Business Hi-Tech

Millet, Orange: Clientii si-au ajustat consumul pe voce, dar datele au ramas pe crestere

Millet, Orange: Clientii si-au ajustat consumul pe voce, dar datele au ramas pe crestere

Thierry Millet, directorul general interimar al Orange: In fiecare an se inregistreaza cresteri mai lente in primul trimestru, iar anul acesta s-a adaugat impactul incetinirii globale a ritmului de crestere economica.

30.04.2009, 00:00 20

Clientii Orange si-au ajustat consumul de servicii de voce in primul trimestru al acestui an, tendinta care nu a fost insa urmata si de segmentul de date mobile, spune Thierry Millet, directorul general interimar al Orange, numarul unu de pe piata locala de telefonie mobila.

"Anumite obiceiuri de consum au fost ajustate in ceea ce priveste serviciile de voce in aceasta perioada, insa serviciile de date si-au continuat cresterea avand in vedere ca in perioada de criza economica datele mobile ajuta companiile sa isi eficientizeze activitatile", a declarat oficialul Orange. El nu a oferit detalii despre nivelul scaderilor de pe segmentul de voce.
Compania a pierdut peste 200.000 de clienti in T1 insa numarul de utilizatori ai serviciilor de date EDGE si 3G a ajuns la 1,9 milioane, in crestere cu 81% fata de primul trimestru al anului anterior. Pentru anul 2009 Orange Romania are ca obiectiv prioritar dezvoltarea serviciilor de internet mobil broadband, potrivit oficialilor companiei.
In ultimii patru ani veniturile Orange din primul trimestru au fost de fiecare data mai mici decat cele din ultimul trimestru al anului anterior, insa diferenta dintre T1 2009 si T4 2008 a atins un nivel record - o scadere de 70 mil. euro. Millet spune ca amploarea scaderii din acest an a fost alimentata de impactul crizei. "In fiecare an se inregistreaza cresteri mai lente in primul trimestru, iar anul acesta s-a adaugat impactul incetinirii globale a ritmului de crestere economica. Suntem increzatori ca baza de clienti a Orange va inregistra din nou cresteri in urmatoarele trimestre si ca vom avea o evolutie pozitiva la sfarsitului anului".
Seful Orange a subliniat, pe de alta parte, ca evolutia afacerilor Orange a fost stabila in T1. "In primul trimestru evolutia businessului a fost stabila in lei, cu o rata de crestere in lei de peste 4 puncte fata de cea inregistrata de rata estimata a PIB in aceasta perioada", a adaugat Millet.
Dupa scaderea bazei de clienti din T1, compania a lansat in aprilie campanii agresive prin care urmareste cresterea bazei de clienti. Prin una dintre campanii Orange trimite, fara costuri, oricarui utilizator care solicita acest lucru online o cartela sim prepay cu numar de pe care poate trimite 10 SMS-uri si poate vorbi 10 minute in reteaua companiei.
Venitul mediu anual pe utilizator (ARPU) a continuat sa scada, ajungand la 114 euro. In urma cu un an nivelul ARPU era de 127 de euro.
La incetinirea ritmului de crestere al numarului de clienti a contribuit si rata de penetrare ridicata pe piata cartelelor SIM din Romania, care a depasit 100%, au spus oficialii operatorului.
France Telecom a exclus din rapoartele financiare datele privind veniturile obtinute de toate diviziiile sale Orange din exploatarea retelelor de telefonie mobila, astfel ca pentru T1 2009 nu mai pot fi calculate veniturile operatorilor din vanzarea de telefoane mobile - un indicator important in conditiile in care utilizatorii si-au redus cheltuielile pe electronice. In T4 2008 veniturile Orange Romania din vanzarea de telefoane mobile atinsesera valoarea de 33 mil. euro. Investitiile de capital ale grupului au scazut cu 17,6% in primul trimestru, la 1,23 miliarde de euro, comparativ cu 1,5 miliarde de euro in perioada similara din 2008, in urma impactului achizitiei de echipamente tehnice in primele trei luni ale anului trecut in Franta, dar si al reducerii investitiilor in Romania si Polonia, urmand incetinirea ritmului de crestere a traficului din retea.
Declinul veniturilor France Telecom a fost mai pronuntat in Europa de Est, grupul inregistrand o scadere de 0,6% in primele trei luni ale anului si in Slovacia, potrivit raportului financiar al France Telecom.
Veniturile France Telecom au urcat, in termeni comparabili, cu 0,4% in primele trei luni ale anului, la 12,68 miliarde de euro, de la 12,64 miliarde de euro, in pofida deteriorarii conditiilor macroeconomice.
Profitul inainte de calcularea dobanzii, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) a scazut cu 7,1%, la 4,3 miliarde de euro.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO