Business Hi-Tech

Peste 70% din companiile româneşti şi-au promovat businessurile prin intermediul reţelelor sociale în 2015

Peste 70% din companiile româneşti şi-au promovat...

Autor: Oana Stupinean

25.02.2016, 00:00 142

Anul trecut, peste 70% din companiile româneşti au folosit reţelele sociale pentru promovarea companiei, se arată într-un studiu realizat de compania Ernst and Young pe un eşantion de 270 de reprezentanţi ai unor companii din România. 

Platforma „vedetă“ ramâne Facebook-ul, cu o rată de utilizare de peste 90%. În România, o creştere semnificativă a gradului de utilizare în rândul companiilor (14%) a avut-o anul trecut reţeaua profesională de socializare LinkedIn, care la nivel global ocupă locul al treilea (71% rată de utilizare), după Twitter (79%).

Platforma YouTube a înregistrat de asemenea o creştere pe plan local anul trecut (8%), aceasta având la nivel global un grad de utilizare de 55%. A doua cea mai mare rată de creştere din România a fost raportată pentru reţeaua Instagram – de la 7% la 20% (36% la nivel global).  Peste 20% dintre companiile locale au început să utilizeze reţelele sociale ca pe un promotor pentru afacerile lor de doar 2-3 ani şi doar 16% folosesc această metodă de mai puţin de un an.

La celălalt capăt al scalei de măsurare sunt 22% dintre companii care spun că utilizează social media de mai mult de 4 ani.

Comunicarea prin social media ocupă 1-5 ore din timpul săptămânal de lucru al majorităţii respondenţilor (în creştere de la 54% în 2014 la 58% în 2015). Pe palierul 6-10 ore se menţine ponderea de 20%, în timp ce intervalul de 11-20 de ore a scăzut de la 16% în 2014 la 9% în 2015. Totuşi palierele superioare înregistrează creşteri de 1-3%.

La nivel global 33% dintre companii comunică prin reţelele sociale în medie 1-5 ore pe săptămână, 25% între 6-10 ore pe săptămână, în vreme ce 12% comunică prin social media între 11-20 de ore săptămânal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO