Business Hi-Tech

Piaţa de aparate GPS scade spre 40.000 de unităţi

Piaţa de aparate GPS scade spre 40.000 de unităţi

Taiwanezii de la Mio au 50% din vânzările de pe piaţa locală de sisteme GPS.

15.07.2010, 23:10 74

Compania taiwaneză Mio Technology, cel mai mare vânzător deechipamente de navigaţie GPS de pe piaţa locală, estimează că vacomercializa în acest an 20.000 de unităţi în România, cu 37,5% subnivelul din 2009, de 32.000 de unităţi, vânzările din primulsemestru atingând 8.000 de aparate.
Evoluţia vânzărilor este influenţată de situaţia economică generalăşi de deciziile luate de autorităţi în plan economic, a declaratdirectorul de marketing şi vânzări al Mio Technology România,Sergiu Gânscă, potrivit Mediafax. El apreciază că piaţa româneascăde dispozitive GPS poate atinge în acest an un volum de 40.000 deunităţi, de la 60.000 în 2009, însă cu o creştere a cererii pesegmentul premium, respectiv pentru dispozitivele cu funcţiisuplimentare. Preţul mediu pentru un aparat GPS a scăzut cu 10% înacest an. "Anul trecut preţul mediu pe piaţă era de 140 de euro,iar pentru Mio de 170 de euro, în prezent acest preţ a scăzut cu10%", a mai spus Gânscă.
Şi jucătorii care se luptă pe cealaltă jumătate de piaţă estimeazăcă în acest an vânzările vor fi mai mici la nivelul întregiipieţe.
"Studiile de piaţă indicau un posibil număr de 40.000-50.000 deunităţi în 2010, iar în primul trimestru s-au vândut 10.000 deunităţi. Dar după ultimele evoluţii politico-economice, cred că30.000 de unităţi este o evaluare mai apropiată de realitate. Înaceste condiţii, noi ne aşteptăm să vindem 8.0000-9.000 deunităţi", spune Liviu Nistoran, acţionarul majoritar alproducăorului local de sisteme GPS Evolio. Compania fostului şef alarbitrului telecom a vândut 12.000 de unităţi GPS anultrecut.
Producătorul chinez de sisteme GPS GoClever, numărul doi în 2009 pepiaţa locală de profil, speră în continuare la o creştere avânzărilor cu 15-17% în acest an. "Ne bazăm pe faptul că piaţa vafi educată de criză. Clienţii se vor uita mai mult la preţuri şiperformanţe decât la branduri", crede Ştefan Rădoi, country managerGoClever. El spune că totuşi o potenţială problemă o reprezintătaxele "mari" impuse de marile lanţuri de retail din România pentrucomercianţii care vor să intre cu diferite produse în magazine. "ÎnPolonia sau Bulgaria nu există atât de multe taxe", spune Rădoi. În2009, gama de produse a GoClever număra 9 modele, fiecare modelfiind distribuit cu două tipuri de hartă (cea a României sau hartacompletă a Europei ). Anul trecut cel mai vândut produs al GoClevera fost un sistem GPS cu harta României inclusă, cu un preţ deaproximativ 340 de lei.
Atât Evolio, cât şi GoClever sunt unii dintre cei mai activijucători de pe zona de sisteme GPS mai ieftine. Evolio vinde, spreexemplu, şi sisteme GPS la 299 de lei, iar GoClever cu 334 de lei,potrivit datelor eMag, cel mai mare retailer IT&C. Cel maiieftin produs Mio are un preţ de aproape 400 de lei. Cele maivândute sisteme GPS din portofoliul eMag sunt, în ordine, Mio,GoClever şi Evolio, potrivit datelor de pe site-ulretailerului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO