Business Hi-Tech

Mio Technology: piata de sisteme GPS scade cu 20%

Mio Technology: piata de sisteme GPS scade cu 20%

Laura Samson, directorul general al Mio Technology Romania: Vizam un volum de maximum 40.000 de unitati pentru 2009 si ne bazam pe faptul ca vanzarile vor incepe sa creasca in perioada imediat urmatoare.

13.05.2009, 19:27 57

Mio Technology, producator de echipamente de navigatie prin satelit (GPS), apreciaza ca piata de sisteme GPS va scadea anul acesta cu 20% pe fondul crizei economice, la 80.000 de unitati.

Compania a vandut anul trecut aproximativ 50.000 de dispozitive de navigatie pe o piata estimata la 100.000 de unitati si isi propune vanzari de 40.000 de sisteme GPS anul acesta, a declarat Laura Samson, directorul general al Mio Technology Romania.
Prabusirea pietei auto din primele luni ale anului pare sa fi afectat asteptarile Mio, care estima la finele anului trecut ca atat piata, cat si afacerile vor creste cu 40%. Sheba Distribution, reprezentantul local al GarIntel, cel mai mare producator de microprocesoare din lume, a primit miercuri o amenda record de 1,06 mld. euro din partea Uniunii Europene (UE), care a indicat grupului american sa renunte urgent la reducerile ilegale de preturi si la alte practici anticoncurentiale menite sa elimine din piata compania rivala AMD. min, principalul competitor al Mio, spunea in decembrie ca piata locala are suficiente resurse pentru un avans de 60-70% in 2009.
 
Scadere puternica in T1
In ceea ce priveste evolutia afacerilor in primele luni ale acestui an, Laura Samson spune ca efectele crizei s-au resimtit in mod direct in volumul de unitati vandute si in scaderea "drastica" a pietei. "Comparativ cu 2008, s-a inregistrat o scadere de aproximativ 35%, insa ne-am pastrat pozitia de lider in primul trimestru, cu o cota de piata de 45-50%", a declarat seful Mio.
Compania isi propune mentinerea cotei de piata pana la finele anului. "Vizam un volum de maximum 40.000 de unitati pentru 2009 si ne bazam pe faptul ca vanzarile vor incepe sa creasca in perioada imediat urmatoare", a adaugat Samson.
 
Romanii cauta produse ieftine
Pe fondul diminuarii puterii de cumparare, oficialii Mio se asteapta ca piata sa se orienteze puternic spre produse ieftine, tendinta care va determina cresterea pretului mediu de achizitie al dispozitivelor GPS, estimat anul trecut la aproximativ 145 de euro.
"Pentru a atrage masa consumatorilor care anul acesta vor fi mai reticenti in achizitionarea unui GPS, Mio a lansat un produs destinat persoanelor care folosesc GPS-ul numai pe teritoriul tarii", mai spune Samson. Pretul de achizitie este de 139 de euro.
Mio vinde in principal sisteme de navigatie pentru masini, cunoscute si sub numele de PNA (Personal Navigation Assistant).
Soft-ul GPS poate fi instalat si pe mobile de tip smartphone sau pe PDA-uri (Personal Digital Assistant), care au reprezentat anul trecut 16% din vanzarile Mio, respectiv 8.000 de unitati.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO