Business Hi-Tech

(P) Tendinţe şi tehnologii care vor modela departamentele de resurse umane în 2021. Interviu cu Aurelian Chitez, director de vânzări Romanian Software

(P) Tendinţe şi tehnologii care vor modela...

Autor: Publicitate

26.01.2021, 08:00 1277

Sunteţi direct implicat în proiectele Romanian Software de implementare a soluţiilor software şi ştiţi care au fost provocările reale ale HR-ilor în 2020. Cum va arăta domeniul HR în 2021 după un an 2020 imprevizibil?

Anul 2020 a fost, într-adevăr, unul imprevizibil! A început cu teama companiilor de a mai face investiţii, însă lucrul de acasă şi nevoia de optimizare a proceselor au accelerat digitalizarea spre sfârşitul anului. Tot în 2020 am învăţat că pentru a putea reacţiona în faţa unor evenimente neprevăzute, trebuie să acţionăm strategic. Singura diferenţă faţă de anii trecuţi este că, acum, strategiile trebuie gândite din aproape în aproape, pe termen scurt.

Câteva direcţii strategice care vor modela domeniul HR în 2021, confirmate şi de experţii în resurse umane, se vor concentra pe: experienţa angajatului, fie că lucrează de la birou sau de acasă; crearea unei culturi organizaţionale de rezilienţă şi creşterea capacităţii de adaptare la un mediu nou de lucru; automatizarea proceselor de resurse umane, care se traduce în eficienţă crescută şi costuri scăzute şi tranziţia HR-ului spre un rol cu putere de decizie în top management. 

Cum va arăta spaţiul de lucru în 2021?

În ultimii ani, companiile au început să investească în spaţii de lucru moderne, automatizate. Pandemia a accelerat acest trend, care se va mentine şi în 2021.

Organizaţiile au înţeles că spaţiile clasice de lucru au anumite limite şi nu răspund eficient nevoilor angajaţilor create de situaţii noi, aşa cum a fost pandemia. Atunci când angajaţii nu mai interacţionează fizic şi nu mai pot merge la departamentul HR pentru a solicita sau depune adeverinţe, soluţia este trecerea la lucrul digitalizat, intermediat de soft-uri inteligente. Tehnologia oferă predictibilitate, indiferent de cât de rapid se schimbă contextul social sau economic, şi asigură spaţii de lucru sigure pentru angajaţi, pentru că nu îi expune riscurilor legate de noul virus.

În 2021, cele mai multe organizaţii vor păstra regimul de muncă remote cel puţin până la jumătate anului, altele chiar până la final de an. Însă există companii care fac strategii pentru un sistem de muncă hibrid, care combină munca la birou cu lucrul de acasă. Este o dinamică a muncii care necesită un update la nivel de instrumente de lucru, astfel încât procesele de muncă din interiorul unui departament sau între departamente să nu fie afectate, comunicarea dintre angajaţi să fie eficientă, astfel încât proiectele să fie livrate la timp şi cu cele mai bune rezultate.

Platformele de digitalizare, aşa cum este colorful.hr, răspund optim acestor nevoi, pentru că automatizează munca specialiştilor HR şi îmbunătăţesc experienţa angajaţilor. Astăzi, tehnologiile ajută angajaţii să deţină mai mult control asupra muncii lor, să îşi planifice mai eficient timpul de lucru şi să înveţe noi abilităţi. Romanian Software are în portofoliu aplicaţii care servesc acestor obiective şi care interacţionează rapid şi eficient cu utilizatorii: IRIS, asistentul virtual de HR, soft-ul de pontaj, spaţiul personal al angajatului, aplicaţia de administrare a documentelor, aplicaţia Learning&Development.

Care ar trebui să fie prioritatea specialistilor HR în 2021?

Anul acesta prioritatea maximă sunt angajaţii. În fond, ei sunt cea mai valoroasă resursă a unei organizaţii. Pentru a se concentra pe nevoile angajaţilor, specialiştii HR trebuie să se asigure că sunt degrevati de task-uri birocratice, care pot fi preluate rapid şi eficient de soluţiile software. Procesele cheie de resurse umane - recrutare, administrare de personal, managementul documentelor, pontaj, salarizare - pot fi automatizate cu ajutorul soft-urilor de resurse umane.

De asemenea, o altă soluţie pentru HR-ii care vor să câştige timp pentru proiectele legate de bunăstarea angajaţilor este externalizarea activităţii de resurse umane unor consultanţi externi. Romanian Software furnizează astfel de servicii, pe care le realizează tot cu ajutorul aplicaţiilor din platforma colorful.hr.

Cred că una dintre sarcinile specialiştilor în resurse umane, în 2021, ar trebui să fie legată de pregătirea angajaţilor pentru viitor, adică pentru lucrul cu tehnologiile. Mai devreme sau mai târziu, companiile vor adopta tool-uri digitale în procesele lor de lucru, iar angajaţii trebuie să înveţe competenţe şi abilităţi noi pentru a lucra cu tehnologia şi pentru a rămâne competitivi în piaţa forţei de muncă. O aplicaţie de e-learning, aşa cum este cea dezvoltată de Romanian Software, oferă multe beneficii angajaţilor interesaţi de programe de upskilling şi reskilling.

În ce tipuri de soluţii digitale ar trebui să investească companiile pentru a optimiza procesele de lucru şi pentru a le asigura angajaţilor locuri de muncă sigure?

Fiecare companie îşi alege tehnologia cu care vrea să lucreze şi îşi personalizează soft-urile în funcţie de nevoile angajaţilor şi obiectivele de business. Bazându-ne pe experienţa clienţilor noştri, aplicaţiile care acoperă procesele cheie de resurse umane sunt cele în care angajatorii ar trebui să investească.

Platforma colorful.hr a fost dezvoltată şi se dezvoltă permanent ţinând cont de nevoile punctuale ale angajatorilor, de tendinţele din piaţă şi de schimbările de context. Anul trecut, în plină pandemie, Romanian Software a lansat un soft de bugetare care ajută firmele să gestioneze mai eficient fondurile de care dispun. De asemenea, compania a creat noi funcţionalităţi, în platforma colorful.hr, pentru a susţine lucrul de acasă: IRIS-chatbotul de HR, pontajul planificat, cererea pentru telemuncă, aplicaţia de onboarding.

Aurelian Chitez face parte din echipa Romanian Software de peste 10 ani, timp în care a contribuit la dezvoltarea de parteneriate durabile cu clienţii companiei, oferindu-le soluţii flexibile, adaptate nevoilor pieţei româneşti.

Romanian Software este liderul pieţei de soluţii software pentru departamente de resurse umane din România. Compania are, în prezent, 170 de angajaţi şi peste 700 de clienţi, administrând, prin intermediul platformei colorful.hr, datele a peste 300.000 de salariaţi din România. Printre clienţii săi se numară organizaţii precum: eMAG, Vivre, Altex, Starbucks, Libra Bank, Bergenbier, Universitatea Bucureşti sau Nuclearelectrica. Romanian Software continuă şi în 2021 să dezvolte aplicaţii care preiau din sarcinile administrative ale specialiştilor HR şi care oferă angajaţilor experienţe mai bune, indiferent că lucrează de acasă sau de la birou. Anul acesta compania va lansa varianta mobile a platformei colorful.hr, pentru a le oferi utilizatorilor acces facil şi mai rapid la aplicaţiile de care au nevoie.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO