Business Hi-Tech

Petrilli, Facebook: Firmele trebuie să fie mai „distractive“ în reţea pentru a atrage clienţi

Alessandro Petrilli, CEEMEA Client Partner, Facebook: Noi ştim cine sunt utilizatorii. Eu de exemplu nu sunt pe Facebook utilizatorul floare-nu-ştiu-cum, ci îmi spun numele, spun cine sunt, ce prieteni am, care este familia mea, ce colegi am, ce îmi place să fac

Autor: Adrian Seceleanu

17.05.2012, 00:05 315

Utilizatorii Facebook se conectează din ce în ce mai mult la reţeaua socială folosind telefonul mobil, iar acest trend se manifestă şi în România, unde aproximativ un milion de utilizatori accesează Facebook de pe un asemenea dispozitiv, a declarat Alessandro Petrilli, CEEMEA Client Partner, Global Marketing Solutions la Facebook în cadrul conferinţei Ronewmedia de la Bucureşti.

Circa patru milioane de utilizatori din România accesează zilnic reţeaua socială, potrivit datelor prezentate de Petrilli. Reprezentantul Facebook a susţinut că reţeaua socială le poate aduce companiilor creşteri ale vânzărilor pentru că le permite să ţintească exact utilizatorii de care au nevoie. "Noi vă oferim audienţa, ceea ce trebuie să faceţi este să vă conectaţi la ea. Noi ştim cine sunt utilizatorii. Eu de exemplu nu sunt pe Facebook utilizatorul floare-nu-ştiu-cum, ci îmi spun numele, spun cine sunt, ce prieteni am, care este familia mea, ce colegi am, ce îmi place să fac."

"Când m-am angajat la Facebook, în urmă cu opt luni, credeam că Facebook este o companie de internet. Dar după ce m-am angajat la Facebook am aflat că de fapt lucrez pentru o companie de tehnologie", a declarat Bruce Bale, Head of Sales CEEMEA Global Marketing Solutions la Facebook.

"Aproape o jumătate de miliard de oameni intră zilnic pe Facebook de pe dispozitive mobile, iar prima pagină pe care o văd este cea de ştiri, unde văd noutăţile de la oamenii şi companiile cu care sunt conectaţi. Facebook este acum cea mai de încredere sursă de marketing. Eu cred în ceea ce spun prietenii mei faţă de ceea ce spun televiziunea, radioul sau media tradiţională", a spus reprezentantul Facebook.

Bruce Bale a spus că avantajul Facebook în lupta pentru a câştiga bugetele de promovare a companiilor este că reţeaua îşi cunoaşte foarte bine utilizatorii şi ştie ce fac şi ce le place. "Putem identifica utilizatorii după ce le place, aşa putem ajuta companiile. Dacă vreau să vând produse sau să promovez produse pot ţinti oamenii care lucrează în auto - dacă asta îmi trebuie, iar dacă vreau să ţintesc oamenii din retail, atunci pot găsi oamenii din retail."

Reprezentantul Facebook a susţi­nut în acest context că firmele trebuie să ia în calcul din prima clipă promovarea pe reţeaua socială atunci când îşi fac bugetele de marketing.

Companiile din România nu îşi aleg partenerii cu care lucrează la promovarea online după criteriul tipului de companie, dacă aceasta este una globală sau locală, ci se uită la rezultatele pe care le pot obţine, a declarat Dan Bulucea, directorul Google România, în cadrul con­ferinţei Ronewmedia.

"Nu cred că utilizatorii se gândesc: acesta este un produs global, îl prefer pe cel local", a răspuns Bulucea la întrebarea dacă există o competiţie între marile companii internaţionale precum Facebook sau Google şi site-urile locale. "Pe de altă parte, nu toate firmele locale capitalizează oportunităţile de business locale. Există agenţii de turism care încep să facă business în România pentru că sunt agenţii care nu capitalizează oportunităţile din România", a spus Bulucea.

"Nu cred că există competiţie, cred că ambele medii se completează, site-urile locale cu cele internaţionale. Competiţie e un cuvânt prea dur", a spus pe de altă parte Robert Pefanis, Regional Head of Sales al ThinkDigital.

"Nu cred că este neapărat vorba de competiţie între dot.ro şi dot.com. Este vorba de modul în care un client poate gândi o campanie: ce poate oferi Facebook nu poate oferi Google. În ultimii ani a fost o parte de experimentare în România", a spus Dan Balotescu, Managing Partner al Media Investment.

Conţinutul audio-video va ocupa din ce în ce mai mult din timpul petrecut de utilizatori online, astfel că brandurile trebuie să ia în calcul această situaţie atunci când îşi planifică strategia de marketing şi promovarea prin social media, a declarat Nick Palmer, Head of Content Strategy la MediaCom în cadrul Ronewmedia. "Media audio-video va fi cel mai con­sumat lucru pe internet în următorii ani, într-acolo merge industria. Crearea de conţinut audio-video este direcţia corectă către care trebuie să mergem. Trebuie să fie şi conţinut uşor de găsit, şi care să nu fie bazat exclusiv pe tehnologia flash, pentru a putea fi accesibil de pe toate platformele mobile", a spus Palmer.

"Competiţia pentru atenţia utilizatorilor este dramatică, toată lumea se luptă pentru atenţie. Tot ce trebuie să facă un brand este să realizeze un con­ţinut atât de cool, încât să ajungă pe fluxul de ştiri al prietenilor. Conţinutul de calitate rămâne cheia."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO