Business Hi-Tech

Motorola atacă segmentul smartphone-urilor care se pliază pe verticală: Vrem să vindem peste 5.000 de telefoane razr 40 şi 40 ultra anul acesta în România. Piaţa pe acest segment s-a situat la 20.000 de unităţi în 2022

Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România: Mă aştept ca segmentul de telefoane pliabile să crească în continuare pentru că este un trend în piaţă şi vor veni mai mulţi producători cu astfel de modele.

Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România: Mă aştept ca segmentul de telefoane pliabile să crească în continuare pentru că este un trend în piaţă şi vor veni mai mulţi producători cu astfel de modele.

Autor: Ioana Nita

13.06.2023, 13:23 556

♦ Motorola s-a situat pe locul trei pe piaţa locală de smartphone-uri în luna aprilie 2023 ca număr de unităţi, a doua oară anul acesta.

Segmentul de smartphone-uri pliabile pe verticală (clamshell/flip), asemănătoare celor cu clapetă de acum 20 de ani, este estimat să ajungă anul acesta la circa 30.000 de unităţi, în creştere cu 50% faţă de 2022, în condiţiile în care în prezent pe această nişă nu mai este pre­zent doar un singur producător de tele­foa­ne inteligente. Motorola Mobility, producă­torul de telefoane mobile parte a gigantului chi­nez Lenovo, a lansat vineri pe piaţa din Ro­mânia noile modele din gama sa razr - razr 40 şi razr 40 ultra, ambele fiind smartphone-uri pliabile pe verticală.

„Estimăm că segmentul de smartphone-uri clamshell din România s-a situat la circa 20.000 de unităţi în 2022, iar anul acesta va creşte cu circa 10.000 de unităţi. Noi ne-am propus să vindem circa 5.000 - 6.000 bucăţi din noile modele pliabile razr 40 şi razr 40 ultra. Avem şi varianta mid-range - razr 40 - şi varianta high-end - razr 40 ultra, iar mo­delul razr 40 va fi la un preţ pro­moţional de 2.999 lei în perioada de precoman­dă. Es­te cel mai mic preţ pentru un smart­phone plia­bil“, a decla­rat pentru ZF Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România.

Pe segmentul smartphone-uri pliabile pe verticală, exista până în prezent un singur model pe piaţă, cel al sud-coreenilor de la Sam­sung - Samsung Galaxy Flip. Însă, pe seg­mentul telefoanelor pliabile pe orizontală (foldable), există deja mai mulţi jucători pe piaţă - Samsung, Oppo, Honor, Google. „Mă aştept ca segmentul de telefoane pli­a­bile să crească în continuare pentru că este un trend în piaţă şi vor veni mai mulţi pro­ducători cu astfel de modele“, a punc­tat el.

Motorola razr 40 va fi dis­ponibil în România începând cu luna iulie, la un preţ re­comandat de 3.999 lei, în maga­zinele Altex, eMAG, Orange şi Digi, însă în perioada de precomandă, care va începe pe 1 iulie, clienţii vor beneficia de un voucher de reducere de 1.000 lei.

În schimb, modelul premium, Motorola razr 40 ultra, este deja disponibil în România începând cu 2 iunie şi poate fi achiziţionat din magazinele Altex, eMAG, Orange şi Digi la un preţ recomandat de 5.999 lei.

Motorola razr 40 ultra are în prezent cel mai mare ecran pe partea exterioară a unui model pliabil de tip “clamshell” şi vine echipat cu cele mai noi tehnologii în domeniu.

“În acest moment, razr 40 ultra este cel mai bun telefon pliabil din toate punctele de vedere la nivel mondial – ca procesor, ca ecran exterior, ca grosime pentru că este cel mai subţire deschis/închis (7mm/15mm), are un sistem dual de balamale, este flexibil ca poziţii, are încărcare wireless”, a subliniat Răzvan Sturza.

Noul motorola razr 40 ultra vine echipat cu procesorul mobil Snapdragon® 8+ Gen 1, o baterie de 3.800 mAh, un ecran extern pOLED de 3,6 inci, cu o rată de reîmprospătare de până la 144Hz, o cameră principală de 12MP, care utilizează tehnologia Instant Dual Pixel PDAF pentru performanţe mai rapide, indiferent de condiţiile de lumină, o cameră foto secundată de 32MP, plus o lentilă ultrawide de 13MP + macro, care permite realizarea de fotografii cu un unghi larg.

Motorola s-a consacrat încă de acum peste 20 de ani prin lansarea telefoanelor mobile cu clapetă, primul telefon de tip “clamshell” fiind lansat în 1996 – Motorola StarTAC. Unul dintre cele mai cunoscute modele Motorola de la începutul anilor 2000 este însă Motorola razr V3, iar în 2019 compania a readus la viaţă telefonul cu clapetă, lansând versiunea modernă a acelui model, cu un ecran intern pliabil – Motorola razr.

Concurând cu giganţii Apple şi Samsung, Motorola îşi face treptat din nou loc pe podiumul producătorilor de telefoane mobile, reuşind ca în luna aprilie 2023 să se situeze pe locul trei pe piaţa locală de smartphone-uri, ca număr de unităţi, a doua oară anul acesta.

În ultimii ani, Motorola Mobility a crescut constant pe piaţa locală, ajungând anul trecut la pragul de 300.000 de activări de telefoane (telefoane achiziţionate şi activate prin inserarea unei cartele SIM), cu 100.000 mai multe decât în 2021, conform informaţiilor furnizate de reprezentanţii subsidiarei din România. Iniţial, compania s-a axat pe segmentul entry-level al pieţei locale de smartphone-uri, însă acum în strategia Motorola se află în prim plan modelele de telefoane mid-range. Pentru anul acesta, ţinta Motorola Mobility este de a ajunge la 400.000 de activări de telefoane în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO