Business Hi-Tech

Oferta bombă cu care Telekom vrea speră să cucerească piaţa: internet nelimitat 4G la toate abonamentele

Oferta bombă cu care Telekom vrea  speră să...

Autor: Adrian Seceleanu

28.10.2017, 21:23 1954

Grupul Telekom România, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicaţii fixe şi mobile, a lansat discret o ofertă-şoc, pe care are însă în plan să o transforme într-un element central al campaniilor sale de promovare, cu speranţa că va reuşi să răvăşească piaţa şi să pună capăt declinului înregistrat de baza de clienţi după rebrandingul din 2014: acces nelimitat la internet, fără limită de trafic, prin tehnologia 4G pentru toate abonamentele noi şi pentru contractele prelungite sau portate (transferate cu păstrarea numărului) din alte reţele - opţiune care practic face ca principalul diferenţiator între planurile tarifare să devină smartphone-ul achiziţionat şi preţul acestuia.

“Opţiunea Net nelimitat presupune internet de mare viteză, fără limitare, la viteze 4G fără limită de trafic, şi fără cost adiţional”, conform datelor furnizate de agenţii de vânzări din magazine şi din call-centere. “Opţiunea se activează automat şi este disponibilă la toate planurile tarifare din portofoliul Telekom : Mobil 7, Mobil 7 fără telefon,10,12,13,15,17,20, şi Mobil 25”.

Practic, cu un abonament de 7 euro un client al Telekom va avea acces nelimitat la internet - o ofertă fără precedent în acest moment pe piaţa locală, care creşte din nou tensiunea pe piaţă, după o perioadă în care din industrie lipsiseră asemenea mutări şoc. Dacă utilizatorii au şi servicii fixe de la Telekom, preţul abonamentului scade cu 2 euro pe lună, ceea ce înseamnă că preţul minim pentru a avea acces gratuit nelimitat la servicii de internet 4G scade la 5 euro.

Oferta din România aduce aminte de mutările şoc similare făcute de grupul german Deutsche Telekom pe piaţa din SUA.

Singura limitare impusă de Telekom este legată de rezoluţia la care poate fi accesat conţinutul video, limită care este stabilită la “o rezoluţie de maxim 480p pentru conţinutul de video streaming”, respectiv o viteză de descărcare a datelor de 1,5 Mbps.

Oferta, care a fost lansată în data de 15 octombrie, cu o perioadă iniţială de valabilitate de 3 luni (până în 15 ianuarie 2018), a provocat rumoare în piaţă, chiar dacă grupul a încercat să ţină sub control răspândirea informaţiilor.

În magazine, spre exemplu, broşurile disponibile cu oferta de servicii a Telekom nu includ date despre opţiunea Net Nelimitat. “Noua ofertă nu a fost încă tipărită”, spun angajaţii din reţeaua de magazine Telekom şi Germanos atunci când li se solicită detalii. “Oferta este activă, putem semna un contract în aceste condiţii”, adaugă ei.

Compania arată că traficul utilizatorilor va fi analizat pentru a detecta care este traficul video, fără a fi însă inspectat conţinutul. “Pentru a beneficia de bonusul Net Nelimitat operatorul va prelucra datele de trafic necesare în vederea transmiterii comunicaţiei. Nu se utilizează măsuri de supraveghere sau inspectare a traficului care au legătură cu conţinutul comunicărilor: poze, text,

voce, conţinut video etc.”

Pe segmentul business preţul minim al unui abonament cu internet 4G nelimitat este de 5 euro, iar Telekom a venit, de asemenea, cu o măsură şoc şi pe acest segment: eliminarea perioadei minime contractuale la abonamente.

Oferta comercială vine într-un moment în care Telekom tocmai a anunţat rezultatul surpriză al unui audit al reţelelor de telefonie mobilă din România realizat de compania germană P3 în luna august, conform căruia cel mai bun scor pentru serviciile de internet mobil a fost obţinut de grupul deţinut de Deutsche Telekom şi nu de liderii pieţei Orange şi Vodafone.

Rezultatul auditului P3 “este rezultatul investiţiilor din ultimul an în reţelele noastre de comunicaţii mobile. (…) Am instalat peste 1.100 de antene noi în acest an”, au explicat anterior pentru ZF reprezentanţii companiei.

Conform certificatului emis de P3 Telekom România a obţinut pentru serviciile de date un scor de 508 puncte dintr-un maxim posibil de 600, în timp ce restul operatorilor, al căror nume nu este menţionat explicit în raport, au obţinut un scor de 494, 483 respectiv 363 de puncte.