• Leu / EUR4.7560
  • Leu / GBP5.4872
  • Leu / USD4.2421
Business Hi-Tech

Orange şi-a mărit baza de clienţi, dar veniturile la nouă luni au scăzut pe fondul deciziilor ANCOM

Autor: Adrian Seceleanu

26 oct 2012 695

Scăderea este "datorată în totalitate impactului noilor tarife de interconectare", au precizat oficialii Orange România.

Veniturile Orange România, liderul pieţei locale de telecom, au scăzut în primele nouă luni cu 2,6%, la 680 mil. euro faţă de anul precedent, deşi numărul de clienţi a crescut pe fondul deciziei arbitrului telecom din România (ANCOM) de a reduce tarifele de interconectare practicate de compani ile de telefonie mobilă de pe piaţă, potrivit rezultatelor financiare publicate de companie.

Tarifele de interconectare au scăzut în acest an cu 30%, în două etape, ca urmare a unei decizii emise de ANCOM. Tarifele de interconectare, sau de terminare a apelurilor, sunt plătite între operatori pentru convorbiri în afara reţelei. Tarifele de interconectare au scăzut la 4,05 eurocenţi / minut la 1 martie 2012 şi apoi la 3,07 eurocenţi pe minut de la 1 septembrie 2012.

"În România, excluzând impactul deciziilor de reglementare, am înregistrat al doilea trimestru consecutiv în care veniturile au crescut, pe fondul unui avans de 40% al încasărilor multimedia mobile", conform raportului financiar al France Telecom.

Compania a raportat venituri de 232 milioane de euro pentru trimestrul al treilea, cu 3,7% mai mici faţă de valoarea de 241 milioane de euro din acelaşi interval al anului anterior, potrivit datelor din raportul financiar al France Telecom, proprietarul companiei.

Reprezentanţii Orange România au precizat pe de altă parte că veniturile de 232 mil. euro înregistrate în trimestrul al treilea sunt în urcare cu 0,1%, pe baze comparabile, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Veniturile din trim. 3 sunt cele mai mari înregistrate de Orange în acest an. "Acest trimestru se remarcă printr-o creştere puternică a numărului de clienţi şi prin apetitul sporit pentru serviciile de internet mobil şi pentru dispozitivele performante. Tehnologia 4G ne va oferi noi oportunităţi de a-i încânta pe clienţii noştri printr-o gamă mai extinsă de aplicaţii şi de servicii de conţinut", a declarat Jean-François Fallacher, directorul general al Orange România.

La sfârşitul lunii septembrie numărul de clienţi ai Orange era de 10,243 milioane, cu 197.000 mai mulţi decât în urmă cu trei luni şi cu 59.000 în plus faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

"Noul portofoliu de abonamente şi ofertele PrePay (…) au adus un număr semnificativ de clienţi, în timp ce beneficiile programului de loializare, relansat în prima parte a anului, au menţinut clienţii (…) alături de Orange. De asemenea, acest trimestru a arătat o creştere netă a numărului de clienţi care şi-au portat numărul de telefon la Orange", conform datelor Orange. Rezultatele au fost influenţate de investiţia de peste 100 mil. euro a Orange în reţea, care a dus la extinderea la nivel naţional a reţelei de date 3G, conform Orange.

Numărul de smartphone-uri vândute a fost cu 45% mai mare în trimestrul al treilea faţă de perioada simialară a anului trecut, în timp ce traficul de date a urcat cu 50% în acelaşi interval, cea mai susţinută rată de creştere fiind înregistrată în rândul clienţilor rezidenţiali, potrivit Orange România.

În acest context, ponderea veniturilor non-voce a crescut de la 16% în anul precedent la aproape 21% în trim. 3 din acest an. Venitul mediu lunar anualizat pe utilizator a coborât la 80 de euro pe client în trimestrul al treilea, de la 82 de euro în perioada similară a anului trecut şi în primele două trimestre din acest an.

Principalii competitori ai companiei pe piaţa locală sunt Vodafone şi Cosmote.

Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7560
Diferență: -0,0441
Ieri: 4.7581
Azi: 4.2421
Diferență: 0,362
Ieri: 4.2268
Azi: 5.4872
Diferență: -0,1528
Ieri: 5.4956
Azi: 4.1644
Diferență: 0,376
Ieri: 4.1488