Business Hi-Tech

Piaţa de brăţări de fitness şi smartwatch-uri creşte de peste 9 ori în 5 ani

23.000 dispozitive purtabile au fost vândute în 2015 în România.

23.000 dispozitive purtabile au fost vândute în 2015 în România.

Autor: Ioana Nita

24.12.2015, 00:07 261

Piaţa accesoriilor IT purtabile (wearables) - dispozitive precum brăţări şi ceasuri inteligente care monitorizează ac­ti­vitatea fizică a utilizatorului şi care se pot folosi ca o ex­ten­sie a smartphone-ului, va ajunge în 2020 la aproxi­ma­tiv 210.000 de unităţi, faţă de 23.000 în acest an, potrivit com­paniei de cercetare de pia­ţă Eu­ro­mo­ni­tor din Marea Britanie.

„Dispozitivele «purtabile» rămân încă un segment de nişă în România, în condiţiile în care şi disponibilitatea acestor produse este limitată deocam­dată. În 2015 vânzările de dis­po­zitive «purtabile» au crescut la 23.000 unităţi. Aceste pro­duse sunt populare în rândul con­su­ma­to­rilor ti­neri“, ara­tă studiul Euro­mo­nitor, care ana­li­zea­ză piaţa lo­cală de brăţări şi ceasuri in­te­ligente.

„Având în vedere că aceste tipuri de produse sunt noi pentru majoritatea consumatorilor din România, volumul de vânzări al acestora va creşte în următorii ani cu o rată anuală medie de 55%, urmând să atingă 212.000 de unităţi în 2020.“

Până acum, brăţările inteligente care monitorizează ac­ti­vitatea fizică a utilizatorilor au fost cele mai populare şi vân­dute în rândul consumatorilor din România.

„În Româ­nia sunt doar două branduri notabile de dispo­zi­tive «wearables» anul acesta - Fibit şi Garmin. Modelul Fitbit Flex este cel mai popular, având o cotă de piaţă de 45% din punct de vedere cantitativ“, conform datelor Euromonitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO