Piaţa accesoriilor IT purtabile (wearables) - dispozitive precum brăţări şi ceasuri inteligente care monitorizează activitatea fizică a utilizatorului şi care se pot folosi ca o extensie a smartphone-ului, va ajunge în 2020 la aproximativ 210.000 de unităţi, faţă de 23.000 în acest an, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor din Marea Britanie.
„Dispozitivele «purtabile» rămân încă un segment de nişă în România, în condiţiile în care şi disponibilitatea acestor produse este limitată deocamdată. În 2015 vânzările de dispozitive «purtabile» au crescut la 23.000 unităţi. Aceste produse sunt populare în rândul consumatorilor tineri“, arată studiul Euromonitor, care analizează piaţa locală de brăţări şi ceasuri inteligente.
„Având în vedere că aceste tipuri de produse sunt noi pentru majoritatea consumatorilor din România, volumul de vânzări al acestora va creşte în următorii ani cu o rată anuală medie de 55%, urmând să atingă 212.000 de unităţi în 2020.“
Până acum, brăţările inteligente care monitorizează activitatea fizică a utilizatorilor au fost cele mai populare şi vândute în rândul consumatorilor din România.
„În România sunt doar două branduri notabile de dispozitive «wearables» anul acesta - Fibit şi Garmin. Modelul Fitbit Flex este cel mai popular, având o cotă de piaţă de 45% din punct de vedere cantitativ“, conform datelor Euromonitor.