Business Hi-Tech

Microsoft România a alocat 1 mil. dolari pentru a educa în tehnologie peste 170.000 de copii şi 4.500 de profesori

Gabriela Matei, CEO al Microsoft România. Foto: Microsoft

Gabriela Matei, CEO al Microsoft România.

Autor: Adrian Seceleanu

08.06.2018, 00:04 389

Subsidiara locală a producătorului american de software Microsoft a alocat un buget de 1 mil. dolari pentru un proiect care are ca obiectiv ca în următorii doi ani să sprijine dezvoltarea competenţelor în tehnologie pentru un număr de 4.500 de profesori şi peste 170.000 de copii, la nivel naţional.

Proiectul, denumit „Alt viitor“, este derulat cu un consorţiu de orga­nizaţii nonprofit şi are ca obiectiv să sprijine 11.000 de elevi să-şi dezvolte compe­ten­ţele în programare şi să contribuie la creş­terea gradului de conştien­tizare a noilor tehnologii în rândul a peste 160.000 de copii. Programul, primul de acest tip cu o asemenea anvergură derulat pe plan local de Microsoft, include şi formări de spe­cialitate pentru mai mult de 4.500 de profesori din întreaga ţară.

„Din interiorul industriei, nevoia de a ne pregăti copiii pentru un viitor în care tehno­logia este centrală se vede pregnant. Pe baza unei şcoli de matematică puternice construite cu nişte zeci de ani in urmă, prezentul României este integrat într-un cadru general european în ceea ce priveşte competitivitatea populaţiei active, ceea ce explică şi prezenţa atâtor firme de tehnologie care au adevărate huburi şi contribuie astfel în mod semnificativ la PIB-ul României“, a declarat Gabriela Matei, CEO al Microsoft România.

Organizaţiile cu care lucrează Microsoft la derularea proiectului sunt Coder Dojo Bucureşti & Şcoala de Valori, Asociatia E Civis, Fundaţia EOS,  Asociaţia Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională Step by Step.

Construcţia proiectului a pornit şi de la realitatea că România s-a aflat anul trecut pe ultimul loc în rândul ţărilor membre ale UE în topul care măsoară progresele în ce priveşte economia şi societatea digitală (Digital Economy and Society Index - DESI). “Am cerut aceşti bani de mai mult timp iar poziţia României în indicele DESI, pe locul 28 din 28 ne-a ajutat. A fost unul dintre criteriile pe care le-am avansat intern şi mă bucur că am găsit la capătul pledoariei noastre deschidere din partea companiei cererii pe care am prezentat-o la fel ca pe un business case“, a declarat Adela Bradu, corporate affairs & communications lead în cadrul Microsoft România. Compania va lucra cu un consorţiu de ONG-uri pentru că în România nu există nicio organizaţie suficient de mare încât să poată derula singură la nivel naţional un proiect de o asemenea anvergură. “Noi am vrut să facem un proiect mare, naţional, în 41 de judeţe (…) dar când am mers în piaţă că nu există un ONG atât de mare care să poate face un program naţional cum ne propusesem noi. Ne-am dat seama că trebuie să avem o anume modularitate în derularea proiectului“, a adăugat Adela Bradu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO