Business Hi-Tech

Orange, RCS&RDS, Telekom şi Vodafone discută variante prin care să-şi combine reţelele

Autor: Adrian Seceleanu

04.02.2015, 00:08 11956

Trei variante de alianţe fix - mobil sunt pe masă: Orange cu Telekom, Vodafone cu Telekom sau Vodafone cu RCS&RDS.

Orange, RCS&RDS, grupul Telekom şi Voda­fone, cei mai mari patru jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, sunt angajaţi de opt luni de zile în negocieri pentru încheierea unor alianţe strategice privind utilizarea şi dezvol­tarea în comun a reţelelor, la finele cărora operatorii implicaţi au ca obiectiv să lanseze şi servicii fixe (Orange şi Vodafone) sau să câştige acces la reţele mobile 3G şi 4G (RCS&RDS şi Telekom) fără a mai investi fiecare pe cont propriu zeci de milioane de euro în dezvoltarea propriilor infrastructuri, ci împărţind cheltuielile cu un rival, cu care să utilizeze în comun şi activele pe care le deţine deja.

Mai multe surse de pe piaţa de telecom, familiare cu discuţiile, au declarat pentru ZF că în urma discuţiilor ar fi rezultat trei variante de alianţe: Orange cu Telekom, Vodafone cu Telekom sau Vodafone cu RCS&RDS. Grupul Telekom (Cosmote şi Romtelecom) nu poartă discuţii cu rivalul său pe viaţă şi pe moarte RCS&RDS - în condiţiile în care acest grup este singurul care are de asemenea în ofertă un portofoliu com­plet fix-mobil, iar Orange nu ar fi abordat operatorul controlat de antreprenorul Zoltan Teszari în condiţiile în care acesta are deja o relaţie contractuală cu Vodafone.

Dincolo de cele trei variante enu­me­rate, Orange şi Vodafone discută separat şi posibilitatea de a-şi extinde parteneriatul care acoperă doar reţeaua mobilă şi către zona fixă, situaţie în care cei doi operatori i-ar putea ataca pe rivalii de la Telekom şi RCS&RDS construind propria infrastructură.

Cei patru jucători implicaţi în negocieri obţin cea mai mare parte a veniturilor anuale de peste 3 mld. euro de pe piaţa locală de telecomunicaţii.

Negocierile, purtate la un nivel restrâns (CEO şi membri ai echipelor de top management locale), au depăşit stadiul tatonărilor, pe masă fiind puse şi scenarii de business şi calcule realizate de echipe de consultanţi, iar o decizie s-ar putea lua în câteva luni, conform datelor ZF. În unele situaţii proiectele ar fi primit deja şi nume de cod.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro