Business Hi-Tech

Numărul de instalări al aplicaţiei VirtualCards a crescut cu 20% după ce a fost integrată în Huawei Wallet. Aplicaţia VirtualCards are în prezent peste 1,1 mil. utilizatori, dintre care circa 120.000 folosesc dispozitive mobile Huawei, aceştia din urmă având înrolate peste 200.000 de carduri de fidelitate

Wang Wei (st.), country manager al Huawei Consumer Business Group România şi Sorin Mitran, CEO VirtualCards

Wang Wei (st.), country manager al Huawei Consumer Business Group România şi Sorin Mitran, CEO VirtualCards

Autor: Ioana Nita

06.04.2021, 20:16 199

VirtualCards, aplicaţia mobilă creată de compania locală cu acelaşi nume în urmă cu aproape nouă ani, ce le permite utilizatorilor să stocheze virtual cardurile de fidelitate de la diferiţi comercianţi, astfel încât să aibă nevoie doar de smartphone atunci când merg la cumpărături, a înregistrat o creştere de 20% a numărului de descărcări în AppGallery în primele zile după ce a fost integrată în ecosistemul Huawei. VirtualCards este de altfel prima aplicaţie românească integrată în portofelul virtual Huawei Wallet, ceea ce îi oferă acces companiei locale la o piaţă largă de peste 100 milioane de utilizatori din peste 170 ţări.

“VirtualCards se află printre primii dezvoltatori care au văzut o oportunitate în noul ecosistem Huawei, ceea ce ne bucură foarte mult. Credem cu tărie că deschiderea lor şi relaţia stabilită la nivel local au jucat un rol esenţial pentru următorul pas şi anume integrarea cu Huawei Wallet. Răspunsul prompt şi ritmul de lucru susţinut al echipei VirtualCards au făcut ca proiectul nostru să fie implementat înaintea altor proiecte similare, proiecte pe care Huawei le avea în desfăşurare la nivel global. Ne aşteptăm la o evoluţie accelerată pentru VirtualCards în AppGallery, iar aceasta va fi determinată de mai mulţi factori. Disponibilitatea globală a VirtualCards şi proiectul lor de extindere  internaţională, alături de prezenţa în AppGallery şi integrarea cu Huawei Wallet, au adus o creştere de peste 20% în doar câteva zile”, a declarat Wang Wei, country manager al Huawei Consumer Business Group România. Pentru compania chineză, dezvoltarea rapidă a magazinului virtual de aplicaţii este una dintre cele mai importante acţiuni ale sale în vederea extinderii ecosistemului Huawei Mobile Services (HMS).

“Anul 2020 a însemnat un salt important pentru AppGallery, atât în România, cât şi la nivel internaţional. HMS are acum peste 8.000 de ingineri în cercetare şi dezvoltare şi peste 600 în echipa de asistenţă tehnică globală. Astfel, aplicaţiile integrate cu HMS Core au crescut cu 118% faţă de anul precedent, la 120.000, iar numărul de utilizatori activi lunar a crescut cu 200%, până la 100 de milioane. În România, procesul de înscriere a aplicaţiilor în AppGallery a început în octombrie 2019, iar în prezent există peste 2.000 de aplicaţii româneşti în acest ecosistem”, a precizat el.

La nivel local, Huawei a investit în crearea unei echipe dedicate dezvoltării noului ecosistem, cinci persoane din cadrul subsidiarei sale din România fiind implicate direct în acest proiect, însă numărul este mai mare dacă sunt luaţi în calcul şi membrii echipei de testare şi asistenţă tehnică.

Pentru a avea şi o versiune compatibilă cu dispozitivile mobile Huawei, dezvoltatorii de aplicaţii nu trebuie să o ia complet de la zero, ci pot folosi versiunea aplicaţiei pe care o au pentru Android.

“În cazul în care aplicaţia nu utilizează Google Services, aceasta este deja compatibilă cu telefoanele HMS şi poate fi încărcată în AppGallery. Iar, în cazul aplicaţiilor care utilizează Google Services, este necesar să fie integrate anumite kit-uri specifice ecosistemului Huawei, uşor de implementat”, a explicat Wang Wei. El a menţionat că în cazul VirtualCards, procesul de integrare cu Huawei Wallet a presupus stabilirea unui flux al utilizatorului şi a opţiunilor dorite în portofelul digital Huawei. “Întrucât poate fi considerat un proiect pilot, ţinând cont de funcţionalităţile selectate, echipele de dezvoltare au fost în permanentă legatură, pentru a se asigura că procesul de implementare va fi unul de succes.Toţi utilizatorii Huawei din România care descarcă aplicaţia VirtualCards din AppGallery o pot utiliza cu Huawei Wallet dacă dispozitivele pe care le folosesc sunt dotate cu funcţia NFC. La nivel internaţional, toate ţările europene pot utiliza aplicaţia VirtualCards cu Huawei Wallet. De asemenea, majoritatea ţărilor din Asia de Est şi ţările din America Latină pot să folosească această funcţie. Aşadar, noua funcţionalitate este disponibilă atât la nivel local, cât şi la nivel internaţional, spre bucuria celor care îşi pot utiliza de acum smartphone-ul personal sub forma unui portofel digital.”

Aplicaţia VirtualCards are în prezent peste 1,1 mil. utilizatori, dintre care circa 120.000 folosesc dispozitive mobile Huawei, aceştia din urmă având înrolate peste 200.000 de carduri de fidelitate. În total sunt însă aproape 5 milioane de carduri salvate în platforma  VirtualCards, din care 3,5 mil. de către utilizatori români şi 1,5 mil. de către utilizatori din străinătate.

“Din cei peste 1 milion de utilizatori, mai mult de 45% sunt din afara ţării. În afară de România, top-ul ţărilor cu cele mai multe descărcări sunt SUA, Franţa, Germania, Canada, Belgia, Italia şi Marea Britanie”, a menţionat Sorin Mitran, CEO-ul VirtualCards. El s-a ocupat de proiect încă de la început în 2012, în primii doi ani, aplicaţia trecând printr-o perioadă de testare.

“Totul a plecat de la o necesitate. De la faptul că adunăm foarte multe carduri de fidelitate în portofel. Soluţia a fost destul de evidentă, să adunăm toate aceste carduri într-un singur loc, în telefonul mobil. Şi, de aici, până la o aplicaţie dedicată, nu a mai fost decât un pas.”

La început, proiectul VirtualCards a atras o finanţare de 200.000 euro, însă ulterior investiţiile au fost suplimentate, ajungând în prezent la peste un milion euro. Pentru a putea trece la următoarea fază de dezvoltare, compania locală se află în căutarea unui partener strategic care să o ajute atât pe partea de finanţare, cât şi în scalarea businessului – know-how sau relaţii de business în străinătate. Ca atare, colaborarea cu Huawei a fost un pas înainte în ceea ce priveşte strategia VirtualCards de extindere internaţională.

“Parteneriatul cu Huawei este o componentă principală a strategiei de dezvoltare VirtualCards. Aplicaţia a fost integrată şi cu serviciile din portofoliul Huawei Mobile Services, precum înrolare prin Huawei ID, modulul hartă sau Push Notifications. Huawei Wallet a fost integrat cu VirtualCards pentru a putea oferi clienţilor beneficii exclusive. Oferim utilizatorilor Huawei o experienţă de utilizare cu o interfaţă uşor de folosit şi stimulente pe cardurile virtuale pentru a reveni în magazine şi pe viitor. În prezent, pilonii de rezistenţă ai platformei VirtualCards sunt următorii trei: dezvoltare - adaptare – soluţionare, astfel că, în ultimii ani, ne-am respectat angajamentele atât pentru utilizatorii fideli, pentru comercianţii parteneri, cât şi pentru partenerii strategici. Ne propunem să implementăm cât mai multe facilităţi folosind HMS (Huawei Mobile Services) – ecosistemul creat special pentru dezvoltatorii de aplicaţii mobile”, a precizat Sorin Mitran.

