YouTube adaugă un nou spaţiu pentru reclame, iar acum le afişează chiar şi atunci când utilizatorii pun pauză videoclipurilor. Decizia, cel puţin controversată, a atras critici.
Google a lansat o nouă strategie pentru a valorifica timpul petrecut de utilizatori pe platforma YouTube, introducând reclame pe ecranele de pauză, scrie publicaţia de tehnologie Engadged.
Testele iniţiale au început în 2023 cu un relativ grup mic de agenţi de publicitate, iar în aprilie 2024, directorul de afaceri al Google, Phillip Schindler, a anunţat că ideea a fost bine primită de către agenţiile de publicitate.
Cu toate acestea, utilizatorii YouTube nu sunt la fel de mulţumiţi. Pe Reddit au apărut deja capturi de ecran în care pot fi văzute noile reclame afişate pe ecranele de pauză, ceea ce a generat un val de critici din partea comunităţii din mediul online.
Reclamele nu sunt limitate la versiunea desktop, ci sunt prezente şi pe aplicaţia mobilă YouTube.
Acest tip de publicitate nu este o idee nouă, fiind deja folosit de alte servicii de streaming, cum ar fi DirecTV şi Hulu, pe abonamentele de nivel inferior, iar exemplele nu se opresc aici.
Este important de menţionat că această nouă măsură se aplică pe abonamentele YouTube gratuite.