Business Hi-Tech

Oficial al Comisiei Europene la Bucureşti: Marile platforme online trebuie să plătească publicaţiile şi jurnaliştii pentru conţinutul pe care îl produc

Roberto Viola, director general al DG Connect, Comisia Europeană: Uneori există o tendinţă (a companiilor - n. red.) de a nu asculta ceea ce îşi doreşte societatea, iar această situaţie declanşează reacţia reglementatorilor

Roberto Viola, director general al DG Connect, Comisia Europeană: Uneori există o tendinţă (a companiilor - n. red.) de a nu asculta ceea ce îşi doreşte societatea, iar această situaţie declanşează reacţia reglementatorilor

Autor: Alina Botezatu , Adrian Seceleanu

17.01.2019, 00:07 357
„Dacă marile platforme ar fi recompensat corect până acum publicaţiile şi jurnaliştii, nu am fi fost în situaţia de a discuta despre emiterea unor reglementări.“

Proiectul de directivă privind copyrightul de pe piaţa digitală unică europeană, care are ca obiectiv şi protejarea presei şi reducerea „decalajului valoric“ între profiturile obţinute de creatorii de conţinut şi marile platforme online precum Google şi Facebook, reprezintă o reglementare necesară în contextul în care marile companii online nu au recompensat până acum „corect“ furnizorii de conţinut, a declarat în cadrul unui eveniment organizat la Bucureşti Roberto Viola, director general al Direcţiei Generale pentru Reţele de comunicare, Conţinut şi Tehnologie (DG Connect) din cadrul Comisiei Europene.

„Dacă marile platforme (online precum Google sau Facebook - n. red.) ar fi recompensat corect până acum publicaţiile şi jurnaliştii, pe creatorii de conţinut, nu am fi fost în situaţia de a discuta despre emiterea unor reglementări“, a afirmat Viola. „Cred că un jurnalist trebuie plătit pentru munca lui, este un element de bază al unei societăţi democratice. (...) A fost nevoie de trei ani pentru a ajunge în punctul în care marile platforme spun: «Nu disputăm ideea că jurnaliştii trebuie să fie plătiţi corect, dar nu ne place acest aspect sau celălalt al reformei». Uneori există o tendinţă (a companiilor - n. red.) de a nu asculta ceea ce îşi doreşte societatea, iar această situaţie declanşează reacţia reglementatorilor“, a adăugat el, în cadrul unei conferinţe organizate de agenţia de relaţii şi afaceri publice Grayling şi Ministerul Comunicaţiilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO