Business Hi-Tech

Miele speră să vândă până la 10 cuptoare Dialog pe an în România. Cuptorul Dialog poate găti un peşte în gheaţă şi costă 8.000 de euro

Miele speră să vândă până la 10 cuptoare Dialog pe...

Autor: Ioana Nita

24.09.2019, 00:00 344

Producător german de electrocasnice premium Miele estimează vânzări de până în 10 unităţi pe an pentru cel mai nou cuptor încorporabil lansat – Dialog, care înglobează o tehnologie cu unde electromagnetice ce permite gătirea unui peşte în interiorul unui cub de gheaţa, fără a-l topi.

“E greu să estimăm, dar ne aşteptăm la până în 10 unităţi pe an. Este un produs scump care de adresează unei categorii aparte de clienţi”, a declarat pentru ZF Loredana Butnaru, directorul general al Miele România. Cuptorul Dialog, destinat uzului casnic, costă 8.000 de euro, iar achiziţia lui vine la pachet şi cu o experienţă de “private dining”.

“Chef Liviu Chiorpec merge la client acasă şi găteşte. Pentru că e un produs special, oferim şi un serviciu special”, a completat ea.

Cuptorul Dialog de la Miele foloseşte tehnologia M Chef, dezvoltată de Miele, care permite undelor electromagnetice să răspundă inteligent la textura alimentelor. Astfel, senzorii cuptorului Dialog “vorbesc” permanent cu mâncarea, tehnologia Miele determinând cantitatea de energie termică necesară fiecărui ingredient în parte, cu ajutorul undelor electromagnetice, care sunt controlate pe tot parcursul procesului de gătire. Prin două antene aflate în interiorul cuptorului se măsoară constant modul în care moleculele din mâncare se rearanjează şi este ajustat procesul de gătire. Ca atare, se poate găti în mod inedit, cum ar fi un peşte aflat într-un cub de gheaţă, sau un muşchi de vită în ceară, fără ca gheaţa, respectiv ceara să se topească. Totodată, utilizatorii pot prepara simultan, pe aceeaşi tavă, trei tipuri complet diferite de mâncare, fără ca aromele să se amestece, iar meniurile să fie începute şi finalizate în acelaşi timp.

Tehnologia din cuptorul Dialog oferă şi avantajul gătitului volumetric, astfel că orice tip de carne va fi preparat uniform, atât la exterior, dar mai ales în interior, un lucru extrem de dificil de realizat cu un cuptor convenţional. Practic, când miezul ar fi gătit, exteriorul va fi, adesea, mult prea „bine făcut”. Rezultatele sunt datorate tot undelor electromagnetice, care nu ard suprafaţa mâncării, astfel că Dialog poate coace şi o pâine fără coajă. Pentru utilizatorii care doresc, totuşi, să simtă gustul clasic al pâinii sau aroma cărnii prăjite, M Chef este combinat cu o altă metodă de gătire, încălzirea convenţională. În acelaşi timp, tehnologia Miele folosită pentru cuptorul Dialog reduce şi timpul de preparare al alimentelor cu până la 70%, conform reprezentanţilor companiei germane. De exemplu, carnea de pui va fi perfect gătită în doar 15 minute, faţă de 45-60 de minute (66% mai rapid), cotletul de vită în 55 de minute, faţă de 120 de minute, (54% mai rapid), iar pulled pork-ul în 2 ore şi jumătate, faţă de 8 până la 16 ore (70% mai rapid), susţin aceştia. 

România se află printre primele ţări în care Miele a lansat spre vânzare cuptorul Dialog, semn că interesul românilor pentru pentru bucătăria de înaltă calitate este crescut. Până acum, cuptorul Dialog a mai fost lansat în ţara-mamă - Germania şi în Austria, Elveţia şi Australia.

Miele atacă segmentul premium de pe piaţa de electrocasnice, fiind de altfel aproape singurul jucător pe această nişă în România, produsele sale fiind destinate persoanelor cu venituri peste medie. În portofoliul Miele se regăseşte întreaga gamă de electrocasnicele – de la staţii de călcat, expresoare de cafea şi aspiratoare la maşini de spălat vase şi rufe, cuptoare, plite şi frigidere.

În ultimii nouă ani, businessul Miele în România a crescut de peste 11 ori, anul trecut ajungând la 8,5 milioane euro (40,1 milioane lei), 2018 fiind cel mai bun an al companiei germane pe plan local.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO