Business Hi-Tech

Microsoft Envision Romania. Călin Costinaş, deputy CEO al Profi Rom Food: Cele mai importante tehnologii sunt cele legate de date, viteză şi securitate

Autor: Alexandra Cepăreanu

23.06.2022, 15:37 2135

„Clientul a devenit mai exigent cu timpul lui. Există o tendinţă în care clienţii migrează de la ideea de shopping normal la instant Delivery şi vor să le fie livrată comanda acasă în 20 de minute.”

Cele mai importante tehnologii pe care jucătorii activi în comerţ ar trebui să le utilizeze sunt cele care pot spori securitatea datelor şi a activităţii în mediul online, cele legate de viteză şi date, a spus Călin Costinaş, deputy CEO al Profi Rom Food, care operează o reţea de aproape 1.600 de magazine şi înregistrează 26.000 de angajaţi la nivel naţional.

„Tehnologiile care sunt legate de date, de viteză şi tehnologiile de securitate, acestea sunt cele trei elemente care s-au dezvoltat şi care sunt mai importante decât în trecut. Tehnologiile legate de date sunt importante pentru că discutăm de un volum foarte mare de date. Discutăm de o schimbare rapidă în ultimii ani de comportament, pentru că pandemia ne-a obligat să ne adaptăm businessul, iar prelucrarea datelor şi viteza cu care înţelegem schimbarea comportamentului a crescut. Şi a fost mai important decât de obicei să ai acurateţe şi viteză în date”, a explicat Călin Costinaş.

El consideră că datele şi prelucrarea acestora vor fi principalul „motor” al unui business.

„Capacitatea noastră ca manageri, ca oameni de a prelucra milioane de tranzacţii este infimă fără puterea de calcul şi fără capacităţile calculatorului de a segmenta şi de a analiza date relevante, şi de a le pune într-o formă sintetizată ca să poţi să iei decizii rapide. Cred că am intrat într-o epocă în care datele vor fi driverul principal de business. Cu cât ştii mai repede ce vrea clientul, cu cât ştii mai repede unde greşeşti, cu atâta poţi să corectezi mai repede şi rămâi pe piaţă. Asta va fi următoarea graniţa între businessuri. Cine are capacitatea ca să prelucreze date, cine are date, ei vor fi cei care vor fi câştigătorii în viitor.”

Un al doilea element care a devenit mai important în urma celor doi ani de pandemie este viteza de procesare a datelor, dar şi viteza de răspuns la întrebările şi nevoile clienţilor.

„În perioada pandemiei clienţii voiau să vină şi să iasă foarte repede din magazin. Şi atunci tehnologiile care erau legate de plăţile rapide - plata cu cardul, plata cu telefonul - au fost tehnologii care au avut o cerere mare şi s-au dezvoltat mult”, a spus Călin Costinaş.

El a adăugat că în urma celor doi ani plini de restricţii, consumatorii din România au devenit mai atenţi la ceea ce cumpără şi pun mai mult accent de transparenţă şi informare corectă privind produsele pe care le achiziţionează.

„Cumpărătorul român nu mai cumpără un slogan şi vrea informaţii concrete. Astfel, orice brand care se respectă trebuie să asigure această transparenţă. Şi spre asta ne concentrăm şi noi, să asigurăm transparenţa deciziilor, informaţii legate de produs cât mai curate.”

De asemenea, consumatorii au devenit mai exigenţi cu timpul lor, iar una din tendinţele generate de contextul pandemic este cea în care clienţii spre îndreaptă spre „instant delivery”, adică livrare rapidă.

„Viteza este importantă pentru client, care este şi mai doritor ca parte din lucruri să se întâmple acasă. Există o tendinţă în care clienţii încep să împartă cumpărăturile între cumpărături planificate - care pot să fie făcute şi online - şi migrarea spre instant delivery. Adică clienţii vor ca în 20 de minute să fie livrată comanda acasa. Deci sunt schimbări de comportament pe care le anticipam înainte de COVID, dar pe care pandemia le-a accelerat. Probabil că aceste lucruri s-ar fi întâmplat în cinci – zece ani, dacă nu era pandemia”, a spus Călin Costinaş.

 

Ce a mai zis Călin Costinaş în cadrul emisiunii

Noi am dezvoltat câteva soluţii de mobile care sunt în faza de lansare. Clienţii au migrat spre plata cu cardul, ceea ce ne doream şi noi să se întâmple. Şi mult mai multă informaţie despre Profi, pentru că discutam de transparenţă şi încredere.

Provocare: viteza de adaptare a businessului şi faptul că am încercat să ne digitalizăm, să trecem de la hârtii la soluţii integrate, iar aici soluţiile Microsoft au fost foarte bine venite pentru că ne-au dat posibilitatea să integrăm într-un singur tool (instrument) tot ce aveam nevoie. Spre exemplu, în prezent, colegii care ajung la locaţie folosesc o aplicaţie care deschide automat un raport cu locaţia şi acolo se află toate informaţiile legate de magazin. Adică nu mai au nevoie să se uite pe mai multe rapoarte. De asemenea, soluţia face comparaţii şi atrage atenţia utilizatorilor cu privire la anumite lucruri.

Mai mult detalii despre Microsoft Envision Romania, la acest link.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO