Vânzările de computere din România au accelerat cu aproape 30% în al treilea trimestru, la aproximativ 225.000 de unităţi, atât pe fondul revenirii cererii, cât şi al stocurilor realizate de distribuitori înaintea evenimentului de shopping Black Friday, care are loc în ultima parte a lunii noiembrie, a declarat pentru ZF Aurel Neţin, country manager al Lenovo România, Bulgaria şi Moldova. În urmă cu un an piaţa locală de PC-uri scăzuse cu peste 10% în trim. 3, la aproximativ 160.000 de unităţi. „Am asistat la o revigorare a pieţei de PC-uri în paralel cu o încetinire a vânzărilor de tablete“, a precizat Neţin. Subsidiara producătorului chinez de PC-uri a încheiat al treilea trimestru cu o cotă de aproape 27% din piaţa locală de computere - fiind astfel numărul unu, conform datelor companiei de analiză IDC citate de reprezentantul Lenovo.
Şi în al treilea trimestru computerele ieftine sunt cele care au generat cele mai mari volume de vânzări, însă piaţa a înregistrat o mică tendinţă de migrare spre modele mai scumpe. Preţul mediu al unui PC vândut pe piaţa locală variază în general între 1.499 şi 1.999 de lei. Creşterea puternică a vânzărilor de PC-uri din al treilea trimestru a fost determinată şi de campaniile promoţionale realizate de producători în parteneriat cu Microsoft. „Pe piaţă au fost disponibile computere cu sistem de operare Windows preinstalat cu preţuri de 200-220 de euro“, conform lui Neţin.