Business Hi-Tech

Office Depot caută 100 de oameni pentru centrul de servicii financiare din Cluj

Office Depot caută 100 de oameni pentru centrul de servicii financiare din Cluj

Compania Office Depot deţine la nivel mondial o reţea de 1.598 de magazine

Autor: Laurentiu Cotu

30.09.2010, 23:15 1724

Compania americană Office Depot, furnizor de produse şi soluţiipentru birou, intenţionează ca până la finele anului viitor săajungă la aproximativ 500 de angajaţi la centrul european deservicii (Shared Service Center, SSC), inaugurat în 2007 laCluj-Napoca. Potrivit reprezentanţilor companiei, în prezent lasediul Office Depot din Cluj lucrează 390 de oameni, urmând caîntr-un interval de 12 luni să mai fie angajaţi peste 100 depersoane.

"De la deschidere, centrul nostru de servicii a avut rezultatefoarte bune. Date fiind calitatea ridicată a forţei de muncă şifaptul că oraşul Cluj-Napoca oferă un mediu de afaceri stabil şiatractiv, plănuim să creştem numărul de angajaţi până laaproximativ 500 în următoarele 12 luni. Totodată, analizămposibilitatea de a ne extinde gama de servicii dincolo de ariafinanciară, spre domenii precum merchandising şi achiziţii. Înacest scop, vom continua să recrutăm, să dezvoltăm şi să reţinemtalente în organizaţia noastră", a declarat pentru ZF TransilvaniaBoris Wouters, manager general al Office Depot Cluj.

Compania Office Depot Service Center este situată în clădireaIulius Business Center din cadrul Iulis Mall Cluj şi a fostînfiinţată în anul 2007, cu scopul de a oferi suport operaţiunilorfinanciare de back-office ale Office Depot la nivel paneuropean.Centrul de Servicii din Cluj este primul de acest fel pe careOffice Depot l-a deschis la nivel mondial şi este, deocamdată,singurul birou pe care compania îl deţine în România.

Cei 390 de angajaţi ai Office Depot Service Center Clujgestionează procese de contabilitate furnizori (Accounts Payable)şi contabilitate clienţi (Accounts Receivable) în şase limbi,pentru 11 ţări: Marea Bri tanie, Irlanda, Franţa, Spania, Italia,Germania, Austria, Elveţia, Belgia, Olanda şi Luxemburg.

Potrivit site-lui Ministe rului Finanţelor, Office Depot ServiceCenter Cluj a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 25,9mil. lei (circa 6,1 mil. euro), în creştere faţă de anul precedent,când afacerile companiei au ajuns la 14,5 mil. lei (peste 3,4 mil.euro).

Compania Office Depot deţine la nivel mondial o reţea de 1.598de magazine şi efectuează operaţiuni de comerţ electronic de 4,2miliarde de dolari. Vânzările totale anuale ale Office Depot ajungla 12,1 miliarde de dolari, iar numărul angajaţilor este deaproximativ 41.000 de oameni. Compania furnizează produse şiservicii pentru birou clienţilor săi din 53 de ţări, acţiunileOffice Depot fiind listate la New York Stock Exchange sub simbolulODP.

Angajările în domeniul serviciilor prin telefon au crescutputernic în ultimii ani în România, cei mai mari jucători fiind, îngeneral, companiile IT&C, care au angajat mii de oameni încentre deschise în special în marile centre universitare(Bucureşti, Cluj, Iaşi, Braşov).

România este un loc preferat de marile companii IT&C pentrudeschiderea de centre de servicii, având în vedere că pe piaţalocală se găseşte forţă de muncă ieftină, bine pregătită înspecializări tehnice şi care poate vorbi mai multe limbi străine.Pe lângă Alcatel şi Ericsson, au mai deschis pe piaţa locală centrede servicii şi companii ca IBM, Oracle, Microsoft sau HP.

Şi grupul austriac S&T, cel mai mare furnizor de servicii ITdin regiune, evaluează posibilitatea de a deschide un centru deservicii în România care ar putea ajunge, într-un scenariuoptimist, la câteva sute de angajaţi. homas Streimelweger, CEO şifondator al grupului austriac, spunea într-un interviu pentru ZF că"a comparat România cu alte ţări precum India, Vietnam sau China şia constatat" după o analiză cost-beneficii că "România se plaseazăfoarte bine, având în vedere faptul că aici găseşti cu uşurinţăvorbitori a câteva zeci de limbi diferite - de la franceză,italiană, germană până la rusă".

AFACERI DE LA ZERO