Business Hi-Tech

(P) De Black Friday, startup-ul românesc Postis a procesat livrări de peste 200 milioane RON

(P) De Black Friday, startup-ul românesc Postis a procesat livrări de peste 200 milioane RON

Autor: Publicitate

17.12.2019, 09:00 863

În cadrul campaniei Black Friday 2019, retaileri precum Flanco, Elefant, Cărtureşti sau IKEA au reuşit să scadă costurile cu până la 10% şi să gestioneze în timp real livrările online cu ajutor venit din partea primului start-up românesc ce a creat o platformă dedicată eficientizării lanţului de distribuţie.

Postis este o companie românească ce a dezvoltat începând cu anul 2016 o platformă software pentru optimizarea proceselor complexe de livrare şi distribuţie, atât la nivel naţional, cât şi internaţional. Inovaţia soluţiei constă în agregarea şi analiza în timp real a datelor de performanţă ale serviciilor de logistică, transport şi distribuţie înrolate în platformă şi analiza lor în timp real, pentru a oferi varianta optimă pentru fiecare comandă de livrare sau transport procesată. La doar doi ani de la lansare, platforma a ajutat unii dintre cei mai mari jucători din piaţă să asigure eliminarea ineficienţelor de proces, scăderea costurilor şi a timpului de transport şi îmbunătăţirea satisfacţiei clienţilor la livrare. Platforma şi-a dovedit maturitatea şi capacitatea de scalare în perioadele de vârf, iar în luna noiembrie a acestui an, ce include şi weekendul de Black Friday, a procesat comenzi în valoare de peste 200 milioane RON.

 

De la o experienţă neplăcută, la găsirea de soluţii pentru o întreagă industrie

La fel ca în cazul multor startup-uri autohtone, Postis a apărut pe piaţă din dorinţa de a rezolva o serie de ineficienţe şi nemulţumiri identificate în relaţia dintre companiile de comerţ online, distribuţie şi transport şi clienţii lor.

Cu o experienţă vastă în tehnologii digitale şi IT dobândită în companii multinaţionale, Mircea Stan, alături de partenerii sai, a pus bazele platformei Postis în 2016. Gândită iniţial ca o soluţie destinată îmbunătăţirii satisfacţiei clienţilor finali la livrarea comenzilor online, Postis s-a transformat rapid într-un instrument de business care să optimizeze într-o manieră integrată procesele complexe dintre retaileri, comercianţi online, centrele de e-fulfillment, transportatori şi producători care apar în momentul iniţierii, procesării şi execuţiei unei comenzi.

„Punctul de plecare a fost nemulţumirea pe care o aveam în calitate de client final, de cele mai multe ori când făceam comenzi online. Timpul prea lung, imposibilitatea de a afla cu adevărat, în timp real, unde se află coletul meu, dificultatea de a alege când să mi se livreze erau printre principalele probleme cu care mă confruntam. M-am uitat mai atent la cauzele structurale care le generează şi am identificat fricţiunile care apar la intersecţia dintre retail, logistică şi transport. Aşa s-a născut Postis, care oferă astăzi o transparenţă completă asupra întregului lanţ logistic, automatizarea procesării comenzilor şi eficientizarea operaţiunilor tuturor companiilor cu care lucrăm.” Mircea Stan, CEO Postis

Postis şi-a început activitatea în 2016 cu o investiţie iniţială de 100.000 de euro, însă la scurt timp a atras atenţia investitorilor, ceea ce a permis o creştere rapidă a companiei. Prima serie de investiţii a venit la începutul anului 2018 şi a avut o valoare de jumătate de milion de euro, fiind urmată, la mai puţin de un an, de o nouă finanţare în valoare de 1.4 milioane de euro. Infuzia de capital a permis dezvoltarea accelerată a platformei şi creşterea rapidă a companiei, care, în următorul an, are în vedere extinderea operaţiunilor în pieţe europene.

Misiunea Postis, facilitarea legăturii dintre eficienţa şi satisfacţia clientului final

Digitalizarea accelerată a consumatorilor finali  pune o presiune tot mai mare asupra companiilor de retail, logistică şi transport pentru transformarea proceselor proprii şi a modului în care colaborează unele cu altele în vederea creşterii satisfacţiei clienţilor, îmbunătăţirii operaţiunilor, concomitent cu creşterea controlului asupra costurilor. Platforma Postis reuşeşte să rezolve aceste complexităţi şi să ofere control şi transparenţă tuturor actorilor implicaţi în procesul de livrare, cu posibilitatea de personalizare a tuturor funcţionalităţilor. Automatizarea proceselor se bazează pe utilizarea tehnologiilor avansate de data analytics şi machine learning, iar flexibilitatea şi scalabilitatea soluţiilor oferite sunt asigurate prin utilizarea celor mai avansate platforme de cloud computing.

Printre companiile ce beneficiază de platforma Postis se numără şi Flanco, care a apelat la această soluţie imediat după lansarea ei pe piaţă. Cu un portofoliu de clienţi ce creşte an de an, cu peste 150 de magazine în România şi o prezenţă activă în mediul online, Flanco a implementat soluţia Postis pentru a îmbunătăţi managementul livrărilor şi pentru a asigura o experienţă îmbunătăţită clienţilor finali. Ca urmare a procesării tuturor comenzilor sale prin intermediul platformei Postis, Flanco a eficientizat şi a automatizat alocarea şi procesarea livrărilor în relaţie cu toate companiile partenere de curierat, în acelaşi timp menţinând costurile de livrare la un nivel optim. La scurt timp după implementare, costurile totale de transport ale companiei Flanco s-au redus cu peste 10%, iar  beneficiul major oferit de platformă s-a făcut cunoscut în perioada de maximă încărcare, de Black Friday, cand Flanco a putut gestiona  comenzile automat, cu vizibilitate totală în timp real, având ca rezultat eliminarea deficienţelor şi creşterea nivelului calităţii serviciilor.

În cadrul campaniei Black Friday de anul acesta, platforma Postis a fost utilizată de companii reprezentative pe zona de online precum Elefant, Flanco, Cărtureşti, IKEA sau Frisbo şi a ajuns să proceseze comenzi în valoare de peste 200 milioane RON. Aceasta nu este singura performanţă înregistrată de Postis. La jumătatea anului 2019, platforma a atins pragul de două milioane de comenzi procesate, iar trendul actual prevede dublarea comenzilor la fiecare şase luni.

Mai mult, compania anticipează un nou val de comenzi în perioada sărbătorilor, precum şi o evoluţie pozitivă atât la nivelul timpului de livrare, cât şi la nivelul costurilor. Astfel, clienţii Postis au siguranţa că toate comenzile plasate în această perioadă vor ajunge la timp la destinaţie, respectând aşteptările clienţilor finali.

Viitorul Postis, dezvoltare continuă şi internaţionalizare

Deşi mediul de business din România este plin de provocări, Postis a reuşit să dezvolte rapid un produs matur, care şi-a dovedit eficienţa în condiţii reale de piaţă. La nivelul platformei, Postis urmăreşte dezvoltarea unor noi posibilităţi de integrare a sistemului cu procesele deja existente în companii, dar şi perfecţionarea funcţionalităţilor curente, toate cu scopul de a automatiza şi eficientiza cât mai multe elemente din procesul de livrare şi distribuţie.

În următorul an, planurile companiei vizează atât consolidarea poziţiei pe care o are în România cât şi intrarea pe piaţa internaţională prin atragerea de noi investiţii. Având deja experienţa cu unii dintre cei mai mari retaileri din piaţa românească, Postis este pregătit să susţină companiile internaţionale să îşi reducă costurile şi să ofere clienţilor finali o experienţă mai bună, prin optimizarea lanţului de distribuţie.

AFACERI DE LA ZERO