Business Hi-Tech

Mutare pe segmentul de cartele preplătite - scena celei mai dure competiţii din piaţa de telefonie mobilă. Vodafone atacă piaţa cu un nou brand - „Cartela verde“. Ţinta: clienţii care vor doar apeluri şi SMS-uri

07.05.2016, 23:45 2437

Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de comunicaţii mobile, a lansat discret, la finele anului trecut, un nou produs prin care atacă dintr-un nou unghi segmentul de piaţă care a devenit scena celei mai dure competiţii de pe piaţa locală de telefonie: cartelele preplătite.

„Cartela verde“ - noul produs lansat de Vodafone - ţinteşte exclusiv cele câteva milioane de clienţi de pe piaţa locală care îşi folosesc telefoanele mobile exclusiv pentru serviciile „tradiţionale“ de voce şi pentru a trimite SMS-uri, fără a include deloc servicii de acces la internet.

Cei mai mulţi oameni nu pot vedea unde este ascuns lunetistul. Voi îl vedeţi?

Cum arată vila lui Leonardo DiCaprio din Palm Springs care poate fi închiriată cu 4.500 $ pe noapte? Galerie Foto

Cele mai bune oraşe în care să locuieşti. Din top 10, şapte sunt europene. Galerie FOTO

Cum arată cel mai mare adversar al Daciei Logan. Galerie FOTO

„Cartela Verde a fost lansată la finele anului 2015. Produsul a fost gândit pentru utilizatorii care au nevoie de o experienţă simplă, un preţ convenabil şi nu folosesc servicii de date mobile“, au declarat pentru ZF reprezentanţii Vodafone. „Proiectul este gestionat de echipa de produs prepaid a Vodafone România, coordonată de Radu Tudorache, director, Prepaid, Consumer Business Unit.“

Noul brand a fost lansat în toamna anului trecut doar în unele regiuni din România, cel mai probabil pe baza analizelor realizate de companie privind structura bazei de clienţi şi a interesului pentru serviciile de internet mobil. Una dintre zonele în care Vodafone a lan­sat produsul şi l-a promovat vizibil este ora­şul Piteşti, din judeţul Argeş. Pentru a se distinge pe piaţă şi pentru a se diferenţia de ofertele Vodafone, „Cartela verde“ utili­zea­ză culori diferite (verde şi galben), iar machetele şi produsele de promovare sunt „desenate“ diferit. De notat totuşi că pe mate­rialele de promovare este menţionat fap­tul că acoperirea este furnizată de Voda­fone.

Spre deosebire de ofertele mai complexe ale Vodafone pe segmentul de cartele, care includ şi servicii de date, produsul „Cartela verde“ vine cu o propunere simplă: apeluri şi SMS-uri nelimitate pentru 5 euro (fără TVA) pe lună. „Cartela Verde oferă resurse neli­mitate în orice reţea, pe o perioadă de vala­bilitate de 6 zile, la preţul de 1 euro/credit. La reîncărcarea cu 5 euro, clien­tul primeşte: minute şi SMS-uri nelimitate naţio­nal o lună de zile şi, în plus, două bonusuri - unul constă în minute şi SMS-uri nelimitate în reţeaua Verde timp de cinci luni, iar celălalt constă în 100 de minute internaţionale mobil.“ Care ar putea fi publicul potenţial? Din datele ANCOM rezultă că ar putea fi vorba de câteva milioane de clienţi, dacă luăm în calcul faptul că la jumătatea anului trecut din cele 23 mil. de cartele sim active de tele­fonie mobilă doar pentru aproximativ 16 mil.erau activate şi serviciile de net mobil.

Piaţa de cartele preplătite a scăzut semnificativ în ultimii ani, un factor puternic de „turbulenţe“ fiind intrarea agresivă a companiei de cablu RCS&RDS pe segmentul de abonamente, însă la tarife mai mici decât cele practicate de Orange, Vodafone şi Telekom la cartele - respectiv de la 2 euro pe lună.

Cum a evoluat numărul de clienţi pentru noul produs „Cartela verde“? „Suntem foarte mulţumiţi de evoluţia întregului segment prepaid al Vodafone România“, au evitat un răspuns reprezentanţii Vodafone. Datele comunicate de grupul britanic arată că operatorul a rezistat destul de bine „furtunii“ de pe piaţă, păstrând numărul de cartele active în jurul a cinci milioane.

Vodafone a mai testat în trecut o abordare nouă pe segmentul de cartele, prin proiectul Indygen, care a fost lansat în 2013 şi închis anul trecut.

AFACERI DE LA ZERO