Compania are ca obiectiv în acest an să-şi păstreze poziţia de lider şi să atingă o cotă de 30% din piaţa de PC-uri.
Piaţa de computere din România (laptopuri, desktopuri, servere) a stagnat anul trecut la un nivel apropiat de 800.000 de unităţi, iar cea mai mare pondere în vânzări au avut-o laptopurile, a declarat pentru ZF Aurel Neţin, country manager al Lenovo România, Bulgaria şi Republica Moldova, citând date ale companiei de analiză IDC.
„Vânzările de PC-uri au fost de 227.000 de unităţi în trimestrul IV şi de 760.000 de unităţi la nivelul întregului an trecut, faţă de 766.000 cu un an în urmă, practic este o stagnare“, a spus şeful Lenovo. Compania chineză şi-a păstrat poziţia de lider pe piaţa locală cu o cotă de aproximativ 26% din numărul de PC-uri vândute, conform lui Neţin. „2015 a fost un an bun pentru noi pentru că ne-am păstrat poziţia de lider şi ne-am mărit cota de piaţă cu peste 2 puncte procentuale“.
Pe segmentul de tablete compania se află pe locul patru pe piaţa locală, la o „mică diferenţă de locul trei“, conform datelor IDC citate de Aurel Neţin. „Suntem la o distanţă de 2,3% faţă de primul loc, diferenţa e dată practic de un container de tablete pe care nu l-am plasat“, a spus şeful Lenovo.