Business Hi-Tech

Orange România încheie T1/2023 cu afaceri de 383 mil. euro, 9,9 milioane de clienţi de telefonie mobilă şi 2,5 mil. de abonaţi la servicii fixe de net şi TV

Liudmila Climoc, CEO Orange România

Liudmila Climoc, CEO Orange România

Autor: Cristina Bellu

26.04.2023, 11:23 508

Orange, liderul pieţei locale de telecom, a înregistrat în primul trimestru din acest an o cifră de afaceri consolidată în valoare de 383 milioane de euro, nivel în scădere uşoară faţă de perioada similară a anului trecut, cu 0,7%.

“Rezultatele trimestrului reflectă creşterea vânzărilor de echipamente şi ale serviciilor de fibră optică, dar şi diminuarea veniturilor pe fondul reducerii ratelor de terminaţie şi al declinului structural al unor servicii care nu mai răspund nevoilor pieţei”, spun oficialii companiei.

La 31 martie 2023, Grupul oferea servicii mobile către 9,9 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă către 1,2 milioane de clienţi, şi servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,3 milioane de clienţi.

Compania a continuat cu extinderea reţelei mobile şi fixe în primele trei luni ale anului: acoperirea 4G a ajuns la 98,71% din populaţie, în timp ce acoperirea 4GĂ a atins 80,87% din populaţie, prin extinderea serviciilor în 143 de noi localităţi urbane şi rurale.

În ceea ce priveşte reţeaua 5G, din acest trimestru Arad şi Sibiu beneficiază de acoperire 100%, numărul total al oraşelor cu conectivitate 5G ajungând la 28.

Tot în acest trimestru, 218 noi localităţi au primit acces la cele mai performante servicii de internet de mare viteză şi TV prin fibră optică.

”Rezilienţa a caracterizat rezultatele noastre din primul trimestru al anului 2023, perioadă în care ne-am îndreptat investiţiile spre zona de reţea, inovaţie şi digitalizare, cu accent pe extinderea reţelei de internet de mare viteză şi TV prin fibră optică”, spune Liudmila Climoc, CEO Orange România.

În martie, Orange a inaugurat în Iaşi, în parteneriat cu Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” şi Continental România, al doilea laborator 5G din ţară, un hub tehnologic dedicat în special sectorului automotive, unde mediul academic, startup-urile şi companiile din regiunea Moldovei pot să inoveze şi să testeze soluţiile bazate pe tehnologia 5G.

5G este prioritar şi pentru programul de accelerare Orange Fab, ce a ajuns în T1/2023 la un total de 44 de startup-uri înscrise şi a lansat un apel dedicat pentru proiecte 5G.

Apetenţa tot mai mare pentru servicii digitale a dus la un ritm de creştere accelerată a clienţilor YOXO, de 70% în T1/2023 faţă de T1/2022.  

Interesul clienţilor pentru servicii digitale s-a reflectat şi în creşterea cu 40% a numărului de interacţiuni de tip suport oferit de Orange prin intermediul canalelor digitale. În T1, Djingo, canalul de chatbot, a ajuns la peste 200.000 de conversaţii cu clienţii digitali, o creştere de 35% faţă de perioada similară a anului trecut, iar Djia, canalul de voicebot, a înregistrat aproximativ 40% mai multe conversaţii finalizate versus T1 2022.

Pentru Orange Money, aplicaţia de servicii financiare digitale, T1 2023 a însemnat un total de 1,6 milioane de tranzacţii ce au reconfirmat profilul digital al clienţilor. Dintre acestea, atât tranzacţiile online, cât şi cele cu dispozitive mobile au crescut cu aproape 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022.

”Vom continua să susţinem dezvoltarea digitală a României, obiectiv prioritar pentru companie”, încheie Liudmila Climoc.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO