Băncile mici şi medii din România sunt mai deschise la proiectele de digitalizare decât mulţi jucători din Occident şi sunt gata să facă şi „câte doi paşi odată” în această direcţie, dar per ansamblu piaţa locală se află încă sub media celorlalte ţări din Uniunea Europeană la indicatori precum gradul de utilizare al serviciilor bacare mobile sau al numărului de conturi.
„Aici unele dintre băncile mici şi medii sunt dispuse să facă pariuri mai mari, sunt gata să facă şi câte doi paşi odată pentru a putea dezvolta bănci virtuale, pentru a le oferi clienţilor experienţe digitale şi soluţii accesibile printr-un singur click”, a declarat într-un interviu pentru ZF Adam Wolszczak, noul şef al operaţiunilor locale ale grupului polonez de IT Asseco, unul dintre cei mai mari dezvoltatorri de aplicaţii şi integratori şi furnizori de sisteme, soluţii şi servicii de IT pentru sistemul bancar. „Am câştigat multe contracte noi cu jucători din sectorul bancar din România în special legate de soluţii pentru mediul digital, lucru care arată că băncile din România fac paşi chiar mai rapizi pentru a deveni băncile digitale ale viitorului decât alţi jucători din pieţe dezvoltate, care sunt mult mai mari şi au nevoie de mai mult timp pentru a se adapta. Comparând acest lucru cu Polonia, spre exemplu, schimbările se petrec mai rapid în România. Dar la nivelul de bază piaţa din România este un pic în urmă, multe dintre platformele utilizate pe plan local au nevoie de o reîmprospătare. De aceea suntem atât de interesaţi de piaţa din România.”