Business Hi-Tech

Naspers a cumpărat 70% din eMag. Sebastian Ghiţă a ieşit din acţionariat

Naspers a cumpărat 70% din eMag. Sebastian Ghiţă a ieşit din acţionariat
30.07.2012, 15:51 24296

Grupul Naspers a cumpărat 70% din acţiunile eMag, cel mai mare retailer online din România, cu afaceri de aproape 150 mil. euro anul trecut.

Grupul a cumpărat toate acţiunile lui Sebastian Ghiţă (circa 40,3%) şi câte o jumătate din titlurile lui Iulian Stanciu (peste 20%) şi Radu Apostolescu (peste 8%), potrivit unor informaţii de pe piaţă.

Asesoft Distribution, compania prin care Sebastian Ghiţă şi Iulian Stanciu controlau eMag, a înfiinţat săptămâna trecută o nouă firmă, pe care au fost transferate acţiunile retailerului.

Pachetul de 80,6% din acţiunile eMag şi două credite către BRD (de 4,2 mil. dolari) şi Volksbank (de4,7 mil. euro) au fost transferate de la Asesoft Distribution către o nouă companie, Dante Adnew Retail SA, care este deţinută în mod egal de Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă. Aceasta este compania prin care a avut loc tranzacţia cu Naspers. Tranzacţia a fost parafată vineri, 27 iulie.

► Ce spunea Radu Apostolescu în toamna anului trecut despre cum se fac afacerile la eMag

Iulian Stanciu şi Radu Apostolescu nu au răspuns întrebărilor ZF pe acest subiect. Sebastian Ghiţă nu a dorit să răspundă întrebărilor. "Nu am timp acum, vă rog sunaţi la companii direct şi întrebaţi", a spus el.

Bogdan Vlad, fost director general al eMag, şi cofondator al retailerului, care şi-a vândut la sfârşitul anului trecut acţiunile pe care le mai deţinea la companie, a spus pentru ZF că atunci când şi-a vândut titlurile către Iulian Stanciu şi Sebastian Ghiţă nu ştia de discuţiile cu Naspers. "Nu ştiu nimic despre discuţiile cu Naspers", a spus Vlad pentru ZF.

Naspers a mai cumpărat în România site-ul de anunţuri auto autovit.ro, integratorul de soluţii de comerţ electronic Gecad ePayment şi a cumpărat acţiuni şi la site-ul de shopping Fashion Days.

eMag confirmă tranzacţia şi anunţă că se va extinde în regiune

eMag a confirmat, printr-un comunicat de presă, tranzacţia cu grupul Naspers şi a anunţat că în perioada următoare compania îşi va extinde operaţiunile în regiune.

"Grupul Naspers, unul dintre cei mai mari jucători globali din online investeşte în eMag, cea mai mare companie din România şi Europa de Est pe piaţa de comerţ online. Astfel, Naspers va deţine 70% din acţiunile companiei eMag, Iulian Stanciu 21,6% iar Radu Apostolescu va păstra 8,4% din acţiuni. Intrarea grupului Naspers în acţionariat a fost determinată de poziţia eMag în retail-ul regional, intenţia grupului fiind capitalizarea know how-ul companiei locale pentru expansiunea grupului in regiune. Iulian Stanciu va asigura managementul companiei în calitate de Director General al eMag, în vreme ce Radu Apostolescu va ocupa poziţia de Director de Dezvoltare", potrivit comunicatului companiei.

"eMag se va extinde pe principalele pieţe din Estul Europei. Un prim pas va fi făcut anul acesta prin intrarea în Bulgaria, urmând ca în scurt timp să se demareze noi operaţiuni pe alte pieţe mari din regiune".

Naspers este interesat de construirea unui parteneriat pe termen lung cu eMag şi actuala sa echipă de management, potrivit comunicatului.

"Suntem încântaţi să demarăm lucrul alături de echipa de la eMag. Prin rezultatele şi realizările pe care le-au avut până în prezent, eMag s-a dovedit a fi un adevărat lider în inovaţie şi implementare de comerţ online. Suntem nerăbdători să lucrăm împreună în anii ce vor urma pentru dezvoltarea şi extinderea operaţiunilor pe piaţa de online din regiune", a declarat Cristina Berta, Head of M&A Naspers Europe.

"Pentru mine poate cea mai importantă componentă a tranzacţiei este recunoaşterea valorii companiei şi a rezultatelor echipei pe care am construit-o în toţi aceşti ani. Am demonstrat că în România antreprenoriatul funcţionează, că poţi dezvolta o afacere solidă, suficient de puternică pentru a determina un gigant global în domeniul IT să te transforme în vârful de lance pentru dezvoltarea grupului în regiune. Este de fapt un pas important pentru industria locală şi un semnal că jucătorii români pot fi atrăgători pentru marii investitori internaţionali", a declarat Iulian Stanciu, Director General eMag.

"Acum 11 ani plecam la drum pe o piaţă inexistentă şi adaptam un model de comerţ ce părea rupt din filme pentru România. Fără planuri clare şi fără să ştim unde vom ajunge. După toţi aceşti ani, unul dintre giganţii online mondiali vine în România şi vrea să continue şi să replice în regiune toate planurile noastre. Mai are cineva îndoieli că visul american se poate trăi la noi acasă?" a declarat Radu Apostolescu, co-fondator eMag şi Director de Dezvoltare.

Tranzacţia va deveni efectivă după primirea acordului de la Consiliul Concurenţei.