insa daca furnizorul software dispare in trei ani, vei fi nevoit sa incepi de la zero."

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO