Business Hi-Tech

Microsoft lansează în România soluţii de business în cloud computing

Microsoft lansează în România soluţii de business în cloud computing

Autor: Magraon Andreea

04.03.2011, 12:09 137

Microsoft, cel mai mare producător de software din lume, alansat pe piaţa locală noile variante a soluţiilor pentru mediul debusiness, printre care Dynamics CRM Online (pentru managementulrelaţiei cu clienţii - n.red.), care este oferită în regim de cloudcomputing, ceea ce le permite companiilor să acceseze aplicaţiaprin internet de oriunde s-ar afla.

Potrivit reprezentanţilor Microsoft, România este printre celeşase ţări din regiunea Europei Centrale şi de Est în care soluţiaCRM Online este disponibilă. Achiziţia acestei soluţii se face prinplata unei taxe lunare de 31 de euro per utilizator. "Avem o ţintăde 100 de utilizatori în primele şase luni de la lansare pentruDynamics CRM Online", a declarat pentru ZF Ioana Răzvan, DynamicsBusiness Group Lead în cadrul Microsoft România. Aproximativ 150 decompanii au testat aplicaţia CRM Online până la lansarea oficială,a mai spus Răzvan.

"Pentru Microsoft, România este una dintre cele mai mari pieţedin Europa Centrală şi de Est, care înainte de criză a avut cea maimare creştere economică din regiune", a declarat Matej Potokar,Senior Director Microsoft Business Solutions pentru Europa Centralăşi de Est. El a explicat că alegerea soluţiei de CRM în regim decloud computing este eficientă din punct de vedere al costurilor,deoarece companiile nu mai trebuie să plătească pentruechipamentele hardware şi mentenanţă, având în vedere căinformaţiile sunt gestionate de la distanţă şrin internet. Potokara mai spus că Microsoft, o companie cu venituri anuale de aproape60 de miliarde de euro, face economii de 128 de milioane de europrin folosirea în filialele companiei a soluţiei Dynamics CRMOnline.

Microsoft a lansat de asemenea noile variante a soluţiilor ERP(de gestionare a resurselor companiilor - n.red.) NAV şi AX.Soluţia NAV este destinată companiilor mici şi mijlocii având înprezent circa 300 de clienţi, în timp ce AX se adreseazăcompaniilor cu procese mai complexe, precum multinaţionalele cusucursale în mai multe regiuni şi ţări. Potrivit reprezentanţilorMicrosoft compania are 50 de clienţi pentru soluţia AX. Microsoft aînregistrat în ultimele 12 luni venituri în creştere cu 29% pentrusoluţiile ERP Dynamics NAV şi Dynamics AX.
"Microsoft Dynamics a înregistrat o evoluţie pozitivă şi în ţăriledin regiunea Europei Centrale şi de Est, având creşteri mult pestemedia pieţei. Numărul clienţilor noi de ERP a crescut cu 20% încomparaţie cu anul trecut, vânzările de CRM au crescut cu 71%, iarvânzările totale s-au majorat cu 24% faţă de aceeaşi perioadă aanului trecut", a mai spus Potokar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO