În urma transformării digitale accelerate de pandemia din ultimii doi ani, atât relaţia dintre medici şi pacienţi, cât şi relaţia între medici s-au modificat, noile tehnologii făcând mult mai uşoară interacţiunea dintre cele două părţi, însă, un lucru important care s-a „născut“ în urma utilizării soluţiilor digitale este reprezentat de faptul că datele medicale au ajuns în mâna pacienţilor, a spus Fady Chreih, CEO al reţelei de servicii medicale private Regina Maria, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa serviciilor medicale private.
„Pacientul a primit mai multă «putere», mai multă informaţie. Practic, aplicaţia pe care o are la dispoziţie îi oferă posibilitatea să se programeze singur, să îşi vadă istoricul medical, să vadă tot ce a făcut Regina Maria şi să poată cere o a doua sau a treia opinie şi, de asemenea, pacientul poate avea acces la datele lui medicale într-un mod securizat şi poate face cu ele ce vrea“, a explicat Fady Chreih în cadrul unei emisiuni realizate în urma evenimentului Microsoft Envision Romania.
El a menţionat că aplicaţia Regina Maria a înregistrat peste un milion de descărcări, iar în cadrul clinicii virtuale Regina Maria au avut loc peste 500.000 de consultaţii online, cu un grad de ocupare de 90%.