Business Hi-Tech

Microsoft Summit 2015: Schimbăm un val de tehnologie veche, care era implementată în sediul clientului, cu soluţii cloud

Microsoft Summit 2015: Schimbăm un val de tehnologie...

Organizaţiile din România au început să adopte masiv soluţiile bazate pe tehnologiile cloud, pe piaţă având loc un “val” de schimbare al tehnologiilor vechi, conform declaraţiilor făcute de speakeri participanţi la Microsoft Summit 2015.

“Vedem că este nevoie de informare în primul rând în zona de tehnologie şi este o schimbare de val - schimbăm un val de tehnologie vechi, tehnologia care era implementată în sediul clientului sau al partenerului cu tehnologia cloud. Este un val de adopţie al tehnologiei cloud”, a spus în cadrul unei ediţii speciale a ZF Live Ionuţ Gaotă, Partner Strategy Lead la Microsoft România.

(Ioana Niţă, Cristina Bellu, Alexandra Marcu, Roana Rotaru)

 

Oana Terteleac, Microsoft

♦ Sunt 7 milioane de oameni care testează Windows 10, cel mai rapid ritm pe care l-am vazut la un sistem de operare. Windows 10 vine cu multa inovaţie şi cere noi capacităţi ale dispozitivelor hardware.

♦ De la 29 iulie până anul viitor în 2016 oricine are licenţa de windows poate să facă upgrade la windos 10. Când discutam despre upgrade-ul dispozitivelor, anumite funcţii pot să nu funcţioneze. Dispozitive existente în piaţa dacă nu au capacitate de citire amprentă, windows hello nu funcţionează la capacitate maximă. Este o situaţie în care infrastructura software atrage după sine infrasturctura hardware.

 

Tudor Galos, Microsoft

♦ Producători de hardware precum Allview, Asus, Toshiba, Leonvo lansează pe piaţă dispozitive care rulează sistemul de operare Windows 10.

♦ Windows 10 este acelaşi indiferent că vorbim de laptop, tableta sau smartphone.

♦ Zona de gaming cunoaşte o creştere atât pe PC cât şi consolă. În România există o comunitate mare de pasinonaţi de jocuri pentru PC.

♦ Avem una dintre cele mai mici tastaturi din lume, se încarca la telefon şi încape în buzunarul din spate de la panatloni.Se gaseşte în piaţa din românia şi costă 399 lei.

 

Mihai Logofătu -  Bittnet Systems

♦ Programele de instruire constitue o sursă alternativă de învăţare. Este un nou val. Acest val al cloud-ului generează un nou val de instruire atât pentru manageri cât şi pentru tineri ca să poată să devină angajabili. Ca companie de training noi urmărim aceste trenduri. În această industrie învăţarea este continuă, tehnologia se schimba repede, ai nevoie de competenţe. Tehnologia cloud presupune alt tip de cunoştinţe, de aici rezultă nevoia de training. De exemplu,  trecem de la un Microsoft Office normal la unu în Cloud. Trainingurile se finalizează cu o certificare, e o garanţie că oamenii devin angajabili, că au nivelul necesar ca să lucreze, iar pentru angajatori este o garanţie că se pot baza pe ei. Programul de cursuri şi certificari este global, oriunde te duci poţi fi angajat într-un centru de suport.

♦ Noi acţionăm la nivel naţional, avem birouri în Bucureşti şi Cluj, dar clienţii vin din toată ţara. Oamenii investesc fără frica că angajaţii le pleaca.  Văd o creştere, dar există puţină deschidere în rândul companiilor româneşti.

♦ Am facut niste planuri pe care ni le-am asumat către investitori.  Nu avem voie să publicam cifre. Creşterea este robusta, rezultatele companiei sunt constistente, deci nu ne dezamagim investitorii.

♦ Planul de extindere este la Cluj. Proiectul a fost unul de succes în această privinţă. Testam într-un mod precaut piaţa internaţională din centrul Europei.

 

Ionuţ Gaotă, Microsoft

♦ Vedem că este nevoie de informare în primul rând în zona de tehnologie şi este o schimbare de val - schimbăm un val de tehnologie vechi, tehnologia care era implementată în sediul clientului sau al partenerului cu tehnologia cloud. Este un val de adopţie al tehnologiei cloud care  presupune existenţa altor abilităţi în piaţă.

♦ Începe să devină stringentă nevoia de a retehnologiza profesioniştii din zona de IT, de a învăţa noi cunoştinţe şi de a învăţa cum să faci business pe această nouă tehnologie.

♦ Trecem de la pachetul de Microsoft Office instalat pe calculator la pachetul Microsoft Office instalat în cloud, de la serverul din data center la cel din cloud, din platforma Microsoft Azure.

♦ Învăţarea presupune cursuri intensive finalizate cu o certificare, o certificare recunoscută pe plan internaţional atât de Microsoft cât şi de companii.

 

Dănuţ Popescu, Microsoft

♦ Avem o soluţie care acoperă cumva cam tot ceea ce ţine de lucrul în zona mobilă. Vorbim  de o soluţie care are control asupra dispozitivelor, aspura echipamentelor care sunt folosite de persoana respectivă - calculator, tabletă, telefon. Soluţia acoperă inclusiv zona de aplicaţii, controlează foarte bine ce aplicaţii sunt instalate pe dispozitive indiferent de sistemul de operare.

♦ Există un loc centralizat în care se ţin toate parolele, iar utilizatorul foloseşte un singur user şi o singură parolă pentru a se putea conecta la toate aplicaţiile.

 

Ovidiu Pismac

♦ OMS (Operation Management Suite) îşi propune să se adreseze majorităţii clienţilor care au nevoie de a face management la infrastructuri complexe, în general toată lumea vrea să folosească acum virtualizare atât în partea privată cât şi în cloud şi soluţia propusă poate să adreseze medii eterogene - Windows sau Linux, infrastructuri de cloud - Amazon sau Microsoft Azure.

♦ În jur de 35 -40% dintre companiile mari din România au soluţii de management al infrastructurii IT.

♦ Peste 70% dintre clienţii cei mai mari din România folosesc deja “system center”, soluţia de management din private cloud, iar OMS vine ca o extensie naturală oferind  aceste beneficii de protecţie şi backup de aplicaţii şi de maşini virtuale în cloud, astfel încât să poţi să îţi extinzi soluţiei “system center”.

 

Adi Stoian

♦ Tendinţa evidentă din piaţă este spre cloud, acest lucru se observă cel puţin în ultimii trei ani. Se observă o tendinţă de migrare a serviciilor şi a aplicaţiilor în cloud.

♦ În momentul de faţă există o oarecare reţinere din partea companiilor în a-şi stoca datele în cloud.

♦ Datele sunt criptate, în anumite scenarii datele nici nu pleacă din baza de date locală, practic soluţia OMS de la Microsoft face doar managementul.

 

Adrian Blidăruş, Softelligence

♦ Business Intelligence (BI) poate fi divizat în trei componente: partea tradiţională care te ajută să înţelegi ce a fost în spate, o parte de predicţie care te ajută să vezi ce se întâmplă în viitor, dar cuprinde şi partea de recomandări de soluţii de business. O soluţie de BI te ajută să îţi structurezi modul de gândire al afacerii.

♦ Din total nostru de venituri, circa 35%-40% vin din soluţii de BI.

♦ Estimăm o cifră de afaceri de circa 2 mil. de euro anul acesta.

 

Marius Filipaş, Microsoft

♦ În 2016 mobilitatea în business va ajunge la o rată de adopţie de trei, patru ori mai mare faţă de anul trecut. Este o tendinţă care va deveni din ce în ce mai accelerată în următorii ani. La nivel mondial vedem o creştere a dorinţei de mobilitate. La baza acestui trend stă creşterea nivelului de mobilitate. Astăzi există foarte multe persoane care au două sau mai multe job-uri, iar aceştia trebuie să fie în permanenţă conectaţi.

♦ Oamenii citesc datele din excel, însă soluţia de BI îi ajută să vadă ce se află în datele respective fără să fie experţi în excel. Este o soluţie dinamică care schimbă paradigma de înţelegere a datelor. Aduce un plus în companie şi o împinge spre productivitate.

 

Nicoleta Macovei, Assecco

♦ Direcţia este foarte clară, acolo ne duce piaţa, spre un IT modern. Dat fiind că bugetul se micşorează, eficienţa trebuie crescută. Avem resurse dedicate pentru zona de cloud.

♦ Am investit în proiecte de tip pilot, în care le aratăm clienţilor ce înseamnă soluţiile cloud. Când le spui cât de sigur este să îşi pună soluţiile în Cloud, clienţii încep să înţeleagă.

♦ Industriile care apelează la aceste soluţii sunt din segmentul de retail şi oil and gas.

♦ Ne aşteptăm ca la sfârşitul acestui an să ne dublăm cifra de afaceri.

♦ În 2016, vedem o creştere masivă a volumului de date, iar zona de business intelligence va trebui să proceseze volumele de date. Există posibilitatea de a lua decizii în timp foarte scurt

 

Dan Popa, Microsoft Corporation

♦ Rata de adopţie a soluţiilor cloud nu este una foarte mare, însă tehnologia este în plină ascensiune. Se observă o creştere importantă a departamentului de IT

♦ Persoanele din business au multe cerinţe şi apelează din ce în ce mai des la soluţii care să le simplifice şi să le organizeze datele. Companiile trebuie să vină cu soluţii ca să mulţumească cererile business-ului clientului.

♦ Soluţiile cloud le permit utilizatorilor să plătească doar cât consumă. Valul de “cloud computing” este mai mare decât acum câţiva ani. Acesta va schimba modul în care companiile se vor poziţiona pe piaţă.

♦ Microsoft valorizează investiţia pe care clientul o are deja făcută. Este o abordare hibridă implementată în piaţă. Ne ghidăm după trei concepte: abordarea hibridă implementată deja în piaţă, inteoperabilitate şi suntem lideri în ceea ce priveşte transparenţa şi protecţia datelor cu caracter personal.

 

Nicu Aleman, Aleman Consulting

♦ Piaţa a evoluat foarte mult în special după criză, oamenii au înţeles că totul se învârte în jurul clientului. Clientul a devenit mult mai selectiv, cere mai mult, dispune de mai muţi furnizori . Clienţii doresc să cunoască mai mult.

♦ Sub 10 % din companii folosesc o formă de CRM, pentru că nu au pregătirea neceasară, nu ştiu  la ce folosesc aceste soluţii.

♦ Există CRM în care se face predicţie.

♦ Preţul depinde de companie, de nevoile companiei. O soluţie poate dura de la 200  la 400 de zile la un preţ de 150- 200 euro pe zi într-o companie mică, până la 400-500 euro pe zi,  depinde de calitatea consultantului.

♦ Clienţii români sunt foarte sensibili la preţ.

 

Dan Vasile, Microsoft

♦ Piaţa din România a evoluat pozitiv e adevărat că nu suntem ca în ţările din Vest, dar e bine. Putem vedea o atenţie crescută. Toţi clienţii sunt informaţi, au toate informaţiile la dispoziţie, au o listă de preţuri, dacă firma nu este prezentă  pe lista scurta a clientului, l-a pierdut.  Aici intervin soluţiile CRM ca firma să fie pe lista scurtă a clientului.

♦ Când foloseşti CRM ai o viziune mare asupra clientului, vei ştii ce face clientul tău care sunt tendinţele lui pe viitor care sunt reclamaţiile lui. Una peste alta, când avem viziunea de ansamblu beneficiile nu întarzie să apară.Clienţii vor avea un indice de satisfactie mai mare şi vor fi mai aproape de noi.

♦ Dacă business-ul este axat pe servicii trebuie să ştii cât mai multe informaţii despre client, să cunoşti segmentul ca să faci o ţintire de marketing foarte bună. Energie, utilitaţi, banking, call center - în orice industrie unde ciclul de vânzare mai îndelungat este de nevoie de CRM.

 

Petru Jucovschi, Microsoft

♦ Optimizarea unor procese din cadrul unei organizaţii şi implicit reducerea unor costuri, reprezintă principalii factori care determină companiile să vină în zona de soluţii IoT.

♦ Există industrii unde lucrul acesta se întâmplă de multă vreme, dar când vorbim despre IoT, acest lucru are legătură nu doar cu conectarea unor echipamente hardware, ci are legătură şi cu oamenii care interacţionează prin intermediul accesoriilor. Foarte mulţi producători de software sau hardware intră în zona IoT. Este vorba de orice soluţie tehnologică software conectată la internet care poate să trimită datele mai departe.

♦ În România stăm bine dacă ne referim la IoT, există industrii în care conectivitatea echipamentelor, preluarea informaţiilor şi analizarea lor se face de ceva timp.  Sunt şi aşteptări şi pentru alte industrii, în energie de exemplu.

♦ Companiile sunt foarte receptive la soluţiile IoT, deschidere care a apărut şi datorită costurilor echipamentelor.

♦ În acest moment, pentru modul în care se evaluează soluţiile de IoT ne uităm în principiu la zona de management control de dispozitive şi conectivitatea lor, posibilitatea de a ne conecta, de a trage şi de a prelucra acele date şi tot ce înseamă prezentarea către management business prin diverse raportări. 

 

 Marius Tulea, Crescendo

♦ Un business nu poate să fie flexibil dacă nu este organizat ca model pe principiul "on demand". Atunci când are solicitări de la clienţi de o anumită categorie şi de o anumită dimensiune, businessul trebuie să fie capabil să-şi dimensioneze foarte bine resursele.

♦ Tendinţa "on demand" o vedem ca principalul factor care împinge tehnologia de cloud, altfel companiile nu vor putea să se adapteze şi să aducă valoare. 

♦ Printre zonele receptive la soluţiile de cloud regăsim zona de servicii, segmentul serviciilor de sănătate private, legal - avocaţi, notari, sectorul privat de transporturi şi anumite zone din industrie.

♦ Ne propunem ca 30% din business să provină până la finalul T1 2016 din zona de tehnologii noi, care să aducă valoare la partea de business tradiţional.

 

Daniel Stan, Microsoft Romania

♦ Procentul şi mixul soluţiilor cloud au crescut semnificativ în decursul ultimului an şi ne aşteptăm ca mai mult de o treime pentru anul următor să vină din zona de servicii cloud şi nu numai.

♦ Marii integratori de sistem sunt cei care îţi redefinesc identitatea şi se preocupă în a transmite trendul în piaţă.

 

Tudor Gorgia, TNT

♦ Copii folosesc tabletele încă dinainte să ştie să citească. Tehnologia a pătruns mult mai repede în viaţa lor. Dacă îi faci să renunţe la tehnologie le faci rău, le produci un handicap că rămân în urmă.

♦ Există posibilitatea de a introduce catalogul online prin care se trimit alerte în timp real părinţilor despre absenţe, note. Este implementat  în judeţul Sibiu şi avem cereri de la şcolile de pe sate, nu numai în oraş.

♦ Costul variază de la 15 mii de lei pentru o clasă în funcţie de cerinţele clientului.

 

Marius Dănescu, Microsoft

♦ Unităţile de învăţământ locale pot fi văzute ca IMM-uri şi putem să le digitalizăm.

♦ Există un mare gap în a asigura trafic management, informari la nivelul cetăţeanului.

♦ Ne uitam la partea de comercial când companii de tip resort dezvoltă diverse soluţii care sunt sprijin care te lasă să te focusezi pe business.

 

Oana Viciu – Microsoft

♦ Programul BizSpark a fost lansat de Microsoft în 2008 şi include peste 100.000 de start-up-uri.  Condiţiile pentru a face parte din Bizpark este ca start-up-ul să dezvolte software, să nu fi fost înfiinţat de mai mult de 5 ani şi să  nu producă mai mult de 1 miliard de dolari de an.

♦ Un start-up are acces la 5 conturi de dezvoltator şi 750 de dolari în fiecare lună.

♦ Anul acesta am ajuns de la 250 de comanii anul trecut la aproape 500 anul acesta. Am colaborat cu acceleratoare din România, nu numai ca numărul a crescut doar  că o sa fie puţin mai restrictiv pentru că se vor da mai mulţi bani în cloud 125 mii de dolari pe an.

 

Alex Mang - Key Ticket

♦ Eram un start-up care a vrut să revoluţioneze piaţa de vânzare de bilete. Lucrăm şi prin alte companii care se folosesc  de produsele noastre. Clienţii noştri au evenimente, dar au probleme că nu pot să îşi vând ei biletele, ci trebuie să le externalizeze. Noi îi ajutam să îşi vândă direct biletele, fără intermediari ca să aiba un control mai mare al banilor.

♦ Pot să stabileasă discount-uri, să genereze politici de marketing sau  să creeze invitaţii. Nu trebuie să fi avut site înainte. Putem să asigurăm noi o pagină perfect customizată. Oferim şi optimizare pentru motoarele de căutare.

♦ Noi când ne-am înfiinţat ne gândeam care ar fi cea mai bună infrastructură, iar cloud-ul a fost cea mai buna soluţie. Programul BizPark plus era înca pe atunci am fost a patra companie din România. Să primeşti resurse în valoare de 750 de dolari pe lună care pentru noi era resursă infinită.

 

Marius Dănescu, Microsoft

♦ Microsoft a eliminat temerile din lumea IT-ului în ceea ce priveşte utilizarea soluţiilor Cloud. Am dezmembrat clişeele.

♦ Oferim tool-uri şi acces la informaţie, dar lumea este interesată şi de partea de securitate. Cele mai importante atuu-ri ale IMM-urilor sunt considerate a fi agilitatea şi flexibilitatea.

 

Gabriel Ciobanu, Risksoft

♦ Focusul IMM-urilor nu este neapărat de a semna un contract, ci de a educa. În contextul IT actual influenţat din punct de vedere economic, focusul firmelor este axat pe reducerea costurilor. Trebuie să avem grijă pe ce dăm banii.

♦ IT-ul nu înseamnă a cumpăra un laptop sau a repara un calculator cu şurubelniţa. Nu vom folosi niciodată IT-ul la adevărata lui valoare.

 

Sanda Boboc, Microsoft

♦ Companiile de IT au observat o tendinţă de a urma progresele înregistrate pe plan internaţional. Vocea clienţilor ne spune că fenomenul începe să se dezvolte şi în România. E din ce în ce mai multă nevoie de soluţii puse în contextual tendinţelor.

 

Mihai Madussi, Xapt

♦ Un sistem ERP este o infrastructură software care le oferă companiilor suport de gestiune şi coordonare a diferitelor structure şi procese în vederea realizării obiectivelor de afaceri. Am decis să nu le mai numim sisteme, acum le numim soluţii. Partenerii nu se mai gândesc la ele ca la un pachet de genul Office.

♦ ERP a fost implementat de mii de companii din întreaga lume, ceea ce înseamnă că şi-a dovedit utilitatea.

♦ În 2014, Xapt a avut o cifră de afaceri cu 60% mai mare decât în anul precedent, în 2015 menţinându-se în aceiaşi parametrii. În 2016 ne dorim şi vedem o creştere.

♦ Trebuie să venim cu aplicaţii pe telefoane mobile. Noi nu aşteptăm să vină presiunea pieţei, noi generăm tendinţa.

 

Andreea Pleşea, Totalsoft

♦ Soluţia de „gamification” se poate aplica în orice business. În România, lumea implementează programul.

♦ Gamification-ul se desfăşoară pe etape, în anumite perioade din cursul anului, când conducerea are nevoie de anumite informaţii de la angajaţi. Putem face un concurs, cine completează mai repede primeşte o carte sau medalii şi puncte. Aceste lucruri îi stimulează.

♦ Partea de CRM este folosită în zone precum industria farma, telecom, IT, oil&gas. Stimulăm orice tip de utilizator să folosească sistemul respectiv.

 

Laurenţiu Bogdan, Servier Pharma

♦ „Gamification-ul” motivează echipa de vânzări în completarea formularului. Conceptul este preluat din jocuri şi le dă puncte şi medalii celor care completează cât mai repede formularele.

♦ CRM, un software care ajută compania să îşi organizeze datele, este considerat a fi un tool de marketing sau chiar un add în această zonă. Angajaţii pot obţine bonificaţii în funcţie de cât de receptivi sunt la completarea formularelor.

♦ Greutatea implementării vine din convingerea business-ului că este un beneficiu. Rezultatele se văd a doua zi, dar este de preferat să se evite premiile de genul tabletelor sau a altor lucruri materiale. Este de preferat să folosească doar bonusuri virtuale.

♦ Dacă recompensele sunt din zona materială, utilizatorul se aşteaptă la ceva mai mult şi mai des, acest lucru alterând conceptul de gamification, care nu va mai funcţiona.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO