Numărul clienţilor UPC România a scăzut anul trecut cu 7,4%, la1,156 milioane, din cauza condiţiilor economice dificile, înspecial pentru clienţii din sectorul bugetar şi cei cu venituri submedie.
"Înrăutăţirea indicatorilor macroeconomici în anumite sectoare, cumar fi cel bugetar, a menţinut presiunea economică asupraclienţilor, cu precădere asupra celor cu venituri sub medie,aceasta traducându-se într-o diminuare a bazei de clienţi pesegmentul de televiziune analogică", se arată într-un comunicat alUPC România.
Baza de clienţi a UPC a coborât de la 1,249 milioane la fineleanului 2009 la 1,156 milioane la 31 decembrie 2010, iar numărulunităţilor generatoare de venituri (abonamente) s-a redus cu 7%, dela 1,667 milioane la 1,552 milioane, potrivit raportărilor UPCHolding (Olanda), parte a grupului american Liberty Global.
Astfel, cea mai semnificativă scădere a fost înregistrată peserviciile de cablu TV analog, unde numărul de utilizatori acoborât cu 22,8%, la 645.900.
Pe cablu digital, numărul clienţilor a urcat cu 23%, la 283.900,iar pe segmentul de televiziune prin satelit compania a înregistrato creştere de 25%, la 226.600 de utilizatori.
Abonamentele la internet erau la finele anului trecut cu 4,6% maipuţine decât la sfârşitul lui 2009, de la 267.400 la 255.000 declienţi.
La serviciile de telefonie, UPC România a înregistrat o scădere de6,5%, la 140.800 de utilizatori.
În trimestrul al patrulea, UPC România a consemnat o creştereuşoară a numărului de clienţi, datorită avansului cu 8% pesegmentul de cablu digital, respectiv cu 14% pe DTH, se mai spuneîn comunicat.
Operaţiunile UPC Holding din Europa Centrală şi de Est au avut ocreştere modestă a veniturilor în 2010, de 1%, avansul de 11% dinPolonia fiind anulat în mare parte de scăderea încasărilor înRomânia şi Ungaria, se arată în raportul prezentat vineri decompanie. UPC a înregistrat anul trecut venituri de 835,8 milioaneeuro în regiune.
La nivel mondial, în Europa şi Chile, veniturile UPC Holding aucrescut anul trecut cu 8,3% (3,1% în condiţii comparabile), la 3,74miliarde euro, iar profitul operaţional a urcat cu 57%, la 750milioane euro.