Platforma de căutare online bazată pe inteligenţa artificială Perplexity a iniţiat discuţii pentru o nouă rundă de finanţare prin care îşi propune să-şi dubleze evaluarea la 8 miliarde de dolari sau chiar mai mult, scrie Wall Street Journal. Perplexity a atras trei runde de finanţare în ultimul an - un ritm neobişnuit de rapid chiar şi pentru standardele Silicon Valley.
În ianuarie, compania era evaluată la 520 de milioane de dolari. Până în această vară, evaluarea sa crescuse la 3 miliarde de dolari. Eforturile Perplexity de a atrage mai multe fonduri atât de curând, la o evaluare substanţial majorată, vor reprezenta un test al entuziasmului investitorilor de a deţine o parte din startup-urile promiţătoare de AI care prezintă semne de tracţiune pe piaţă. OpenAI, al cărui ChatGPT domină piaţa, a încheiat recent una dintre cele mai mari runde de finanţare din istoria Silicon Valley, atrăgând 6,6 miliarde de dolari la o evaluare de 157 de miliarde de dolari. Veniturile anualizate ale startup-ului - o extrapolare a veniturilor pentru următoarele 12 luni bazată pe vânzările recente - sunt în prezent de aproximativ 50 de milioane de dolari.
În martie, veniturile sale anualizate erau de puţin peste 10 milioane de dolari. Fondat acum doi ani şi susţinut de Jeff Bezos, Perplexity este o combinaţie între un motor de căutare şi un chatbot AI. Acesta scanează internetul pentru informaţii actuale, la fel ca Google, şi oferă răspunsuri la întrebări, similar cu ChatGPT. În prezent, Perplexity generează venituri prin vânzarea de abonamente premium către consumatori. Recent, a lansat o versiune pentru companii, care caută în fişierele interne ale acestora, şi în curând va începe să vândă publicitate, diversificându-şi astfel sursele de venit. Motorul de căutare pentru consumatori primeşte aproximativ 15 milioane de interogări pe zi.