Zboruri la sol, servicii de urgenţă inaccesibile, sisteme de plată nefuncţionale - întreaga lumea evaluează vineri daunele cauzate de o cascadă de întreruperi ale unor sisteme vitale de IT scrie New York Times.
"Această întrerupere a sistemelor de IT este istorică prin amploare," a declarat pentru DealBook Mikko Hypponen, specialist în cercetare la compania de software WithSecure şi consilier în criminalitate cibernetică pentru Europol.
Problema este atribuită unei actualizări eşuate a unei platforme de securitate cibernetică CrowdStrike. Compania de securitate cibernetică a emis o actualizare software care a făcut ca ca sistemele Microsoft, inclusiv serviciul său de cloud Azure, să se blocheze sau să nu funcţioneze corect. George Kurtz, CEO-ul CrowdStrike, a declarat pe reţeaua X că se implementează o soluţie, adăugând că "nu este vorba de un incident de securitate sau un atac cibernetic."
American, United şi Delta au avut zboruri la sol. Companii aeriene din Europa şi Asia, inclusiv Air France-KLM şi Japan Airlines, au raportat de asemenea întârzieri sau anulări. Unele au raportat o revenire parţială la serviciu.
Se puteau vedea cozi lungi de pasageri ai companiilor aeriene în aeroporturile din întreaga lume, unii recurgând la check-in manual.
În Franţa, reţelele de televiziune TF1 şi Canal+ au anunţat publicul că nu pot intra în emisie în această dimineaţă. Emisia Sky News din Marea Britanie a fost, de asemenea, întreruptă pentru o perioadă.
Incidentul arată cât de dependentă este economia globală de un număr mic de companii tehnologice majore pentru a rula infrastructura vitală.