Pentru utilizatorii finali, pe lângă posibilitatea de a-şi digitaliza cardurile fizice de fidelitate sau de a solicita un card digital de loialiatte direct în aplicaţie, aceştia au la dispoziţie şi o secţiune dedicată ofertelor şi cupoanelor de reduceri pe care le pot salva şi folosi direct de pe telefon la comercianţii parteneri. Totodată, VirtualCards este o platformă de marketing pentru comercianţi, ajutându-i să comunice cu clienţii lor. Aceasta le permite comercianţilor să creeze programe personalizate de fidelizare, comunicare directă, marketing de proximitate şi să colecteze informaţii cheie despre comportamentul clientului.

“VirtualCards oferă servicii inovatoare mai multor hipermaketuri şi supermarketuri din România, comercianţilor din zona categorii diverse – de la haine, încălţăminte şi accesorii, casă şi grădină, cosmetice sau IT. În acest moment, ne mândrim cu peste 40 de branduri de top partenere: Selgros, Cora, Lidl, ECCO, dm, Hervis, Under Armour, Marks&Spencer, Clinica Sante, Nobila Casa, Il Passo, Franke, MAM Bricolaj şi multe altele. Zilnic sunt utilizate prin intermediul aplicaţiei aproximativ 18.000 de carduri de fidelitate. La un coş de cumpărături de 40 de euro/utilizator, folosirea reducerilor VirtualCards facilitează achiziţii de mai mult de 22 milioane de euro într-o lună”, a punctat CEO-ul VirtualCards. În plus, a adăugat el, compania locală este foarte aproape de finalizarea funcţionalităţii de cupoane exclusive pentru utilizatorii aplicaţiei, funcţionalitate dedicată doar magazinelor online. “Practic, vom pune la dispoziţia utilizatorilor noştri un agregator de oferte online care va aduna într-un singur loc beneficii exclusive. Deja avem primele avantaje oferite doar pentru utilizatorii VirtualCards de către magazine online de referinţă pe piaţă.”

Pentru utilizatorii finali, aplicaţia este complet gratuită, însă pentru comercianţi VirtualCards oferă, în schimbul unui abonament lunar, un kit complet de instrumente pentru programe de loialitate: statistici, feedback, cupoane, puncte de loialitate sau ştampile, notificări, mesaje, newslettere, oferte şi localizare prin GPS.

“Totul poate fi gestionat în mod autonom, pentru o relaţie cât mai strânsă cu clienţii”, a subliniat Sorin Mitran.

Compania locală vrea ca în viitor să adauge ca funcţionaliatte şi plata prin aplicaţie la casa de marcat şi se gândeşte totodată şi la acordarea de recompense pentru clienţii fideli, utilizând tehnologia blockchain.

“În prezent, pentru VirtualCards, viitorul este reprezentat de expansiunea internaţională. Scopul nostru este să ne extindem pe noi pieţe şi să dezvoltăm relaţii de parteneriat pe termen lung şi în afara ţării. Iar parteneriatul cu Huawei ni se potriveşte perfect, pentru că înseamnă oportunitatea de a ajunge pe dispozitivele mobile Huawei din toată lumea.”

Wang Wei, country manager al Huawei Consumer Business Group România: “Toţi utilizatorii Huawei din România care descarcă aplicaţia VirtualCards din AppGallery o pot utiliza cu Huawei Wallet dacă dispozitivele pe care le folosesc sunt dotate cu funcţia NFC. La nivel internaţional, toate ţările europene pot utiliza aplicaţia VirtualCards cu Huawei Wallet.”

 

Sorin Mitran, CEO VirtualCards: “Huawei Wallet a fost integrat cu VirtualCards pentru a putea oferi clienţilor beneficii exclusive. Oferim utilizatorilor Huawei o experienţă de utilizare cu o interfaţă uşor de folosit şi stimulente pe cardurile virtuale pentru a reveni în magazine şi pe viitor.Ne propunem să implementăm cât mai multe facilităţi folosind HMS (Huawei Mobile Services) – ecosistemul creat special pentru dezvoltatorii de aplicaţii mobile.”

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO