Business Hi-Tech

Optima Group, dezvoltator de soluţii software şi servicii B2B cu afaceri de 19,8 mil. lei în 2023, devine Optima Technology. Compania are planuri de accelere a internaţionalizării pe pieţele europene în 2025

Gabriel Chiva, fondator şi CEO al Optima Technology.

Gabriel Chiva, fondator şi CEO al Optima Technology.

Autor: Alexandra Cepăreanu

27.11.2024, 12:36 89

Optima Group, dezvoltator de soluţii tehnologice şi servicii de inventariere mijloace fixe si stocuri, a trecut printr-un proces de rebranding ca urmare a dezvoltării companiei şi devine Optima Technology, au transmis reprezentanţii companiei printr-un comunicat. Optima Group SRL a închis anul 2023 cu afaceri de peste 19,8 milioane de lei, înregistrând o creştere de 21% faţă de anul precedent, arată datele publice.

În continuarea, compania se va concentra pe accelerarea strategiei de extindere pe pieţele internaţionale începând cu anul 2025. De asemenea, compania estimează că va ajunge la o pondere de 30% a veniturilor din pieţele internaţionale la finele anului viitor, potrivit reprezentanţilor Optima Technology.

„Acest rebranding reflectă angajamentul de a ne adapta la cerinţele în continuă schimbare ale clienţilor (...). Ne propunem să oferim valoare la nivel global, prin extinderea internaţională şi investiţiile în software de ultimă generaţie (...)”,  a spus Gabriel Chiva, fondator şi CEO al Optima Technology.

Într-un interviu acordat ZF în prima parte a anului 2024, Gabriel Chiva spunea că are planuri de extindere a prezenţei şi activităţii companiei în mai multe ţări din regiune şi din vestul Europei şi că în 2023 proiectele internaţionale au generat aproximativ 20% din totalul businessului Optima Group (actual Optima Technology n.red.), crescând de la 12% în 2022.

„Planificăm să deschidem locaţii în mai multe ţări din vestul Europei, cum ar fi Italia, Franţa, Germania, Spania şi Austria. În 2024, ne propunem să deschidem filiale Optima în Italia, Ungaria şi Bulgaria, unde deja suntem pe finalizare cu procedurile legale, iar în 2025 mergem în Franţa, Germania, Spania şi Austria. Vom recruta pentru poziţiile de country manager, business developer şi operational manager, şi în faza următoare de dezvoltare vom extinde ulterior aceste echipe în funcţie de proiectele de implementare. Suntem determinaţi să construim echipe solide şi eficiente în fiecare ţară în care ne dezvoltăm“, spunea Gabriel Chiva în martie 2024.

De la înfiinţarea sa în 2002, Optima Technology a ajuns să acopere aproximativ 80% din serviciile de inventariere digitală a activelor şi stocurilor, au transmis reprezentanţii companiei. Compania oferă servicii pentru peste 300 de clienţi din sectoare precum retail, bricolaj, FMCG, bănci, utilităţi şi telecom.

În ultimii ani, Optima Technology şi-a consolidat prezenţa în Europa, cu un sediu nou deschis în Italia şi proiecte active în Bulgaria, Serbia, Croaţia, Ungaria, precum şi în pieţe recent accesate, cum ar fi Grecia şi Cipru. „Strategia de internaţionalizare vizează creşterea ponderii veniturilor din pieţele internaţionale la 30% până în 2025, subliniind astfel angajamentul companiei de a cuceri noi pieţe şi de a oferi soluţii inovatoare unui public global.”